De "perfecte" steak guide

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Wietse90 View Post
    26x beter dan die van jou Dyno, amateur!

[ATTACH=CONFIG]16777[/ATTACH]
    Te kort gerust.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Wietse90 View Post
      26x beter dan die van jou Dyno, amateur!

[ATTACH=CONFIG]16777[/ATTACH]
      Ja ik moet toegeven dat deze beter is als die van mij van vanmorgen. Jouw stuk is wel een heel stuk dikker wat het eenvoudiger maakt om een groter gedeelte aan de binnenkant gelijkmatig gegaard te krijgen. Je bent overigens wel veel sappen verloren wat erop lijkt dat je te kort hebt laten rusten.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by NickP View Post
        Ik heb hem liever wat langer gegaard zoals dynobet heeft, deze lijkt me eigenlijk wat te kort maar misschien is ie wel lekker..
        Zelf heb ik hem liever nog ietsje langer dan die van dyno. Smaken verschillen, gaat wel ten koste van de sappigheid wat langer garen maar ach..

Hoeft absoluut niet ten koste te gaan van de sappigheid.
        Volg exact dezelfde bereidingswijze die ik heb gegeven.

In plaats van je vlees 5 minuten te laten rusten.
        leg je het 3/4 gesloten in alufolie. laat het nu op zeer lage temperatuur in de oven nagaren.
        Probeer bijvoorbeeld eens 20 minuten op 60 graden. Als die dan meer of minder moet hebben doe je de volgende keer iets korter / langer.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Heb hem zeven minuten laten rusten. Dit was overigens niet in de oven en volgens mij had ik geen opening bij de folie. Is een tijd geleden dat ik deze had gefixed. Doe ik hedendaags wel (op advies van jou). Goed gezien .

Ik vind het erg belangrijk om een dik stuk in te slaan. Ook moet ie vacuüm verpakt zijn en absoluut niet uit de vriezer komen!!!

Comment

Hmhmhmh als ik ooit eens de tijd ervoor neem zeker eens proberen!

Comment

Originally posted by Dutchpride View Post
              Hmhmhmh als ik ooit eens de tijd ervoor neem zeker eens proberen!
              qua voorbereidingstijd: 1 minuut.
              half uur later even scherp aanbraden: 1 minuut.
              enigste nadeel is dat het op temperatuur komen en rusten even duurt.
              maar als je dat slim aanpakt verlies je hier nauwelijks tijd op.

vooral in de cut is rood vlees super met een portie lekkere beetgare groenten.

Comment

Aight njah nou doe ik steeds gewoon de "standaard" bereiding 4 minuut om en om met 200 gram.
                Maar dan mer ik idd vaak dat de binnenkant nog veel te rood eigenlijk is.
                Maandag biefstukjes halen dus hopelijk kan ik het volgende week eens testen .

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  ossenhaas is wel lekker, maar ik zou het te alle tijde inruilen voor een goede T-bone, rbstuk, Entrecote of rib-eye.

Als je het juiste vlees hebt dat je op de juiste wijze bereid, is al je vlees net zo mals en sappig als een stuk ossenhaas. Maar dan met veel meer smaak.
                  Andere biefstukken zijn ook minstens zo lekker te krijgen inderdaad.
                  Echter door jouw post was het eerste waar ik zin in had vanochtend een stuk ossehaas (mede omdat ik er laatst bij de Japanner er heerlijk van gegeten had).
                  Variatie is mijn motto en zal dus niet altijd voor 1 optie blijven kiezen.
                  Wel een mooie post trouwens, zullen er nog veel dankbaar voor (moeten) zijn.
                  Purist
                  Verzuren zonder kuren
                  ...ilse weet alles...

Comment

Ernstig noh!

Comment

Originally posted by bvds View Post
                      netjes

Comment

Damn... krijg je spontaan trek van ! Heb gelukkig voor vannacht (nachtdienst) 3 entrecote's in de koeling liggen..
                        - Get out of your comfort zone ! -

Comment

Ossobuco voor straks, classic met risotto
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                            Ossobuco voor straks, classic met risotto
                            Klinkt goed!
                            Ernstig noh!

Comment

Dynobet wanneer komt het De "perfecte" kip guide hahahha.
                              Ik zoek nog paar lekkere (makkelijke) dingen die ik met mijn kip kan maken.
                              Anyways zal deze week eens ff kijken voor dit te proberen.
                              Volgende week weer uiteten bij Gauchos a 500 gram ossenhaas maar denk niet dat het mij zelf lukt hem zo lekker te gaan maken hahaha.

Comment

Weet meteen wat ik volgende week ga halen.... dat ziet er heerlijk uit zeg.
                                Jammer dat het morgen zondag is, anders was ik morgen al boodschappen gaan doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X