Eiwitten i.c.m. afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ben het eens met Snipke

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik zou het zeker nog even tijd geven Rico.
      3 weken lijkt misschien heel lang maar voor je lichaam om helemaal om te schakelen is niet zo veel hoor...

Je dieet en training zijn in orde dus gun je lichaam nog wat tijd, het komt op deze manier vast wel goed.

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] ]Sorry Mr c maar moet je nog eens tegenspreken, je moet natuurlijk eiwitten hebben om spieren op te bouwen maar als je op dieet staat moet je hiervan het minimum gebruiken, (op elke doos eiwitten staat immers vermeld dat deze niet geschikt zijn als dieet suplement) . Waarom koolhydraten omlaag , koolhydraten zijn geen vet makers
        @ Snipke, het spijt Snipke maar deze stelling is helemaal fout!!
        Koolhydraten zijn juist wel dikmakers! waarom denk je als je afwil vallen juist je koolhydraten moet schrappen? Je moet ook daarin tegen niet heeeeeel veel eiwitten eten maar je kan beter je calorie behoefte uit eiwitten halen dan uit koolhydraten.
        Nogmaals zorg dat het "laden" van je koolhydraten met het verstrijken van de dag afneemt. Geen koolhydraten s'avonds meer eten scheeld al heel veel.

Grtzzzz Ax  

P.S ik heb alle reacties eens gelezen die zijn geplaatst ten opzichte van deze thread en het spijt me echt er staat zo veel bullshit in dat is niet te geloven. Ik bedoel het absoluut niet lullig en bedoel ook niet dat IK alle wijsheid in pacht heb, maar zal alles straks eens op mijn gemak stuk voor stuk weerleggen maar nu ga ik eerst even onder de ijzers liggen.................

DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Hai,

Oke oke, julie hebben me overtuigd, beste mensen....maar het is ook zooooo moeilijk, he..haha.
          Overigens, wat kan ik ´s avonds het beste doen tegen een hongeraanval ? Gisteravond om 22.00 uur kreeg ik er weer een, en kon wel tegen de muren opspringen. Heb ik maar een bakje yoghurt gegeten, zonder vet en suiker... Goed of niet goed ?

Comment

ok axor, ik pen hier ook maar neer wat ik weet en wat ik lees in tijdschriften, heb nochtans altijd gelezen dat koolhydraten geen dik makers zijn, jij hebt meer ervaring of je weet gewoon meer over voeding dan ik en misschien de meeste members hier en ik wacht al vol ongeduld op je stukje zodat we voor eens en altijd de waarheid weten.
            stil growing

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]IK heb eindelijk de stap gezet om mijn zwemband weg te werken. Daartoe let ik (redelijk) op wat ik eet. Op een dag eet ik zo'n 8 bruine boterhammen (volkoren) met kipfilet en 's avonds rijst met groente en kip. Overdag drink ik een liter of 3-4 water.
              Na het trainen loop ik min. 40 minuten.
              Is het verstandig om toch een eiwitshake te nemen ? En zo ja, wat is het beste moment om die te nemen ?
              Overigens neem ik elke dag een multivitaminen pil en neem ik 's ochtends 2 lepels lijnzaadolie.

Is het de bedoeling dat ik mijn 8 boterhammen over de dag verdeel ? Als ik dat doe, dan val ik flauw van de honger tijdens het trainen !!!!! Dat trek ik dus niet...... Hebben jullie misschien een oplossing ?
              @ Ricomaradona, Ik zou de boterhammen idd over de gehele dag verdelen en de lijnzaad s’morgens en aan het eind van de middag nemen. Waarom? Omdat lijnzaad je metabolisme verhoogd, net zoals kleine porties eten, dus het is verstandiger om niet alles in 1x te nemen. Als je het verdeeld heb je er meer voordeel bij.
              Zorg wel voor extra vitamine e als je lijnzaad olie gebruikt vanwege de oxydatie die plaats kan vinden in je lichaam.
              Eiwitshake zou ik in jou geval s’morgens nemen en niet s’avonds omdat je gewicht, je bf beter gezegd wil verlagen.
              Als je last van ’n honger gevoel heb t kan je beter eiwitrijk voedsel nemen omdat dat je honger gevoel langer tegen zal houden.

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Ook niet teveel focussen op die eiwitten rico. Eiwitten die je niet verbruikt om je spieren terug te herstellen worden genadeloos opgeslagen als vet.
              @ Klopt volledig. Eiwitten moet je elke dag laden. Te veel eiwitten worden omgezet in vet. Als je je BF wil verlagen zonder spierverlies moet je niet hoger dan 1.5 a 2 gram per kilo lichaamsgewicht gaan zitten. Alle eiwitten moeten eigenlijk verbruikt worden.

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Met die 2gr eiwitten per kg ben ik het dus echt niet eens. Om aan te komen moet (in mijns inzien) toch al veel hoger zitten in eiwitten (meer richting de 3gr/kg). Als je dan vervolgens wilt afvallen moet je nog s hoger gaan zitten in eiwitten. Hierdoor zit je dan al snel aan > 3.5gr/kg.
              @ Dit snap ik even niet. Om aan te komen moet je op 3 gram gaan zitten en om af te vallen moet nog hoger in je eiwit consumptie gaan zitten?

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]En je moet al zeker geen snelle koolhydraten neem voor trainen. Daar wordt je moe van en dat wil je niet hebben tijdens trainen. Enige tijd voor snelle koolhydraten is gelijk na trainen in je post workout shake
              @ Het is niet verstandig om snelle koolhydraten te nemen voor de training [ivm de schommeling van je bloedsuikerspiegel]maar te zorgen dat je voldoende meervoudige koolhydraten ruim van te voren binnen hebt. Het is niet zo dat het belangrijkste eetmoment voor je training ligt maar de meeste invloed met betrekking je training is je maaltijd geweest na je laatste training!! [ga ik even vanuit dat die de dag ervoor is geweest]
              Mocht je toch last krijgen van trillerige handen e.d kan het helemaal geen kwaad om wat koolhydraten in de vorm van fruit of evt dextrose te nemen.

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Ik ben zelf in elk geval om af te vallen lager gegaan in mijn eiwitten, en toch genoeg spiermassa blijven behouden. (zie ook post 'Ok here we go' in verband daarmee. Ik train nu enorm veel op cardio, en als ik dan geen snelle koolhydraten binnenspeel voor een training krijg ik allemaal zwarte vlekken tijdens de cardio. Ga dan ook wel tot het uiterste, maar dit werkt voor mij blijkbaar het beste.
              @ Om af te vallen is het idd verstandig om je eiwitten te verlagen en als je tijdens cardio zwarte vlekken krijgt betekend dat simpelweg dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Dus geen voldoende koolhydraten aanwezig zijn. Die kan je dan het beste meteen aanvullen

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Het is net daarom dat ik die snelle koolhydraten nodig heb. Dan durven de vlekken blijkbaar niet meer te komen  
              @ Dat klopt dus, wat ik eerder al tikte is dat je bloedsuikerspiegel, je glucose voorraad op is.
              In principe zou dat pas na ruim een uur mogen voorkomen tot die tijd is het niet nodig om extra koolhydraten naar binnen te werken. Duurt je training langer dan is het verstandig om dit aan te vullen door hypotone en isotone drankjes omdat die snel door het lichaam worden opgenomen.
              Water bv is hypotoon en drankjes zoals AA, Isostar, Aqarius etc zijn isotoon

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Het is net daarom dat ik die snelle koolhydraten nodig heb. Dan durven de vlekken blijkbaar niet meer te komen  
              @ Dat klopt dus, wat ik eerder al tikte is dat je bloedsuikerspiegel, je glycogeenvoorraad op is.
              Je glycogeen voorraad kan ongeveer 800 gram bevatten [als je goed getraind bent en anders is het een heel stuk minder]
              In principe zou dat pas na ruim een uur mogen voorkomen tot die tijd is het niet nodig om extra koolhydraten naar binnen te werken. Duurt je training langer dan is het verstandig om dit aan te vullen door hypotone en isotone drankjes omdat die snel door het lichaam worden opgenomen.
              Water bv is hypotoon en drankjes zoals AA, Isostar, Aqarius etc zijn isotoon.

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]wat zijn snelle koolhydraten?
              @ Snelle koolhydraten zijn enkelvoudige koolhydraten

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Bij afvallen is het allerbelangrijkste een goed dieet.
              @ Idd. Een goed dieet zal zorgen dat je afvalt. Het is zeer onverstandig om op een crash dieet te gaan zitten dat brengt alleen maar meer schade toe en zal geen blijvend resultaat opleveren omdat je lichaam op de waakvlam gaat. Een dieet, afvallen is iets wat je over een langere tijd moet zien en niet proberen al je gewicht in no-time kwijt te raken. Kan wel maar al je opgebouwde spieren ben je ok direct kwijt.
              Als je op een doodpunt aankomt dan kan je langzaam beginnen met cardio. Het nadeel als je gelijk met cardio zal beginnen is dat cardio ook een gewenning zal geven zodat je lichaam daar ook snel aan wennen zal.
              Goed eten, schoon eten is niet iets wat je een korte tijd doet maar een life-stylle.

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Ik begrijp dat ik dan een whey-shake moet nemen, toch
              @ Whey eiwit geeft het meeste rendament, dat klopt maar pas op als je nog nooit pure eiwitten genomen hebt. Het kan zorgen voor intolerantie. Dat zal je merken aan pukkels e.d.
              Voordat je lichaam gewent is aan pure eiwitten kan 6 tot 9 maanden duren.

Zo, dit wilde ik even kwijt.

Grtzzzz Ax  

DUM SPIRI SPERO

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] ]P.S ik heb alle reacties eens gelezen die zijn geplaatst ten opzichte van deze thread en het spijt me echt er staat zo veel bullshit in dat is niet te geloven. Ik bedoel het absoluut niet lullig en bedoel ook niet dat IK alle wijsheid in pacht heb, maar zal alles straks eens op mijn gemak stuk voor stuk weerleggen maar nu ga ik eerst even onder de ijzers liggen.................
                Sorry...... komt een "beetje" lullig over maar dat is absoluut mijn bedoeling niet geweest........

Grtzzzzzz Ax
                DUM SPIRI SPERO

Comment

Wat mij betreft, het is je vergeven hoor Ax!
                  Je geeft er vervolgens weer zulke mooie info bij dat het alles wat je eventueel fout gezegd zou kunnen hebben weer helemaal goed maakt.

Comment

Whoehoew, al mijn reacties klopten zowat helemaal volgens Ax-dude, voelt wel neig aan

Ax kritiek hebben is niet verkeerd, zolang hij maar degelijk onderbouwd is. In jouw geval was dat dus zo en zal ook niemand het je kwalijk nemen.

Het kan wel zijn dat ze je een lul vinden, maar lullig ben je nie
                    -Feel free... Or die trying-
                    -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Comment

He Ax,

Bedankt voor de zeer nuttige info !!!! Maakt niet uit hoe je het zegt, maar wat je zegt, hahaha.
                      In ieder geval heb IK heel veel aan deze info, waarvoor mijn hartelijke dank.....

Rico

Comment

Hai mensen,

Ben nu bijna een maand bezig en ging vandaag weer eens op de weegschaal staan... en wat denk je
                        Ik begon met 94 kg en weeg nu .... 94 kg... dacht dat ik helemaaaaaaal gek werd. Doe 5 x in de week cardo van min. 45 min. en eet niets anders zoals eerder beschreven. Daar word je toch moedeloos van of niet ? Zit steeds meer te denken om de natuur maar een handje te helpen, want ik wil wel graag resultaat zien. En die opmerkingen over mijn pens beginnen me ook de keel uit te komen. Dus luitjes....zal ik aan de xenadrine of de stacker III of IV gaan ?
                        HELP ME OUT !!!

Groetjes,
                        Rico

Comment

Als je daar tussen kiest zou ik persoonlijk voor de Xenadrine gaan.

Greets...
                          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Hai Curiosio,

Bedankt voor je tip !! Is er nog iets waar ik op zou moeten letten als ik besluit dit te nemen ?

Bedankt
                            Rico

Comment

Hai Curiosio,

Nu ben ik op zoek naar Xenadrine, maar kom ook Unidyne (Universal), tegen. Ken je dat ?

Rico

Comment

Unidyne, heeft geen zo'n goede werking als xenadrine.

Heb unidyne ook nog gebruikt.
                                You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X