vriend wil aankomen. Weightgainer???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vriend wil aankomen. Weightgainer???

Even een vraag voor een vriend van mij. Hij is 1.84 en weegt 63 kg, laag vetpercentage, weet niet hoeveel. Nu zou hij graag tussen de 5 en 10kg aan willen komen, maar hij komt zeer moeilijk aan.

Het eerst wat ik hem heb geadviseerd is om zijn voeding op orde te brengen. Hij bleek inderdaad minder te eten dan hij zou moeten en hij is nu langzaam aan zijn inname aan het verhogen. Steeds met 100 a 200 kcal per week, zodat zijn lichaam eraan kan wennen.

Het is hem door een arts ontraden om aan echte krachttraining te doen. Dit is niet goed voor zijn lichaam. Hij kan en mag echter wel aan cardio doen. Hij vindt onder ander hartlopen erg leuk om te doen en doet dit 2 a 3 keer per week.

Even twee vragen:
    1. Kan hij op een andere manier (spier)massa opbouwen behalve met krachttraining en zo ja, wat?
    2. Heeft het voor hem nut (als hij zijn voeding op orde heeft) om een weightgainer te gaan gebruiken?

Alvast bedankt
    Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Wat was daar dan de reden van? Dat hij niet aan 'echte' krachttraining mag doen?

Oefeningen met eigen lichaamsgewicht lijkt me nooit verkeerd. En ik zou maar eerst de voeding op orde brengen, een weightgainer kan altijd nog.

Comment

Hij slikt bloedverdunners en als hij met gewichten train komt er teveel druk op de spieren te staan. Hij had (toen hij het toch wilde proberen) de dag erna allemaal blauwe plekken. Dus vandaar....

Comment

Zwemmen doet wonderen. Hoewel het niet het voordeel heeft dat het de botten verstevigt zoals kt dat doet, kan het wel zorgen voor een redelijk strak en gespierd lichaam. Je zult er nooit gigantisch mee worden, maar het lijkt mij de meest geschikte sport om dan toch spiermassa te winnen.
        Overigens, hardlopen als je wilt aankomen lijkt me niet echt praktisch. Dan zul je namelijk nog meer moeten eten. Daarnaast vrees ik dat hij gaat voor de duurloopsessies en die zijn slecht(1) voor je testosteron, en dus voor je spiermassa. Hiit is eigenlijk net zo geschikt voor conditietraining, maar laat je test intact.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het is aangetoont dat spinning/wielrennen de beenspiermassa lat toenemen. Verder ben ik ook een groot voorstander van zwemmen. Dat is een totale body workout waar je niet erg gespierd van wordt maar waar je wel je lichaam mee ontwikkelt.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

@fanny

Even twee vragen:
            1. Kan hij op een andere manier (spier)massa opbouwen behalve met krachttraining en zo ja, wat?
            2. Heeft het voor hem nut (als hij zijn voeding op orde heeft) om een weightgainer te gaan gebruiken?

1. Zwemmen is een goede optie.

2. Zijn dagelijkse voeding is het belangrijkste, dat is de basis.
            Als voedingssupplement kun je eens kijken bij Body-Food® International
            onder Body-Perfection Gewichtstoename.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Hij is nu bezig om zijn voeding op orde te krijgen en om het aantal kcal op te voeren met gezonde voeding. Gisteren zei hij dat het hem al lukte om 2583 kcal binnen te krijgen, maar dat hij ontzettend vol zat. Geadviseerd om het op te bouwen, lichaam is het niet gewend.

En als hij erbij hardloopt, heb ik ook al gezegd dat hij nog meer moet eten. Of misschien iets van een weightgainer na training of iets moet gaan gebruiken.
              Wist niet dat duursport testosteron aantast, ik zal het aan hem doorgeven

Zwemmen is idd voor hem wel een goede optie, ik zal het eens opperen.

Thanks!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X