Tegen mijn zin heb ik net mijn laatste schepje uit een emmer (Amerikaanse)Whey Gainer achter de kiezen. Ik eet voornamelijk vegetarisch - wel ei, kaas etc - en dan nog liefst van biologische oorsprong. Dus logisch dat ik liefst chemische rommel vermijd. Vraag is ... Bestààn er wel produkten die op dat vlak door de beugel kunnen? Ik zoek vooral produkten die mij als beginner kunnen helpen in mijn spieropbouw. Aspartaam is uiteraard volledig uit den boze. En allerlei synthetische smaakmakers hoeven niet voor deze jongen ... Liever gezond dan "lekker".
Bestaan er gezonde voedingssuplementen?
Collapse
X
-
Originally posted by pirre View PostTegen mijn zin heb ik net mijn laatste schepje uit een emmer (Amerikaanse)Whey Gainer achter de kiezen. Ik eet voornamelijk vegetarisch - wel ei, kaas etc - en dan nog liefst van biologische oorsprong. Dus logisch dat ik liefst chemische rommel vermijd. Vraag is ... Bestààn er wel produkten die op dat vlak door de beugel kunnen? Ik zoek vooral produkten die mij als beginner kunnen helpen in mijn spieropbouw. Aspartaam is uiteraard volledig uit den boze. En allerlei synthetische smaakmakers hoeven niet voor deze jongen ... Liever gezond dan \"lekker\".
Whey-95 mix natural
Dextrose of maltodextrine
Als smaakmaker kun je er vers fruit aan toevoegen.
Gezond en ook nog lekker.
100% biologisch zelf mengen is logisch....
Comment
-
Ook geen whey idd, drink ik melk voorBen nu sinds vorige week begonnen met multivit, magnesium, b12 en vit c. Niet zozeer voor het trainen, maar meer hopend dat de extra dosissen mijn rug sneller helpt herstellen...
Achievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
-
Pseudo radiculair syndroom, kort door bocht: zenuwklemming in/door de spieren. Dit straalt compleet uit naar mijn been tot in mijn kuiten, scheenbeen alles. Hierdoor is lopen een ramp, laat staan trainen. Ik ga nu woensdag naar een andere dokter (tevens sportarts) om te kijken of hij nú (na veel kraken en rechtzetten) hetzelfde constateerd.
Dit omdat de pijn ondanks het kraken de laatste weken is verergerd..not cool.
Daarom ben ik dus met de vitamines begonnen..eigenlijk uit radeloosheid. Want er is eigenlijk compleet niks aan te doen behalve uitzitten en wachten.Achievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
Zou dit iets kunnen zijn voor jouw problemen, ik heb een kennis en die gebruikt dit ook met succes.
M.S.M, ofwel Methylsulfonylmethaan, is organisch gebonden zwavel, een lichaamseigen stof. Zwavel is na kalk en fosfor het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is van groot belang voor het goed functioneren van lichaamscellen.
M.S.M, is de vorm waarin zwavel van nature voorkomt in alle levende organismen en waarin het biologisch actief is. M.S.M, is dus een lichaamseigen stof. M.S.M, wordt van nature aangetroffen in bijvoorbeeld groenten en melk, maar bij langdurige (gekoelde) bewaring en verhitting verdwijnt het hieruit.
Zo is aanvoer vanuit de voeding minimaal en is aanvulling van groot belang voor het functioneren van het lichaam. M.S.M, is de belangrijkste en meest stabiele bron van zwavel voor de mens. M.S.M. bevordert de ontspanning van de spieren, kan helpen bij gevoelige spieren, pezen, aanhechtingen en gewrichten.
Het bevordert het herstel van het lichaam, is gunstig voor de doorbloeding en houd de bloedtoevoer naar de spiercellen gezond. M.S.M. probeert de sportprestaties te verhogen en bevordert het herstel van o.a sportblessures.
Als je er meer over wilt weten heb ik hier nog een tip voor je:
Goldfit - Nutrition for animals
Overal waar paard staat vermeld, moet je mens lezen.
Succes
Comment
-
Waarom zo tegen aspartaam? Weisupplementen zijn natuurlijk als je de naturel versie besteld.
En alles is mogelijk zonder "chemische rommel", maar stel je er wel op in dat het je dan langer gaat kosten."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Fanatic View PostZou dit iets kunnen zijn voor jouw problemen, ik heb een kennis en die gebruikt dit ook met succes.
M.S.M, ofwel Methylsulfonylmethaan, is organisch gebonden zwavel, een lichaamseigen stof. Zwavel is na kalk en fosfor het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is van groot belang voor het goed functioneren van lichaamscellen.
M.S.M, is de vorm waarin zwavel van nature voorkomt in alle levende organismen en waarin het biologisch actief is. M.S.M, is dus een lichaamseigen stof. M.S.M, wordt van nature aangetroffen in bijvoorbeeld groenten en melk, maar bij langdurige (gekoelde) bewaring en verhitting verdwijnt het hieruit.
Zo is aanvoer vanuit de voeding minimaal en is aanvulling van groot belang voor het functioneren van het lichaam. M.S.M, is de belangrijkste en meest stabiele bron van zwavel voor de mens. M.S.M. bevordert de ontspanning van de spieren, kan helpen bij gevoelige spieren, pezen, aanhechtingen en gewrichten.
Het bevordert het herstel van het lichaam, is gunstig voor de doorbloeding en houd de bloedtoevoer naar de spiercellen gezond. M.S.M. probeert de sportprestaties te verhogen en bevordert het herstel van o.a sportblessures.
Als je er meer over wilt weten heb ik hier nog een tip voor je:
Goldfit - Nutrition for animals
Overal waar paard staat vermeld, moet je mens lezen.
Succes
Edit: dit lijkt me natuurlijk wel een artikel om twijfels te krijgen..: MSM: een onzinsupplement met fansAchievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostWaarom zo tegen aspartaam? Weisupplementen zijn natuurlijk als je de naturel versie besteld.
En alles is mogelijk zonder "chemische rommel", maar stel je er wel op in dat het je dan langer gaat kosten.
aspartaam is in de eerste plaats de producent de bevoordeelde partij. Dat is voor mij al voldoende reden om achterdochtig te zijn.
Comment
-
Originally posted by pirre View PostDat vóór of tegen aspartaam zijn, is een oneindige discussie, maar ik loop toch liefst zo weinig mogelijk risico ALS er een alternatief is. Bij gebruik van
aspartaam is in de eerste plaats de producent de bevoordeelde partij. Dat is voor mij al voldoende reden om achterdochtig te zijn.Achievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
Originally posted by pirre View PostDat vóór of tegen aspartaam zijn, is een oneindige discussie, maar ik loop toch liefst zo weinig mogelijk risico ALS er een alternatief is. Bij gebruik van
aspartaam is in de eerste plaats de producent de bevoordeelde partij. Dat is voor mij al voldoende reden om achterdochtig te zijn."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-