Eiwitten i.c.m. afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitten i.c.m. afvallen

Hai mensen,

IK heb eindelijk de stap gezet om mijn zwemband weg te werken. Daartoe let ik (redelijk) op wat ik eet. Op een dag eet ik zo'n 8 bruine boterhammen (volkoren) met kipfilet en 's avonds rijst met groente en kip. Overdag drink ik een liter of 3-4 water.
    Na het trainen loop ik min. 40 minuten.
    Is het verstandig om toch een eiwitshake te nemen ? En zo ja, wat is het beste moment om die te nemen ?
    Overigens neem ik elke dag een multivitaminen pil en neem ik 's ochtends 2 lepels lijnzaadolie.

Groetjes,
    Rico

Ik ga er van uit dat je die boterhammen verdeeld over de dag.
    Klinkt dan goed als je het mij vraagt. Of je die shakes moet nemen is afhankelijk van de verhouding eiwitten/lichaamsgewicht waar je nu op zit.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

eiwitten hebben volgens mij niets te maken mee af te vallen, we zouden inderdaad moeten weten hoeveel je weegt om zo de verhouding te kunnen stellen zoals Mr c al aangaf. Maar ik denk s morgens voor je ontbijt en eentje een uurtje voor slapen gaan en zeker één een uur na de training. Je zou ook moeten uitrekenen hoeveel eiwitten je al benut met uw gewone voeding.
      stil growing

Comment

Eiwitten hebben wel te maken met afvallen. De bedoeling is eiwitten omhoog en koolhydraten omlaag. Om exact te kunnen aangeven wat iemand nodig heeft zijn meer gegevens nodig.

Greets...

Comment

hai mensen,

Tof van jullie om me zo snel antwoord te geven.

Ik ben 39 jaar en weeg 91 kilo. Zoals je ziet haal ik volgens mij uit mijn voeding te weinig eiwitten, of vergis ik me ?

Groetjes,
          Rico

Comment

Sorry Mr c maar moet je nog eens tegenspreken, je moet natuurlijk eiwitten hebben om spieren op te bouwen maar als je op dieet staat moet je hiervan het minimum gebruiken, (op elke doos eiwitten staat immers vermeld dat deze niet geschikt zijn als dieet suplement) . Waarom koolhydraten omlaag , koolhydraten zijn geen vet makers.Als ricomaradona zijn zwembandje wilt kwijtspelen moet hij calorieen tellen en schoon eten, caloriearm eten en niet meer na 19u grote maaltijden eten. Eiwitten kunnen ingenomen worden voor het ontbijt , middagmaal en avondmaal, en zelfs voor het slapen gaan (wanneer hij er geen last van ondervindt ivm slapen)
            Hij weegt 91 kilo x 2 gram = 182 gram per dag eiwitten
            stil growing

Comment

"waarom koolhydraten omlaag en eiwitten omhoog"

Volgens mij had dat te maken met het feit dat het voor je lichaam meer energie kost om eiwitten af te breken dan het oplevert in vergelijking met Koolhydraten. Endaarbij dat je van eiwitten een sneller voldaan gevoel krijgt.

@rico: Mocht je het niet doen, probeer zoveel mogelijk je maaltijden die je nu eet te verspreiden (¡Ý 6x). Zou ook na avond eten weinig koolhydraten meer gaan eten maar meer eiwit producten. Als je dan nog niet afvalt schrap je gewoon 1 snee brood om de zoveel tijd en voeg je iets toe met hoog eiwit gehalte. Ik zou pas als je niet meer afvalt op anders eten evt overschakelen op cardio, maar voorlopig geen xtra cardio toevoegen.

Groeten,
              Melkman

Comment

Hello,

Is het de bedoeling dat ik mijn 8 boterhammen over de dag verdeel ? Als ik dat doe, dan val ik flauw van de honger tijdens het trainen !!!!! Dat trek ik dus niet...... Hebben jullie misschien een oplossing ?
                Om op mijn eiwit inname terug te komen....... op mijn boterhammen neem ik 2 eieren, 4 neem ik met kipfilet en 2 met vruchtenhagelslag. Volgens mij niet genoeg eiwitten ... toch ??
                Toch maar een eiwit shake??? En welke is goed

Groetjes,
                Rico

Comment

Ook niet teveel focussen op die eiwitten rico. Eiwitten die je niet verbruikt om je spieren terug te herstellen worden genadeloos opgeslagen als vet. Misschien is het iets beter om een paar 'snelle' koolhydraten te nemen vlak voor je training. Dat geeft je tijdens de training meer energie en stelt je dus in staat om je 8 boterhammen beter te spreiden over de dag.

Zoals snipke al zei. 2 gr eiwit per kilo is genoeg als je aan het afvallen bent.
                  -Feel free... Or die trying-
                  -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Comment

Met die 2gr eiwitten per kg ben ik het dus echt niet eens. Om aan te komen moet (in mijns inzien) toch al veel hoger zitten in eiwitten (meer richting de 3gr/kg). Als je dan vervolgens wilt afvallen moet je nog s hoger gaan zitten in eiwitten. Hierdoor zit je dan al snel aan > 3.5gr/kg.

En rico als je je eten verdeelt over meerdere maaltijden en je hebt nog erg veel honger dan eet je toch wat meer. Volgens mij zit je toch al erg laag qua kcal.
                    Reken eerst ns uit hoeveel je nu binnen krijgt
                    Voedingswaarde per product

@littel bear: alles wat je lichaam binnen krijgt en niet verbruikt wordt vervolgens opgeslagen als vet. Of dit nou eiwitten zijn koolhydraten of vetten. En je moet al zeker geen snelle koolhydraten neem voor trainen. Daar wordt je moe van en dat wil je niet hebben tijdens trainen. Enige tijd voor snelle koolhydraten is gelijk na trainen in je post workout shake

Groeten,
                    Melkman

Comment

Ik ga er van uit dat de bedoeling is om spiermassa te behouden. in het kader daarvan zul je naast uiteraard schoon eten ook je eiwit inname moeten verhogen, tenzij je al op ongeveer 3 gram per kilo lichaamsgewicht zit, en je koolhydraten moeten verlagen. teveel van één van beide of allebei wordt zeker omgezet in vet.
                      haal zoveel mogelijk energie uit je eiwitten en dat is minder moeilijk als het lijkt. Zal hier onder nogmaals mijn cutting-dieet posten waar ik mee ben begonnen en wat ( voor mij ) heel goed heeft gewerkt;

Maaltijd 1 :
                      50 gram whey proteïne opgelost in 250ml magere melk
                      2 bruine boterhammen
                      100 gram kipfilet
                      1 multi vitamine en 2x vit.C

Maaltijd 2:
                      2 bruine boterhammen
                      140 gram tonijn op waterbasis (blik)

Maaltijd 3:
                      50 gram rijst
                      150 gram broccoli
                      150 gram mager rundvlees of 150 gr kip

Maaltijd 4:
                      2 bruine boterhammen
                      150 gram kalkoenfilet
                      1 appel

Maaltijd 5:
                      100 gram groenten
                      200 gram biefstuk/kip/kabeljauwfilet

Maaltijd 6:
                      2 bruine boterhammen
                      140 gram makreel (blik)

Maaltijd 7:
                      50 gram rijst
                      100 gram sperziebonen
                      150 gram kipfilet.

Maaltijd 8:
                      50 gram eiwit opgelost in 250 ml magere melk

400 gram eiwit
                      240 gram koolhydraten

Greets...

Comment

@melkman, rico is bezig met het wegwerken van zijn zwembandjes en is dit niet bepaald geinterseerd in aankomen.Volgens mij wilt hij zijn spiermassa behouden en overtollig vet verwijderen. Eiwitten zullen eerder in vet omgezet worden als koolhydraten.Een half uur tot 45 minuten zou je voor de training snelle koolhydraten moeten benutten deze geven dan nog een extra energie voor de training.

@rico, reken eens uit hoeveel eiwitten je nu al benut, tevens zal je ook cardio moeten gaan doen om overtollig vet kwijt te spelen.
                        stil growing

Comment

Hehe snipke volgens mij hebben wij een lichaam dat anders werkt dan dat van melkman en mr C

Ik ben zelf in elk geval om af te vallen lager gegaan in mijn eiwitten, en toch genoeg spiermassa blijven behouden. (zie ook post 'Ok here we go' in verband daarmee. Ik train nu enorm veel op cardio, en als ik dan geen snelle koolhydraten binnenspeel voor een training krijg ik allemaal zwarte vlekken tijdens de cardio. Ga dan ook wel tot het uiterste, maar dit werkt voor mij blijkbaar het beste.

Uiteindelijk is geen enkel lichaam hetzelfde.
                          -Feel free... Or die trying-
                          -A women's breasts are a journey, her feet are the destination-

Comment

Hoewel iedereen verschillend is heb je echt eiwitten nodig voor spierbehoud

Dat jij vooral jij snelle koolhydraten nodig hebt is logisch Little Bear met dat kleine beetje wat jij eet.

Belangrijkste is dat het werkt.

Greets...

Comment

Kijk uit met zwarte vlekken.

Als dit van korte duur is OK, heb je het gevoel dat deze langer blijven duur en krijg je die te zien als je geen cardio doet, is de kans zeer groot dat je plots gevloerd wordt.

You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X