@corrina zker de leukste thuis... nee ik wil bron over dat eigeel niet slecht is voor cholestrol..grts
Eieren
Collapse
X
-
Hier een stukje over eieren en cholesterol van fitnessnet afgeplukt.
Wie cholesterol zegt, zegt bijna automatisch eieren. De vraag is: zijn ze schuldig of niet? Bij het zoeken naar het juiste antwoord op die vraag is het echter… op eieren lopen!
In de kiem gesmoord
Zeker, een te hoog cholesterolgehalte in het bloed verhoogt de kans op hart- en vaatziekten. Toch moet u in de eerste plaats weten dat het grootste deel (80 %) van de cholesterol door de lever gesynthetiseerd wordt in het lichaam. De overige 20 % wordt geleverd via de voeding, onder meer via eieren en eiproducten (eiderivaten zoals eiwit, eigeel, eivocht, eiconcentraat, …). De overige bronnen zijn: vlees, melkproducten en zeevruchten (mosselen, garnalen, …).
Uit studies is gebleken dat deze hoeveelheid zogenaamde “exogene” (van buitenaf) cholesterol bij de meeste mensen slechts een beperkte invloed heeft op het cholesterolgehalte. Het zijn vooral de verzadigde vetzuren die in producten zitten met veel dierlijke vetten (melk, vlees en subproducten) die het cholesterolgehalte sterk verhogen.
Een ei bevat slechts 270 mg cholesterol en wordt dus volkomen ten onrechte afgekraakt in de media!
Alleen maar goede vetten
Bovendien hebben eieren een voorbeeldig vetprofiel in vergelijking met vlees en melkproducten: 50 % mono-onverzadigde vetzuren, 15 % polyonverzadigde vetzuren en slechts 35 % verzadigde vetzuren (bij rundproducten is dat bijna het dubbele!.
Mono-onverzadigde vetzuren bieden bescherming tegen hart- en vaatziekten, aangezien ze - paradoxaal genoeg voor het ei - het totale cholesterolgehalte en de slechte cholesterol verminderen.
Ook polyonverzadigde vetzuren uit de omega-6-reeks (linolzuur), waaraan eieren rijk zijn, hebben een cholesterolverlagend effect. Eieren bevatten een beetje van het andere essentiële omega-3-vetzuur, alfalinoleenzuur, dat niet alleen het cholesterolgehalte doet dalen, maar ook de vetten in het bloed, de triglyceriden.
Moederkloek
Sinds enkele jaren zijn er met omega-3 verrijkte eieren (Columbus) op de Belgische markt. Deze eieren worden gefabriceerd via een natuurlijk procédé waarbij de kip andere plantaardige voeding krijgt. Studies hebben uitgewezen dat dit ei van de “nieuwste generatie” het cholesterolgehalte niet doet stijgen en integendeel de bloedvetten aanzienlijk doet dalen, op voorwaarde dat er twee stuks per dag van verorberd worden. Verbazend, niet?
Bovendien zijn eieren ook een goedkope manier om meer omega-3-vetzuren op ons bord te krijgen. Wij Belgen lijken immers te vergeten dat ons land aan de zee grenst, en die zee is rijk aan vis…
Ten slotte zijn eischalen ook een kostbare bron van eiwitten, vitamines (A, D, E, B-groep) en ijzer. Zo vol als een ei dus!
grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
2 eieren koken.
50 gram zilvervliesrijst koken.
komkommer en wortel in stukjes snijden.
ketchup klaarzetten
De eieren snij je in stukjes je gooit de rijst en komkommer en wortel erbij, scheut ketschup en door elkaar mengen.
Dit is zeer goed te eten en ik eet dit meerdere keren per week. Je kan het ook koud eten, maar dan zou ik er wel wat peper en zout op gooien omdat het anders wat flauw smaakt.Shitty food will make you look like shit.
http://www.pro-active-medicine.nl
Comment
-
Hey,
Eitjes koken en lekker in blokjes snijden en door je salade heen gooien. Of lekker op een bruinbroodje met kaas + salade + ei + komkommer en een beetje mayo...
Zijn zoveel dingen die je kan eten met een ei, ik eet er 10 per dag en komt nog steeds me neus niet uit...Ik eet het gewoon met een beetje peper en zout en hop zo erin.
Of eet het eens met tataar op een bolletje en wat gesneden ui erbij mmm lekker hoor lekker veel eiwit en tataar is ook nog goed voor je...
mzzl!Use my shit and feel the power!
Comment
-
Sorry voor de bump
Zoek eens op google naar een eier fritatta deze maak je in de oven klaar Kris Dim heeft ooit eens zo'n recept geplaatst in de Flex!
Ik eet trouwens 2 porties eieren per dag ( per portie 12 eieren 10 wit 2 heel )
Roerbakken tot het goed gaar is en een zooi Griekse koolsalade erbij van Bieze en happen maarJay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (soulfly @ Sep. 01 2005,13:05)]dat recept van jou corina erg lekkerrrrrrr ik heb het net gemaakt en ze zijn niet uitmekaar gevallen bedankt greets soulflySponsored by:
Inshapesupplements
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 hour ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...6 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-