Een enigszins Thais gerecht.
Men neme (voor 2 personen):
Kipfilet, 2 stuks
Een ui, in stukjes
Een rode paprika, in stukjes
8 eetlepels pindakaas (ik maak zelf pindakaas, een beetje chunky is erg lekker in dit gerecht)
1 limoen
Je kan kiezen tussen 8 eetlepels kippenbouillon of 8 eetlepels kokosmelk
2 eetlepels vissaus
1/2 eetlepel ketoembar
1/2 eetlepel djinten
Een chilipepertje
Dingen die je er ter garnering op kunt mikken (verse koriander, taugé, bosui, et cetera)
Wat olie (ik gebruik kokosolie)
Een braadpan/ hapjespan met deksel
Een vijzel
Chilipeper fijnsnijden. Vijzelen met de ketoembar en djinten tot je een pasta hebt.
Olie in de pan. Kruidenpasta erin en even aanfruiten. Uitje erbij en even aanfruiten. Pindakaas en kippenbouillon of kokosmelk erbij en goed mengen. Vissaus erbij. Wanneer dit allemaal goed warm is de kipfilet in stukken erbij en de paprika erbij. Dan aanvullen met warm water tot de boel net onder staat.
Deksel op de pan en op laag vuur allemaal goed gaar laten worden. Dan deksel eraf en de saus in laten koken tot de gewenste dikte. Helemaal aan het eind naar smaak limoensap toevoegen (ik mik het sap van de hele limoen erin).
Daarna taugé, bosui en koriander erover en klaar is het.
Men neme (voor 2 personen):
Kipfilet, 2 stuks
Een ui, in stukjes
Een rode paprika, in stukjes
8 eetlepels pindakaas (ik maak zelf pindakaas, een beetje chunky is erg lekker in dit gerecht)
1 limoen
Je kan kiezen tussen 8 eetlepels kippenbouillon of 8 eetlepels kokosmelk
2 eetlepels vissaus
1/2 eetlepel ketoembar
1/2 eetlepel djinten
Een chilipepertje
Dingen die je er ter garnering op kunt mikken (verse koriander, taugé, bosui, et cetera)
Wat olie (ik gebruik kokosolie)
Een braadpan/ hapjespan met deksel
Een vijzel
Chilipeper fijnsnijden. Vijzelen met de ketoembar en djinten tot je een pasta hebt.
Olie in de pan. Kruidenpasta erin en even aanfruiten. Uitje erbij en even aanfruiten. Pindakaas en kippenbouillon of kokosmelk erbij en goed mengen. Vissaus erbij. Wanneer dit allemaal goed warm is de kipfilet in stukken erbij en de paprika erbij. Dan aanvullen met warm water tot de boel net onder staat.
Deksel op de pan en op laag vuur allemaal goed gaar laten worden. Dan deksel eraf en de saus in laten koken tot de gewenste dikte. Helemaal aan het eind naar smaak limoensap toevoegen (ik mik het sap van de hele limoen erin).
Daarna taugé, bosui en koriander erover en klaar is het.
Comment