Eieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@corrina zker de leukste thuis... nee ik wil bron over dat eigeel niet slecht is voor cholestrol..grts

Comment

moet je even op dbb kijken, ik kom er niet op dus kan je de link niet geven, daar staat een link naar de bron
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

macaroni koken
        gehakt bakken 6 eieren door de gehakt met kaas der bij
        spinazie opwarmen ern der bij en het is heeeeerlijk

kruiden toevoegen die je lekker vind is wel handig

Who's the Chef

Comment

Hier een stukje over eieren en cholesterol van fitnessnet afgeplukt.

Wie cholesterol zegt, zegt bijna automatisch eieren. De vraag is: zijn ze schuldig of niet? Bij het zoeken naar het juiste antwoord op die vraag is het echter… op eieren lopen!

In de kiem gesmoord
          Zeker, een te hoog cholesterolgehalte in het bloed verhoogt de kans op hart- en vaatziekten. Toch moet u in de eerste plaats weten dat het grootste deel (80 %) van de cholesterol door de lever gesynthetiseerd wordt in het lichaam. De overige 20 % wordt geleverd via de voeding, onder meer via eieren en eiproducten (eiderivaten zoals eiwit, eigeel, eivocht, eiconcentraat, …). De overige bronnen zijn: vlees, melkproducten en zeevruchten (mosselen, garnalen, …).
          Uit studies is gebleken dat deze hoeveelheid zogenaamde “exogene” (van buitenaf) cholesterol bij de meeste mensen slechts een beperkte invloed heeft op het cholesterolgehalte. Het zijn vooral de verzadigde vetzuren die in producten zitten met veel dierlijke vetten (melk, vlees en subproducten) die het cholesterolgehalte sterk verhogen.
          Een ei bevat slechts 270 mg cholesterol en wordt dus volkomen ten onrechte afgekraakt in de media!

Alleen maar goede vetten
          Bovendien hebben eieren een voorbeeldig vetprofiel in vergelijking met vlees en melkproducten: 50 % mono-onverzadigde vetzuren, 15 % polyonverzadigde vetzuren en slechts 35 % verzadigde vetzuren (bij rundproducten is dat bijna het dubbele&#33.
          Mono-onverzadigde vetzuren bieden bescherming tegen hart- en vaatziekten, aangezien ze - paradoxaal genoeg voor het ei - het totale cholesterolgehalte en de slechte cholesterol verminderen.
          Ook polyonverzadigde vetzuren uit de omega-6-reeks (linolzuur), waaraan eieren rijk zijn, hebben een cholesterolverlagend effect. Eieren bevatten een beetje van het andere essentiële omega-3-vetzuur, alfalinoleenzuur, dat niet alleen het cholesterolgehalte doet dalen, maar ook de vetten in het bloed, de triglyceriden.

Moederkloek
          Sinds enkele jaren zijn er met omega-3 verrijkte eieren (Columbus) op de Belgische markt. Deze eieren worden gefabriceerd via een natuurlijk procédé waarbij de kip andere plantaardige voeding krijgt. Studies hebben uitgewezen dat dit ei van de “nieuwste generatie” het cholesterolgehalte niet doet stijgen en integendeel de bloedvetten aanzienlijk doet dalen, op voorwaarde dat er twee stuks per dag van verorberd worden. Verbazend, niet?
          Bovendien zijn eieren ook een goedkope manier om meer omega-3-vetzuren op ons bord te krijgen. Wij Belgen lijken immers te vergeten dat ons land aan de zee grenst, en die zee is rijk aan vis…
          Ten slotte zijn eischalen ook een kostbare bron van eiwitten, vitamines (A, D, E, B-groep) en ijzer. Zo vol als een ei dus!

grtz..
          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

mooi stukje harold zijn alle verschillnede theorien van de tafel
            Who's the Chef

Comment

2 eieren koken.
              50 gram zilvervliesrijst koken.
              komkommer en wortel in stukjes snijden.
              ketchup klaarzetten

De eieren snij je in stukjes je gooit de rijst en komkommer en wortel erbij, scheut ketschup en door elkaar mengen.

Dit is zeer goed te eten en ik eet dit meerdere keren per week. Je kan het ook koud eten, maar dan zou ik er wel wat peper en zout op gooien omdat het anders wat flauw smaakt.
              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

lijkt mij ook wel wat keepitreal, ga het zeker eens proberen

Grtz..

Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

ga het ook proberen
                  Sponsored by:
                  Inshapesupplements

Comment

Hey,

Eitjes koken en lekker in blokjes snijden en door je salade heen gooien. Of lekker op een bruinbroodje met kaas + salade + ei + komkommer en een beetje mayo...

Zijn zoveel dingen die je kan eten met een ei, ik eet er 10 per dag en komt nog steeds me neus niet uit...Ik eet het gewoon met een beetje peper en zout en hop zo erin.

Of eet het eens met tataar op een bolletje en wat gesneden ui erbij mmm lekker hoor lekker veel eiwit en tataar is ook nog goed voor je...

mzzl
                    !Use my shit and feel the power!

Comment

Sorry voor de bump

Zoek eens op google naar een eier fritatta deze maak je in de oven klaar Kris Dim heeft ooit eens zo'n recept geplaatst in de Flex!

Ik eet trouwens 2 porties eieren per dag ( per portie 12 eieren 10 wit 2 heel )

Roerbakken tot het goed gaar is en een zooi Griekse koolsalade erbij van Bieze en happen maar
                      Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

dat recept van jou corina erg lekkerrrrrrr ik heb het net gemaakt en ze zijn niet uitmekaar gevallen bedankt greets soulfly

Comment

Je wilt net zo vet als mij worden toch.
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo
                          Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (soulfly @ Sep. 01 2005,13:05)]dat recept van jou corina erg lekkerrrrrrr ik heb het net gemaakt en ze zijn niet uitmekaar gevallen bedankt greets soulfly
                            De kipsate is nog veel lekkerder
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

hoeveel eieren kan je nou eigenlijk maximaal per dag eten ? wanneer is het niet meer goed voor je ? weet iemand dit ?
                              lekkere recepten verder ! zal ff kokkerellen

Comment

Originally posted by 100% View Post
                                Ook hier,..... Altijd het hele ei !

Grtz..

Rauw??????

"Kom trouwens ook uit bergen op zoom "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse