waarom whey na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• waarom whey na training

ik zit me telkens aftevragen waarom je na de training eigenlijk whey protein nodig hebt. ( om de spieren snel te voorzien van eiwitten, ok )
    kijk ik eet voor de training kwark, melk en yoghurt, zijn casseine eiwit, die werken 7 uur lang, dus dan heb je tog geen eiwitten na de training nodig ( geen snelle tenminste )of zie ik het verkeerd????

graag uitleg
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Whey is ook een supplement dus je kunt het gebruiken maar het hoeft niet als je voeding goed is en je de hele dag genoeg eiwitten binnen krijgt zou je zonder whey etc. kunnen.

Comment

Ik neem whey alleen bij het ontbijt. Ik train op dit moment twee keer op een dag en krijg na elke training 50g proteine, 50g koolhydraten en 50g dextrose binnen en dat alles in een shake. Had ergens gelezen dat koolhydraten nog belangerijker zijn voor optimale massa.

Comment

Klopt. Maar je vergeet dat wei een grotere anabole respons geeft dan bijvoorbeeld caseïne. Dat, gecombineerd met het feit dat je spieren graag veel eiwit in een keer ter beschikking hebben, maakt dat wei na de training op zich wel heel aardig is.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Klopt. Maar je vergeet dat wei een grotere anabole respons geeft dan bijvoorbeeld caseïne. Dat, gecombineerd met het feit dat je spieren graag veel eiwit in een keer ter beschikking hebben, maakt dat wei na de training op zich wel heel aardig is.
          Ja das waar.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
            Ik neem whey alleen bij het ontbijt. Ik train op dit moment twee keer op een dag en krijg na elke training 50g proteine, 50g koolhydraten en 50g dextrose binnen en dat alles in een shake. Had ergens gelezen dat koolhydraten nog belangerijker zijn voor optimale massa.
            Zijn koolhydraten en dextrose niet hetzelfde.
            En is die 50 gram proteïne, niet 50 gram product.

Alles wat je TE veel binnenkrijgt en niet wordt verbrand, wordt omgezet in VET zo krijg je dan je massa. ( maar wel de verkeerde )

Comment

Originally posted by Fanatic View Post
              Zijn koolhydraten en dextrose niet hetzelfde.
              En is die 50 gram proteïne, niet 50 gram product.

Alles wat je TE veel binnenkrijgt en niet wordt verbrand, wordt omgezet in VET zo krijg je dan je massa. ( maar wel de verkeerde )
              Sinds wanneer zijn dextrose en koolhydraten hetzelfde? Volgens mij heb ik wat gemist. Ja je kan het teveel noemen maar ik heb nu lean gainer en 110g is de portie die ik per keer moet in nemen.

Comment

Sinds wanneer zijn dextrose en koolhydraten hetzelfde? Volgens mij heb ik wat gemist. Ja je kan het teveel noemen maar ik heb nu lean gainer en 110g is de portie die ik per keer moet in nemen.
                dextrose is een koolhydraat, maar dat wil niet zeggen dat koolhydraten en dextrose hetzelfde is, omdat er verschillende koolhydraten zijn.

Comment

En dat 2 keer per dag dan is zowel de pot, als je knip snel leeg....

Daartegen wordt de WC goed gevuld met o.a de inuline die erin zit, ook een koolhydraat eentje voor de darmen.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                    dextrose is een koolhydraat, maar dat wil niet zeggen dat koolhydraten en dextrose hetzelfde is, omdat er verschillende koolhydraten zijn.
                    ja je heb gelijk, ik moet die dextrose schit niet zo veel want daar wordt je vet van.

Comment

Dat is goed spul man,en dat is niet teveel, kan meer bij.

Comment

Originally posted by leipe ouwe View Post
                        Dat is goed spul man,en dat is niet teveel, kan meer bij.
                        Heb je het ook geprobeerd lean gainer? Maar waarom meer als je al zoveel binnen krijgt? 220g per dag is voldoende?

Comment

Heb je het ook geprobeerd lean gainer? Maar waarom meer als je al zoveel binnen krijgt? 220g per dag is voldoende?
                          ja heb ik ook gebruikt , heb er ook banaan erin gedaan 4 rouwe eiren, lecithne granulaat een liter melk.
                          totaal en dikke schake over de heele dag verdeeld 6 keer.

heb nu de mega mass 4000 van WEIDER en doos van 7kg 85 euro super.

Comment

Mega Mass 4000 komt in mijn volgende bestelling, heb net even rondgekeken lijkt mij een super gainer.

Comment

Mega Mass 4000 komt in mijn volgende bestelling, heb net even rondgekeken lijkt mij een super gainer.
                              Om aan die 4000 Kcal te kunnen komen, zul je heel wat moeten gebruiken per dag. Immers Eiwitten en Koolhydraten leveren 4 en Vet 9 Kcal....

Of staat die 4000 voor Kjoules. Dan is deze berekening van toepassing Eiwitten en Koolhydraten 17 en Vet 38.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X