Surimi Cocktail

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Surimi Cocktail

De meningen zijn verdeeld over Surimi. Velen zien het als krab of krabvervanger. Ikzelf zie het eerder als een product op zich gemaakt van afvalvlees (vis, schelp en af en toe landdieren). Daarbij kun je het qua productieproces misschien wel vergelijken met een hollandse frikadel, echter is surimi als japans goedje een stuk voedzamer!

Ingrediënten:

100 gram surimi sticks
    100 gram magere kwark zonder smaakstoffen
    2 eetlepels magere melk
    chilipoeder of paprikapoeder
    Snufje zout
    ketchup
    Poedersuiker of zoetstof

Bereiding:

Normaliter maak je een cocktailsaus met wat licht opgeklopte room, mayonaise, ketchup en paprikapoeder. Als je je aan een voedingsschema houdt, is dit vanzelfsprekend onverantwoord. Daarom dit alternatief.

Ontdooi de surimi sticks

Vermeng 2 eetlepels magere melk met de 100 gram kwark in een kommetje. (Eventueel kun je ook gewoon magere yoghurt gebruiken zonder magere melk, maar deze variant vind ik persoonlijk lekkerder).

Voeg ietsjes poedersuiker toe, maar maak het niet te zoet. Het zure randje moet er net vanaf zijn. Voeg hierbij een snufje zout, een halve eetlepel ketchup en wat paprikapoeder toe. Voor een pittige variant voeg je i.p.v. paprikapoeder, chilipoeder toe.

Tot slot snijd je de surimisticks in blokjes van 1,5 cm. Deze blokjes druk je met je vingers uit elkaar tot er kleine draadjes ontstaan. Deze voeg je toe aan je mengsel.

Even proeven, et voila!

Je kunt de cocktail in 1 keer opeten en het levert je minimaal 30g eiwitten op. Je kunt er ook voor kiezen om het op je brood te smeren. In de koelkast zou ik het afgedekt niet langer dan 3 dagen bewaren.
    Last edited by Jan vdk; 23-06-2012, 10:53.

nou niet bepaald schoon voedsel maar ok.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Het is maar net wat je met schoon bedoeld natuurlijk. Als je je handen niet wast voordat je eet, is dat ook niet schoon. Het zelfde geld voor prei, sla etc. Etc. Als je dat niet wast alvorens je het bereid is hetook niet schoon.

Ik ga ervan uit dat de verwerkingsfabriek hygiënisch te werk gaat. Wellicht was mijn woordkeuze voor afvalvlees niet helemaal juist. Als ik het restvlees genoemd had, was het waarschijnlijk een stuk 'schoner' overgekomen

Comment

Originally posted by Jan vdk View Post
        Het is maar net wat je met schoon bedoeld natuurlijk. Als je je handen niet wast voordat je eet, is dat ook niet schoon. Het zelfde geld voor prei, sla etc. Etc. Als je dat niet wast alvorens je het bereid is hetook niet schoon.

Ik ga ervan uit dat de verwerkingsfabriek hygiënisch te werk gaat. Wellicht was mijn woordkeuze voor afvalvlees niet helemaal juist. Als ik het restvlees genoemd had, was het waarschijnlijk een stuk 'schoner' overgekomen
        troll
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
            troll
            Het is echt niet de bedoeling om tegen je haren in te strijken, maar kun je dan op z'n minst uitleggen wat je met je 1e opmerking bedoelde?

Comment

Het is echt niet de bedoeling om tegen je haren in te strijken, maar kun je dan op z'n minst uitleggen wat je met je 1e opmerking bedoelde?
              Met "schone" voeding wordt op dit forum bedoeld. Zo min mogelijk bewerkt voedsel, het meest natuurgetrouw met zo min mogelijk toevoegingen van een fabrikant. Zoals groente, fruit, rijst, peulvruchten etc. Voedingsstoffen waar je lichaam het meeste mee kan qua gebruik voor spiermassa opbouw of om als energie te gebruiken.
              "Straight outta gym"

Comment

Het kwartje valt, bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd vandaag

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X