proteine of wight gainer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• proteine of wight gainer

wat is nou eigelijk het verschil tussen een wight gainer en proteine.
    ik heb namelijk een erg laag vetpercentage. en ben niet echt breed.
    ik train al 1,5 jaar. ik zou graag een stuk breder willen worden en zwaarder dus meer spiermassa.
    wat moet ik gebruiken?? wight gainer of proteine of een comby??

Hoppende dat iemand mij kan informeren

Proteine's zijn niks meer dan eiwitten en amino's. Dit heeft je lichaam gewoon nodig.

Een weightgainer bestaat uit andere ingredienten met een totaal ander doel. Namelijk aankomen. Ideaal voor de bulk. Maar de meeste mensen die hier naar grijpen moeten eerst maar eens hun voedingsschema laten zien aangezien het daar erg vaak aan schort.

Whei Isolaat+proteine MOET je hebben. Die weightgainer heb je pas nodig als je eetschema klopt en je nog steeds moeite hebt met aankomen.

Comment

Een gainer is een aanvulling een iewit is een behoefte..
      Who's the Chef

Comment

Originally posted by dannyp View Post
        ik train al 1,5 jaar. ik zou graag een stuk breder willen worden en zwaarder dus meer spiermassa.

Een weightgainer is een product waar eiwitten en koolhydraten inzitten.
        Deze kunnen je helpen om zwaarder te worden in lichaamsgewicht.

Een eiwit is er voor herstel en opbouw.
        Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren.

Maar om een advies te kunnen geven wat je nodig hebt, zijn er meer gegevens nodig. O.a. je leeftijd, lengte, gewicht, vetpercentage welke sport beoefen je, hoeveel keer in de week train je en het eventuele voedingsschema dat je nu gebruikt. pm deze gegevens naar mij en ik zal kijken of ik je kan helpen.

Comment

@Falstyr
          Whei Isolaat+proteine

Whey Isolaat = een Proteine

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
            @Falstyr
            Whei Isolaat+proteine

Whey Isolaat = een Proteine
            Yup, maar het gaat meer om de variant in Whei. Tegenwoordig heb je Isolaat en Proteine 80 t/m 95 op de markt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Yup, maar het gaat meer om de variant in Whei. Tegenwoordig heb je Isolaat en Proteine 80 t/m 95 op de markt.
              Whey-Isolaat is een proteĂ¯ne tot 90%
              Whey-Concentraat is een proteĂ¯ne van 65% tot 85%
              Whey-95 is een gemixte proteine van 3 verschillen proteĂ¯nes plus de toevoeging van losse aminozuren, is het een proteĂ¯ne van 95%

Daarnaast zijn er nog tal van andere varianten te koop.

Comment

wight gainer = Weight Gainer.
                Wij krijgen die vraag ook bijzonder vaak. Ik beveel het eigenlijk bijna alleen aan aan mensen die, ondanks dat ze veel eten, toch niet zwaarder worden. Ik had er zelf vroeger ook last van, ik heb me een ongeluk gegeten maar ik bleef graatmager. Het is wel typerend voor de jongere mensen met een hoge verbranding. Nu 10 jaar later kost het me geen moeite meer om zwaarder te worden.
                Overigens, als je breder en zwaarder wil worden zou ik al eerste willen vragen of je al een zware compound oefening in je krachtschema hebt zitten, zoals de deadlift of de squat... Dat zijn de oefeningen waar je niet alleen van groeit maar waar je ook enorme honger van krijgt (=zwaarder van wordt).

Jaap
                powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

joooo,
                  hier dan mijn info.
                  Ik ben 20 jaar oud. mijn vetpercentage is voor mijn leeftijd goed alleen ligt wel tegen de ondergrens aan Dit heeft de fisioterapuit gezegd. hoeveel het precies is weet iik niet.
                  ik doe aan krachttraining-bodybuilding en weeg 65 kilo in de ochtend en ben 1.67 klein.

Ik wil binnenkort een creatine ethyl ester malaatkuur gaan doen is et de bedoeling dat ik die waight gainer voor de crea kuur doe of tijdens???

alvast bedankt voor de info

peace
                  dan

Comment

Als je wilt bulken en je hebt die gainer nodig (nodig is relatief, denk dat je gewone voeding gewoon te weinig is, maar oké), dan moet je deze voor, tijdens en na nemen. Net zo lang als dat je wilt aankomen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

joooo,
                      hier dan mijn info.
                      Ik ben 20 jaar oud. mijn vetpercentage is voor mijn leeftijd goed alleen ligt wel tegen de ondergrens aan Dit heeft de fisioterapuit gezegd. hoeveel het precies is weet iik niet.
                      ik doe aan krachttraining-bodybuilding en weeg 65 kilo in de ochtend en ben 1.67 klein.

Ik wil binnenkort een creatine ethyl ester malaatkuur gaan doen is et de bedoeling dat ik die waight gainer voor de crea kuur doe of tijdens???

alvast bedankt voor de info

peace
                      dan

Op zich is 65 kilo bij 1,67m niet zo heel erg licht, lijkt me zelfs een optimaal gewicht voor een persoon met een normale bouw.
                      Als je zwaarder wilt worden zou ik allereerst wat meer eten en dus bijvoorbeeld gaan squatten (kniebuigen), 2 x per week of 3 x per 2 weken, al naar gelang het beste bij je past.
                      De creatine ethyl ester zou ik even laten staan. De (betere?) werking t.o.v creatine monohydraat is nog niet goed wetenschappelijk bewezen maar ondertussen kost het een stuk meer dan reguliere goed werkende creatine monohydraat of creapure (zuiverdere creatine).

Dus stap 1: Meer eten om zwaarder te worden
                      Stap 2: De grote spiergroepen (benen, billen) zwaar trainen, deze trekken al je spieren mee in de groei.
                      Stap 3: Als je niet zwaarder wordt, een eiwitsupplement of een weightgainer en eventueel creatine.

Dit moet uiteindelijk voldoende zijn om gestaag zwaarder te worden. (en gespierder )

Jaap

PS: adviezen van anderen zijn uiteraard ook handig.
                      powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Volgens mij heb je niet echt een heel laag vetpercentage.

Ik zou gewoon eerst goed veel eten en trainen, basis is belangrijkst.
                        Als je dit goed afstemt, groei je zeker.

Als je merkt dat je minder snel groeit, zou ik pas gaan denken aan kuren e.d.
                        Zie reactie hierboven, ben ik het mee eens.

Comment

Het ging niet over echt kuren, het ging over een tijdje creatine pakken.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

thanks voor de hoeveelheid reacties en goede info!!

peace
                            dan

Comment

Hallo.. Ik heb me net aangemeld .. en wil graag iets toevoegen aan de weightgainer discussie.

Een weightgainer is als je genoeg goede voeding kan binnen krijgen geen must. Alleen is het vaak zo dat dit niet lukt, je krijgt het eten niet weg, op sommige momenten van de dag kan je geen maaltijd nemen maar wel even snel een shake. Ook in de zomermaanden is het wegkrijgen van veel vast voedsel vaak een probleem. Het is dus gewoon erg makkelijk om te gebruiken.

Als je aanleg hebt om snel vet aan te zetten vermijd dan Weightgainers met enkelvoudige koolhydraten zoals dextrose, sucrose, fructose. Van deze snelle koolhydraat bronnen kan je snel vet worden. Na een training is dit wel ok, maar op andere momenten niet. Ik zou altijd kiezen voor een weightgainer
                              met enkel of grotendeels complexe koolhydraten. Wij hebben daarvoor Complex Carb Gainer ontwikkeld. Deze is door de afwezigheid van suikers uitermate geschikt als maaltijd vervanger/aanvuller. Ook door de aanwezigheid van voedingsvezels is het goed voor de spijsvertering. Hieronder een stukje vanaf de site:

Het unieke aan de Complex Carb Gainer is dat het geen enkelvoudige koolhydraten (suikers)bevat. De meeste weightgainers staan bol van deze suikers en hiervan kan je snel vet worden. De koolhydraten in Complex Carb Gainer komen voor 50% uit maltodextrine en voor 50% uit havermoutmeel. Deze leveren dus uitsluitend complexe koolhydraten. De koolhydraten uit maltodextrine worden sneller opgenomen dan die uit havermoutmeel. Hierdoor ontstaat er een perfecte, geleidelijke aanvoer van energie. Daarbij bevat Complex Carb Gainer voedingsvezels wat goed is voor de spijsvertering.

Dit gecombineerd met een hoog eiwit gehalte (36,6%), MCT olie, en een vitaminen en mineralen mix maken van Complex Carb Gainer een ideale maaltijdvervanger. De eiwitbronnen bestaan uit de allerbeste kwaliteit gefiltreerde whey concentraat en isolaat (50/50 verhouding).
                              René
                              René
                              XXL Nutrition
                              www.xxlnutrition.nl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X