Alweer Creatine??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alweer Creatine??

ok...

Na taloze topics/sites/discussies
    noem maar op over creatine en uren uren lang zoeken naar informatie
    is het me nogsteeds niet 100% duidelijk (wel iets meer teweten gekomen over creatine)

mijn beeld over creatine is nu:
    je gebruikt het, creatine houd vocht vast waardoor je spieren voller lijken
    maar wat ik dus nu niet snap. Wat nouw als je stopt met het gebruiken ervan gaat alles dan weg ga je terug naar je ouwe look?? want als dat zo is waarom gebruik je het eingelijk.
    verder heb ik ook gelezen dat je zeg maar eerste 2 weken zoveel gram inneemd dan ga je in onderhoudsfase dan stop je tijdje en dan doe je weer zelfde routine.
    hopelijk krijg ik hier te weten waarnaar ik echt zoek

is het aanteraden of niet
    zo ja waarom?

Je krijgt niet je oude look terug, want dan ben je verkeerd bezig.
    Omdat je vocht vasthou in je spieren ben je sterker doordat je sterker ben kan je meer gewicht pakken dan anders, je maakt je spieren dus harder kapot dan normaal.
    Doordat je goed eet, worden je spieren goed herstelt en kan je de volgende training weer harder trainen.

Je herstelt beter en je bent sterker.
    Dat betekent spiergroei. (mits je goed eet)

In je creakuur zie je er bruter uit dan na de kuur.
    Omdat het vocht weer uit je lichaam gaat als je ermee stopt, maar je hebt wel massa gewonnen door de crea. (en een goed voedingsschema)

Ik ben nu zelf bezig met creatine en HMB erbij.
    HMB erbij herstel je nog beter.
    Dus kan je de volgende keer nog harder trainen, want alles is al herstelt en kan je er weer hard tegenaan.

De eerste week bouw je op, 3 keer per dag zoveel gram
    2e week...2x per dag zoveel gram. voor de training als enegizer, na de training als vollumnizer
    De volgende weken 1 x per dag.

Je zou het continu kunnen gebruiken, alleen denk ik dat je lichaam eraan gaat wennen.

Beetje antwoord op je vragen zo?
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

Je gaat er inderdaad aan wennen.
      Het beste wat je kan doen is na 3 maanden,min. 1 maand er mee te stoppen.
      Voor de rest heeft deze jonge dame al alles gezegd.
      getting back in shape...

Comment

voor de contractie van spiervezels is energie nodig. Deze energie wordt gewonnen uit ATP (Adenosine Tri Fosfaat). ATP is een adenosine molecuul met 3 (tri) fosfaatdeeltjes (P). Onder invloed van enzymen kan er één fosfaat deeltje worden afgesplitst. uit die verbinding komt energie vrij. Met deze energie kan je spiervezel contraheren (samentrekken).
        ATP is nu uit een gevallen in ADP (Adenosine Di Fosfaat) en fosfaat. ADP is een adenosine melocuul met twee fosfaat deeltjes er aan vast.

Er is voldoende ATP voor slechts enkele seconden. Daarna moet ATP weer gewonnen worden uit ADP en het losse fosfaat deeltje. Daar is opnieuw energie voor nodig. Die energie wordt gewonnen uit creatinefosfaat (ook in de spiercel aanwezig). Creatinefosfaat is een creatine molecuul met daaraan een fosfaat deeltje.
        Onder invloed van creatinekinase (een enzym) wordt die binding verbroken en komt er energie vrij om er voor te zorgen dat ADP weer gebonden wordt aan het vrije fosfaat deeltje. Er ontstaat dan weer ATP.
        Er is voldoende creatinefosfaat voor ongeveer 10-15 seconden. Dit energie systeem wordt gebruikt bij krachttraining.

Wanneer je creatine gebruikt kun je het creatinefosfaatdepot vergroten. Je kunt dan met je training net even wat meer herhalingen maken.
        In theorie kun je daardoor meer massa pakken door je zwaardere training.
        Creatine is een osmotisch active stof waardoor het water naar de spiercel trekt. Het spiercelvolume groeit daardoor.

Wanner je stopt met creatine neemt langzaam de hoeveelheid creatine af in je spiercel. Het spiercelvolume neemt af doordat je vocht verliest.
        Maar de gewonnen massa behoud je, het is namelijk geen hormonen kwestie.

Je lichaam maakt ook creatine aan. Wanneer je langdurig creatine gebruikt kan deze aanmaak verminderd zijn (is nog niet helemaal wetenschappelijk onderbouwt). Je lichaam heeft in dat geval een opaar weken nodig om het oude creatine peil weer te halen.

gr

Comment

Creatine wordt veel gebruikt in de (kracht)sportwereld.
          Veel ,mensen hebben er baat bij. Sommige ook niet. Zij hebben namelijk al een grote creatinefosfaat vooraad van nature. Want de creatine opname is beperkt. Vol=Vol.
          De meningen over de doseringen zijn erg verdeeld. Je kunt het gebruiken doormiddel van een onderhoudsfase.

Ik zou zeggen probeer het uit en kijk wat voor jouw de voordelen zijn.
          Ik wil je wel adviseren om te kiezen voor creatine monohydraat in poedervorm. Creatine ampullen en sera zijn erg duur en de extra opname die de fabrikant vaak claimt blijkt dteeds vaker niet te kloppen.
          succes!!

gr

Comment

Hetzeflde verhaal als van mij dus, maar dan met moeilijke woorden
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

ik probeer het meestal een week of 4 te menen en dan weer 4 weken te stoppen

de info die je zoekt heb je nu gekregen in een moeilijke en makkelijke variant
              hoop dat je er mee verder komt

of jij het zou moeten gebruiken??
              is geheel jou keuze
              als je nog niet zo lang traint zou ik het niet doen iig
              Who's the Chef

Comment

Verplaatst naar voedingssupplementen.

Of je het zou moeten gebruiken is idd helemaal aan jou, als je nog erg jong bent e/o niet lang traint vind ik het niet aan te raden.
                Dit omdat de extra kracht die je ervan krijgt dan alleen maar een extra belasting voor je pezen en gewrichten betekent, terwijl die al meer dan genoeg te verduren hebben van de krachttraining op zich.
                Als je al wat langer traint en je pezen en gewrichten zijn 'bij' ten opzichte van je spierkracht kun je het uiteraard wel doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X