creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• creatine

hallo, ik vroeg me af ik ben ongeveer een halfjaar aan het trainen nu ik wou graag is een supplement proberen bijvoorbeeld creatine

maar is het egt het geld waard dat ik echt de resultaten krijg die ik zou willen of kan k et beter niet doen?

want als ik er goede resultaten mee haal wil ik het zeker wel is proberen maar heb nog nooit sups gebruikt dus vandaar dat k het aan jullie vraag

dr word hier ook veel gezegt van voedingsschema is veel belangrijker maar dat heb k nu ondertusse ookal
    Owner of the Iron Playground.

wij kunnen niet zeggen of het voor jou wel of niet werkt, probeer het uit zou ik zeggen
    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

creatine

Het is ook afhenkelijk van je leeftijd je moet wel minimaal 18 jaar zijn en zekker een jaar trainen vind ik.
      voldoet je daar niet aan probeert dan eerst wat shake,s.

Comment

Zeker op jouw leeftijd alleen maar zonde van je geld joh.
        Kun je (een gedeelte van) dat geld echt veel beter besteden aan veel en goede voeding, misschien net ff die dingetjes kopen die wel goed voor je zijn maar die je moeder niet voor je wil kopen.

Comment

heeft op jou trainings ervaring en zeker je leeftijd geen enkele zin
          groeien doe je nu toch wel
          Who's the Chef

Comment

Het eerste jaar knal je nog zonder shakes, creatine of elke andere vorm van supps.
            Powerlifting-forum.nl

Comment

Hey Jordy,

een paar maanden geleden overwoog ik ook om creatine te gebruiken, creatine dient gebruikt te worden als je denkt dat je aan het eind van je groei zit, dus als je denkt dat je niet meer verder groeit (kwa spierontwikkeling) ik train nu 5 maanden en merk dat ik elk maand nog groei, dus creatine kan nog wel ff wachten voor mij. Groetjes

Afz. .::RDM::.
              1

Comment

Originally posted by Erdm View Post
                Hey Jordy,

een paar maanden geleden overwoog ik ook om creatine te gebruiken, creatine dient gebruikt te worden als je denkt dat je aan het eind van je groei zit, dus als je denkt dat je niet meer verder groeit (kwa spierontwikkeling) ik train nu 5 maanden en merk dat ik elk maand nog groei, dus creatine kan nog wel ff wachten voor mij. Groetjes

Ben ik het niet helemaal mee eens.
                Creatine kan je zeker helpen om meer resultaten te boeken. Je hoeft daarvoor niet te wachten tot dat je niet meer groeid.
                Creatine zorgt ervoor dat er meer creatinefosfaat in de spiercel kan worden aan gegemaakt. Creatinefosfaat verbindingen kunnen los gemaakt worden (door enzymen) daarbij komt energie vrij die ervoor zorgt dat er ATP gevormd kan worden uit ADP en fosfaat. He gevolg is dat je, je anaerobe inspanning (training met zware geweichten) met een aantal seconden kun verlengen.
                Het voordeel is da je zwaarder kunt trainen ---->> meer spier hyprtrofy door de zware training. Een vergroing van de spiercel door de extra hoeveelheid vocht in de spiercel.

Maar als je nog zo jong bent en nog niet zolang traint verwacht ik niet dat je er extra resultaten mee zult boeken. Je spieren groeien dan sowieso al redelijk snel. Creatine zal dan niet extra resultaat opleveren en dus zonde geld zijn. Als je al een tijdje traint kun je overwegen het wel te gaan gebruiken omdat het je dan wel wat kan opleveren en het dan de investering wel waard kan maken.

Dus mijn advies, blijf lekker trainen, goed eten en rusten. Je kunt je wel verdiepen in de werking van suplementen door te lezen in boeken en op internet. Let er wel op dat je niet te veel gaat lezen op sites die de producten ook verkopen! De informatie die daar vaak op staat is erg overtrokken. Er wordt je veel beloofd. Neem dit allemaal met een korrel zout want het enige wat echt helpt om goede resultaten te boeken is goed trainen, eten en rusten.

succes!

gr

gr

Comment

creatine werkt (bij mij) heb een lage creatine gehalte daarom werkt t lees art. maar:

Werkt het bij iedereen?
                  Nee, bij 20-30% van de sporters werkt het niet of minder goed. Dat hangt samen met de hoeveelheid creatine die van nature al in de spieren zit. Het absolute maximum is 160 mmol creatine per kg droog spierweefsel. Extra aanbieden heeft dan geen zin, want vol is vol. Hoe lager het beginniveau van creatine in de spieren hoe groter het effect van creatinesuppletie. Vooral vegetariërs kunnen extra profijt hebben van creatinesuppletie. De creatine-opname in spieren is beter als tijdens de oplaadfase (door)getraind wordt.

Kun je creatine continu gebruiken?
                  Door creatinesuppletie is de eigen aanmaak niet meer nodig en kan het lichaam hierop reageren door de eigen productie te verminderen. Wanneer men dan stopt met creatinesuppletie komt de eigen productie weer op gang. Het advies is wel om regelmatig periodes in te lassen zonder creatinesuppletie. Bijv. na 6 weken gebruik enkele weken te stoppen.
                  Vanaf welke leeftijd kun je creatine gebruiken?
                  Ondanks dat er strikt medisch gezien geen enkel bezwaar bestaat wordt creatinesuppletie niet aangeraden bij jeugdigen (onder de 18 jaar). Dit heeft vooral een opvoedkundige reden. Beginners en jeugdigen zouden hierdoor het beeld krijgen dat presteren zonder middelen niet of veel moeilijker mogelijk is. En daarmee wordt een slecht signaal gegeven. Creatinesuppletie heeft een optimaal effect als je ook optimaal traint. Daarnaast kunnen jeugdigen nog zoveel winst boeken op andere factoren dat creatinesuppletie nog niet echt nodig is. Bovendien is niet duidelijk bij deze groep wat de lange termijn effecten op de gezondheid zijn.
                  Last edited by onderhandelen; 01-03-2007, 14:04.
                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                  We like it
                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by Erdm View Post
                    Hey Jordy,

Ik train al 5 jaar, en ben pas sinds dik 1.5 jaar met whey-shakes gaan werken. Ik groei nog steeds meer. Ik vernieuw liever mijn trainingsschema dan dat ik aan de crea ga..
                    Ga pas aan de crea als ik echt het bloed uit mijn porieen heb getraint...

Comment

[QUOTE=erik1982;377038]Ben ik het niet helemaal mee eens.
                      Creatine kan je zeker helpen om meer resultaten te boeken. Je hoeft daarvoor niet te wachten tot dat je niet meer groeid.
                      Creatine zorgt ervoor dat er meer creatinefosfaat in de spiercel kan worden aan gegemaakt. Creatinefosfaat verbindingen kunnen los gemaakt worden (door enzymen) daarbij komt energie vrij die ervoor zorgt dat er ATP gevormd kan worden uit ADP en fosfaat. He gevolg is dat je, je anaerobe inspanning (training met zware geweichten) met een aantal seconden kun verlengen.
                      Het voordeel is da je zwaarder kunt trainen ---->> meer spier hyprtrofy door de zware training. Een vergroing van de spiercel door de extra hoeveelheid vocht in de spiercel.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik zie zelf ook geen problemen om creatine vroeg te gaan gebruiken. Zeker als je kijkt naar het verhaal hier boven. Creatine staat in princiepe los van spiergroei. Het zorgt voor net wat meer energie bij een korte krachtinspanning. Door creatine kan je dus net wat verder gaan in je sets. Dit is dus het voordeel of je nu net traint of al heel lang..

Grtz.
                      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Nu ik dit allemaal lees krijg ik de drang om sneller crea in te nemen maar beperk het ff tot aan de zomer om zonder crea door te zetten tot aan de zomer hou ik het op weight gainers.
                        1

Comment

Het is natuurlijk een keuze die jezelf moet overwegen. Creatine kan voordelen hebben. Maar of dat ook voor jou geldt zul je zelf moeten bepalen.
                          Maar je hoeft in elk geval niet te wachten tot dat je niet meer groeit.
                          succes!

gr

Comment

Ik ga mee met Harold,creatine is tenslotte een natuurprodukt die te vinden is in vlees en kan helemaal geen kwaad.
                            Tijdens de zomer zou ik het wel niet gebruiken daar creatine vocht vasthoud.
                            getting back in shape...

Comment

trouwens je eigen lichaam maakt ook nog creatine aan,creatine werkt het beste met grape fruit sap!
                              alleen ik heb gehoord met cafeine werkt minder goed alleen weet niet of dit waar is!
                              EN TEVEEL CREATINE BRENGT SCHADE AAN JE LEVER!
                              Last edited by michel1981; 02-03-2007, 13:13.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X