Chicken chow mein

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chicken chow mein

Nog een 'beter-goed-gejat-dan-slecht-bedacht'-je:

Chicken chow mein

Wat weetjes:

De cornflour is volgens mij vooral voor de glans van de kip, doet mijns inziens heel weinig voor de smaak (één keer met, één keer zonder gemaakt, allebei even lekker, maar zonder glimt de kip minder).

Net zo lekker met rijst als met noodles (of zonder rijst/noodles).

Peultjes en sugar snaps zijn qua groenten een super aanvulling (blijven knapperig indien kort gewokt, eventueel 1 minuutje voorkoken).

Mijns inziens hoef je niet moeilijk te doen met 'dark' en 'light' soy sauce. Gewoon soja saus smaakt prima.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

/me lovessss sugar snaps
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

lekker recept, maar het is toch gewoon een wok gerecht, komen geen speciale dingen bij kijken.
      gewoon groente wokken met kip en soja saus erbij gooien, cashewnoten erin is trouwens ook lekker

Comment

Ik zou inderdaad gewoon soja saus erin gooien en de sesamolie, chili saus en vijfkruidenpoeder gewoon vergeten. Die staan voor spek en bonen in het recept .
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

inderdaad!

o trouwens: je hebt tegenwoordig bij de albert hein zoutlose ketjap manis staan bij de speciale voeding (niet alle ah's). want ketjap en soja hebben echt veeeel zout (ong. 8-9 gram per 100 ml)
          Ik vind ketjap manis lekkerder dan soja in een wok gerecht, heeft meer smaak!

Comment

Originally posted by maxime View Post
            inderdaad!

o trouwens: je hebt tegenwoordig bij de albert hein zoutlose ketjap manis staan bij de speciale voeding (niet alle ah's). want ketjap en soja hebben echt veeeel zout (ong. 8-9 gram per 100 ml)
            Ik vind ketjap manis lekkerder dan soja in een wok gerecht, heeft meer smaak!

Dat is inderdaad veel zout. Maar hoeveel heb je nou nodig in een gerecht, maar een scheutje en dan valt de zout inname best mee.
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

toch wel 20 ml doe ik erin

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X