Vraagje van een beginner mbt supplementen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje van een beginner mbt supplementen

Hallo,

Sinds ik train, eet ik erg veel (at voorheen ook wel wat veel maar dit was meer snoepen/tussendoortjes etc.) sinds ik train heb ik echt "honger" (of laten we zeggen trek). Ben nu ongeveer een maand serieus bezig na een half jaar niks te hebben gedaan. Heb voorheen wel gebokst. Ik doe ook veel cardio om het buikje er weer af te krijgen. Ik train gemiddeld zo'n 4 keer per week en doe dan altijd ook zeker 40 minuten cardio.

Een vriend die al langer traint (denk nu al zeker dik 3 jaar) zei me iets over eiwitshakes. Nu heb ik op internet wat gegoogled en ben even bij De Tuinen langs geweest en overweeg zon pot met "proteine-poeder" (om het maar ff simpel te zeggen) te kopen. Is dit aan te raden ?

Verder let ik weer een beetje op mijn eten, neem vaker een glaasje water ipv een colaatje, en laat de tussendoortjes zoveel mogelijk liggen. eet wel gewoon mijn avondeten en 's ochtends en 's middags gewoon een normale maaltijd.

Voor wat meer informatie (gewicht etc.) http://forum.bodynet.nl/even-voorste...ooow-daar.html

Hey

Ja wat moet ik er van zeggen eiwitten van de tuinen

Als ik het goed heb zit er alleen soja eiwitten in.

Hoe meer eiwitten soorten er in zitten hoe beter.

Waarom: de 1ne eiwitten soort werkt lang en andere weer kort vandaar.

En ga er maar gerust van uit hoe duurder het product hoe beter.

Wat je er meschien wel bij kan nemen is een gewone creatine.

Dat geeft je meer energie, uithouding vermogen en als ik het goed heb

+- 15% meer kracht.

En als je een eiwitten koopt kijk ook hoeveel calorieen er in zitten vooral als

je bezich ben met een buikje te minderen of je moet nog minder calorieen

gaan eten.

Grz
    Wie rijk wil zijn moet niet zijn vermogen vermerderen, maar zijn hebzucht verminderen!!

Comment

Originally posted by D-Body View Post
      Hey

Ja wat moet ik er van zeggen eiwitten van de tuinen

Als ik het goed heb zit er alleen soja eiwitten in.

Hoe meer eiwitten soorten er in zitten hoe beter.

Waarom: de 1ne eiwitten soort werkt lang en andere weer kort vandaar.

En ga er maar gerust van uit hoe duurder het product hoe beter.

Wat je er meschien wel bij kan nemen is een gewone creatine.

Dat geeft je meer energie, uithouding vermogen en als ik het goed heb

+- 15% meer kracht.

En als je een eiwitten koopt kijk ook hoeveel calorieen er in zitten vooral als

je bezich ben met een buikje te minderen of je moet nog minder calorieen

gaan eten.

Grz
      Ga zo denk ik even de Super Whey halen is nu met 50% korting en lees overal dat deze wel goed is. De calorieen ja .... dan maar een tussendoortje minder hea...

Maar heb ik aan de Super Whey alleen voldoende ? Of is het aan te raden er nog wat bij te halen ? Dextrose .. om het mee te mengen ?

Bedankt voor e snelle reactie

Comment

Heb de Super Whey aangeschaft (grote pot 2 kilo nogwat) was nu voor €39 bij de Tuinen.

(Sorry ik zie zo 123 geen "edit" knop)

*Edit

Althans m'n voorgaande berichten kan ik niet meer editten , deze wel :S

Comment

Dextrose om te mengen in de whey nog nooit van gehoord.

Volgens mij kan je het wel bij de crea nemen dan werkt het sneller.

Meest gebruikte sups zijn creatine, whey eiwitten en hmb(daar weet ik

niet veel van af)volgens mij helpt het de spier afbreking tegen te gaan wat

wel handig is als je aan het cutten ben.
          Wie rijk wil zijn moet niet zijn vermogen vermerderen, maar zijn hebzucht verminderen!!

Comment

Originally posted by Hallooow View Post
            Hallo,

Sinds ik train, eet ik erg veel (at voorheen ook wel wat veel maar dit was meer snoepen/tussendoortjes etc.) sinds ik train heb ik echt "honger" (of laten we zeggen trek). Ben nu ongeveer een maand serieus bezig na een half jaar niks te hebben gedaan. Heb voorheen wel gebokst. Ik doe ook veel cardio om het buikje er weer af te krijgen. Ik train gemiddeld zo'n 4 keer per week en doe dan altijd ook zeker 40 minuten cardio.

Een vriend die al langer traint (denk nu al zeker dik 3 jaar) zei me iets over eiwitshakes. Nu heb ik op internet wat gegoogled en ben even bij De Tuinen langs geweest en overweeg zon pot met "proteine-poeder" (om het maar ff simpel te zeggen) te kopen. Is dit aan te raden ?

Verder let ik weer een beetje op mijn eten, neem vaker een glaasje water ipv een colaatje, en laat de tussendoortjes zoveel mogelijk liggen. eet wel gewoon mijn avondeten en 's ochtends en 's middags gewoon een normale maaltijd.

Voor wat meer informatie (gewicht etc.) http://forum.bodynet.nl/even-voorste...ooow-daar.html

Misschien moet je eerst eens goed gaan kijken naar je voeding. Een beetje letten op je voeding is niet de juiste benadering. Als je wat aan je voedingssuplementen wilt hebben moet je voeding in balans zijn en kun je de gaten in je voedingsschema aanvullen met suplementen.

Whey proteïnen worden gebruikt om ervoor te zorgen dat de spieren zichzelf kunnen herstellen. Als je doel is om ook spiermassa aan te zetten kan dit suplement je helpen. Maar zoals gezegt eerst zorgen dat je hele voeding in balans is.

@ D-body; eiwitten van de tuinen zijn er ook in andere vormen als alleen soja eiwitten. Ik heb zelf nu ook whey proteïnen van de tuinen. Even proberen scheelt weer wat geld.

grts

Comment

Offtopic:

erik1982 Het is al een dikke jaar geleden dat ik bij de tuinen ben geweest.

En toen hadden ze alleen soja sh*t.

Maar als ze nu whey hebben moet ik daar ook maar eens lang gaan

Grz

Comment

Tegenwoordig hebben ze vaaaaaak van die 50% korting acties. Dikke prima.

Dextrose bij de whey is alleen noodzakelijk na de training

Comment

Dit is ook de reden waarom ik her met name heb aangeschaft, dat het in de aanbieding was. Voor 8 tientjes had ik zo'n pot (nog) niet gekocht. Moet zeggen dat het wel behoorlijk op je darmen werkt en nou niet het elkkerste drankje is wat ik ooit heb gedronken :P

Comment

Ik drink nu 2 shakes per dag en houd de hoeveelheden (125 ml melk/water met 1 schep whey=24 gr.) aan die die op de pot zijn aangegeven. Dit is tog gewoon goed ?

Comment

Originally posted by D-Body View Post
                      Offtopic:

erik1982 Het is al een dikke jaar geleden dat ik bij de tuinen ben geweest.

En toen hadden ze alleen soja sh*t.

Maar als ze nu whey hebben moet ik daar ook maar eens lang gaan

Grz

Gisteren nog maar even een pot whey gekocht.
                      Heb even gevraagd hoe het nu zit met die reclames van hun. (de tuinen)
                      Het zit namelijk zo dat zij elke 3 weken een reclame actie hebben met steeds verschillende producten. Hier kunnen dus ook suplementen bij zitten.
                      Gisteren is diegene afgelopen van veel supps.
                      Misschien dat ze nu weer andere in de aanbieding hebben.
                      Ze zijn een aantal keren per jaar dus in de reclame voor 50% off.
                      Altijd beter dan de volledige prijs. Dus ik zou zeggen hou het in de gaten!
                      ps de reclame is nu veranderd ik weet dus niet of het nog in de reclame is.

groet

Comment

Ik drink nu 2 shakes per dag en houd de hoeveelheden (125 ml melk/water met 1 schep whey=24 gr.) aan die die op de pot zijn aangegeven. Dit is tog gewoon goed ?
                        1 schep product wil nog niet zeggen 24 gram whey....

Comment

Als die twee keer bij ontbijt en training zijn wel, anders niet.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
                            1 schep product wil nog niet zeggen 24 gram whey....
                            Er zit zo'n schepje bij en op de achterkant staat dat 1 zo'n schep 24 gram is ...

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Als die twee keer bij ontbijt en training zijn wel, anders niet.
                            Ja eentje bij het ontbijt/lunch voor het trainen en 1 na het trainen

Comment

Er zit zo'n schepje bij en op de achterkant staat dat 1 zo'n schep 24 gram is ...

Ja eentje bij het ontbijt/lunch voor het trainen en 1 na het trainen
                              Dus 3 per dag? Is dat niet teveel?
                              Dit is op trainingsdagen, wat doe je op niet trainingsdagen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X