Eiwitrijke recepten website ( eiwitrijkerecepten.nl )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitrijke recepten website ( eiwitrijkerecepten.nl )

Beste gebruikers van Bodynet,

Kort geleden ben ik begonnen met een eiwitrijke (recepten) website:
    URL Eiwitrijkerecepten.nl

Graag hoor ik jullie tips / opmerkingen

Wat mis je aan de website?
    Wat vind je goed aan de website?
    Wat vind je van het idee?

Alvast bedankt!

Het is echt een open deur intrappen maar ik zal het toch maar doen:

Je site heet eiwitrijkerecepten.nl. Ik gok zo dat mensen dan willen weten hoeveel eiwitten het recept in totaal bevat. dat er aangegeven wordt voor hoeveel portie's het recept is. En dat er ook aangegeven wordt hoeveel eiwitten men per portie binnenkrijgt (totaal aantal eiwitten / aantal portie's = aantal eiwitten per portie).

Buiten dat kan een protie van een recept bijvoorbeeld wel 50g eiwitten bevatten. Maar als ik door dit recept ook 33g vetten en 75g koolhydraten binnenkrijg. Dan is de complete maaltijd 800 kcal. 50g eiwitten is 200 kcal. Dit betekent dat maar 25% energie% afkomstig is uit eiwitten.

Terwijl als ik een salade (1 portie) eet met misschien maar 25g eiwitten. Maar ik krijg voor de rest maar 11g vetten binnen en 25g koolhydraten. Dan is dit in totaal maar 300 kcal waarvan 33 energie% uit eiwitten. Ondanks dat deze portie minder eiwitten in totaal bevat, is deze wel eiwit rijker.

Wat ik dus graag zou willen zien, is niet alleen het gehalte eiwitten per recept EN per portie (inclusief aantal portie's). Maar ook het aantal Kcal in totaal en per portie, het aantal koolhydraten in totaal en per portie en het aantal vetten in totaal en per portie.
    ------------------------

Waar je dan achter komt is dat veel recepten simpelweg niet zo eiwitrijk zijn. Het zijn hele normale gerechten zoals op vrijwel iedere andere recepten site. Elk recept waar vlees/vis in zit is meestal al eiwitrijk. En wil je het eiwit rijker maken, vergroot je de portie vlees/vis.

Of wil je het energie% aan eiwitten verhogen, kun je ook het aantal koolhydraten of vetten in de maaltijd beperken waardoor de ratio eiwit/koolhydraten, vetten in het voordeel van de eiwitten veranderd.
    ------------------

Positieve punten:
    De site ziet er semi professioneel uit.
    Je hebt goede recepten.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X