Hoeveel omega 3? En waar goedkoop te krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel omega 3? En waar goedkoop te krijgen?

Ik zag de vraag ook al in het andere topic staan, maar wilde er toch even een topic aan wijden met een correcte titel.

Hoeveel omega 3 moet een bb-er nou eigenlijk nemen op een dag? Het wordt onderhand als belangrijkste supp naast proteine aangeschreven maar ik kom nergens goede gebruikshandleidingen tegen.

Weet je trouwens goedkope binnenlandse of buitenlandse verkooppunten, drop hier dan even de url

edit: en wat zijn exact de verhoudingen ed waar ik op moet letten?
    Last edited by ijzer; 27-03-2008, 15:01.

Zou dit een goede optie zijn?

Bodybuilding.com - Olympian Labs Omega-3 Fish Oils - Heart Health! On sale now!

Comment

de hoogst kwalitatieve omega 3 die ik al gezien heb is Flameout van Biotest. Hoeveel, 5gram EFA/DHA opgeteld per dag zou het zowat het beste zijn als je het geld hebt en je t-nation mag geloven.
      the one and only tabata overlord

Comment

EPA dus

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
          de hoogst kwalitatieve omega 3 die ik al gezien heb is Flameout van Biotest. Hoeveel, 5gram EFA/DHA opgeteld per dag zou het zowat het beste zijn als je het geld hebt en je t-nation mag geloven.
          5 gram aan capsules of 5 gram epa per dag, want 5gr epa per dag is niet te doen/onbetaalbaar!

Comment

Originally posted by Kevf View Post
            Ik zag de vraag ook al in het andere topic staan, maar wilde er toch even een topic aan wijden met een correcte titel.

Hoeveel omega 3 moet een bb-er nou eigenlijk nemen op een dag? Het wordt onderhand als belangrijkste supp naast proteine aangeschreven maar ik kom nergens goede gebruikshandleidingen tegen.

Weet je trouwens goedkope binnenlandse of buitenlandse verkooppunten, drop hier dan even de url

edit: en wat zijn exact de verhoudingen ed waar ik op moet letten?
            visolie.startpagina.nl

Comment

Even een hele domme vraag... wat is omega 3? Is het echt voor spieropbouw? Als dit het geval is dan ga ik dit topic zeker volgen want heb eigenlijk ook wel intresse...

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                5 gram aan capsules of 5 gram epa per dag, want 5gr epa per dag is niet te doen/onbetaalbaar!
                5 gram epa/dha in de studies. Kost je inderdaad flink wat geld. Als je bv kruidvat omega 3 koopt is dat 15 capsules van 1 gram per dag.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                  5 gram epa/dha in de studies. Kost je inderdaad flink wat geld. Als je bv kruidvat omega 3 koopt is dat 15 capsules van 1 gram per dag.

Wat kosten die bij het kruidvat dan? 15 per dag is wel veel om te slikken...

Jaap
                  powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

Bij Trekpleister kosten 120 capsules Omega 3 (à 1000 mg) 9,95. Zal bij Kruidvat ook wel zoiets zijn al is Trekpleister met veel dingen goedkoper. Ik neem er zes per dag, daarnaast haal ik visolie uit makreel, tonijn, zalm, sardines en ansjovis wat ik vaak bij bij het avondeten eet. Af en toe een paar harinkjes met ui op de markt is ook niet verkeerd!

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                      Even een hele domme vraag... wat is omega 3? Is het echt voor spieropbouw?
                      Visolie helpt bij spieropbouw en vetafbraak. Tegelijkertijd!!
                      Visolie is misschien wel een van de beste bodybuilding supplementen. Waarom? Omdat je er vet mee kan verliezen en tegelijkertijd spiermassa opbouwen! Daarnaast is het ook nog eens gezond*. Kan het nog beter?
                      Wat extra uitleg is op zijn plaats:

Visolie zorgt voor een zogeheten ‘repartitioning effect’. Het zorgt voor een gunstiger verdeling van de voedingsstoffen die je binnen krijgt. Je lichaam gaat meer vet verbranden en spaart daarmee koolhydraten uit.
                      De koolhydraten worden in grotere mate naar de spieren gesluisd waar ze beschikbaar zijn voor opslag van spierglycogeen. Extra spierglycogeen leidt tot een betere pomp en meer spiervolume. Je voelt je tijdens je training ook minder snel leeg.
                      De extra hoeveelheid koolhydraten kan ook gebruikt worden voor de opbouw van spiermassa. Immers, de spier detecteert dat het een grotere hoeveelheid energie tot zijn beschikking heeft en zal daarom eerder extra energie besteden aan de energieverslindende opbouwende processen.

Visolie helpt je zelfs met afvallen als je er niets voor doet! Het bevordert namelijk de vetverbranding in rust. Er worden meer vetten verbrand ten opzichte van koolhydraten.
                      Al met al is visolie een van de meest waardevolle supplementen die er zijn. Het staat voor ons in de top 3 samen met whey eiwit en creatine!
                      Power Supplements

Comment

Bedankt voor de info.. ik ben zeker weten overgehaad... .

Nog een vraag... wat moet ik nou bij kruidvat of trekpleister zeggen? ''Hebben jullie hier ook omega 3 of visolie pillen? En 6 van die pillen per dag is dus oke? 6 in een keel of gewoon delen door maaltijden etc.?
                        Last edited by Nex-; 28-03-2008, 09:37.

Comment

ik ga het zelf wel verdelen over de maaltijden. 2 per maaltijd (de eerste 4 maaltijden 2 per maaltijd en de laatste maaltijd 6). Lijkt me dat je de gehele dag wat hebt aan omega 3 en niet alleen bijvoorbeeld 's ochtends of 's avonds
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Visolie is absoluut goed voor je!

Maar check ook dit even:
                            http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...7-visolie.html

met name permalink #3

Wat mij tegenhoudt om goedkope merken visolie te kopen en hoog te doseren is dat je niet weet wat de kwaliteit van de visolie is en dat sommige merken visolie veel zware metalen bevat.
                            Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Originally posted by fanny View Post
                              Visolie is absoluut goed voor je!

Maar check ook dit even:
                              http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...7-visolie.html

met name permalink #3

Wat mij tegenhoudt om goedkope merken visolie te kopen en hoog te doseren is dat je niet weet wat de kwaliteit van de visolie is en dat sommige merken visolie veel zware metalen bevat.
                              In de vriezer leggen en je weet het.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X