Visolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Visolie

Ik heb 90 caps visolie gekocht bij de albert heijn
    en nu staat er op de verpakking dagelijks 3 innemen en daarbij een waarschuwing er niet meer in te nemen dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid(3 caps) maar na wat voedingsschema's te hebben bekeken kom ik toch uit op 8 caps, zoveel er per dag worden genomen, dus wat is gezond? en de caps toch gewoon doorslikken ipv er op bijten
    Last edited by henk33; 20-08-2008, 10:40.

Originally posted by henk33 View Post
    Ik heb 90 caps visolie gekocht bij de albert heijn
    en nu staat er op de verpakking dagelijks 3 innemen en daarbij een waarschuwing er niet meer in te nemen dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid(3 caps) maar na wat voedingsschema's te hebben bekeken kom ik toch uit op 8 caps, zoveel er per dag worden genomen, dus wat is gezond? en de caps toch gewoon doorslikken ipv er op bijten
    adh moet je niks van aantrekken, neem generalix neemt 20gr per dag en hij heeft er volgens mij alleen maar voordelen.

neem zelf ook 9gr per dag en heb nergens last van

en de caps gewoon doorslikken, niet op kauwen

suc6
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

Zolang je dagelijkse kcal inname niet 30% besteed aan vetten kun je rustig ladingen capsules nemen van visolie. Of je nu lading vette vis eet of capsules maakt dan ook niet uit.

Comment

dankje!!!!

Comment

Lekker overdoseren hoor. Onzinnige ADH.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb vroeger als klein kind ze al 2 per maaltijd genomen (toen at ik nog 3x per dag)
            en ik leef ook nog en sinds ik ze gebruikte verbeterde mijn prestaties op school (volgens mijn moeder)
            Calisthenics / Street workout

Comment

Wel je kcal inname er op afstemmen! Visolie levert uiteraard net als alle vetten 9 kcal per g!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb ooit gelezen dat zelfs visolie in grote doseringen je leverfunkties nadelig kan beïnvloeden en dan alle waardes met uitzonderingen op gamma ct.

@generalX1

Lijkt mij geheel overbodig om 20gram te nemen. Ik denk dat je met 5 gram wel okay zit! Daarbij als je 20gram neemt hoe zit het dan dan met de vitamine E die vaak voor houdbaarheid e.d. zit. Overdoseer je die niet te veel dan. Okay ik geloof dat ongeveer 300mg vit. E uiterlijk mag.

En by the way welke visoliecapsules neem je dan generalX1? kost het geen klauwen met geld terwijl je misschien met vaker vette vis eten maybe wat goedkoper uit ben. Ik begrijp wel dat je uiteraard je voeding op aangepast heb ongetwijfeld. Maar 20 gram? Neem je dat echt. Ik zal die link eens opzoeken waarin ik het gelezen. Iig staat het zeker in het farmaceutisch kompas die ik hier op mijn werk heb. Uiteraard word het niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar hahaha! Maar het staat echt in het Farmaceutisch Kompas!

Tot slot, zelf neem ik 2 gram op een dag, gecombineerd met wel wat vette vis in de week. Ook is het niet helemaal zeker of het alleen de bestanddelen van visolie een gunstige invloed hebben op de gezondheid. Waarschijnlijk zijn er meerdere komponenten in de vis die in combinatie met met de vetzuren hun werk doen maar dat is niet helemaal duidelijk! Wel weet ik dat er momenteel nog intensief onderzoeken gedaan worden naar de werkingen van omega3 en gekeken word of het een meerwaarde heeft als toevoeging aan voedingsmiddelen...
                Hijs fijn!

Comment

Neem echt 20gr per dag. En wat extra vitamine E ben ik niet zo bang voor, de vitamine E die bij die capsules zit is geloof ik afgesteld op het aantal IU vitamine E dat de omega 3 onttrekt aan je lichaam om opgenomen te worden, dus ach.
                  Ja, het kost behoorlijk wat, maar pap, mam en ik voelen ons er allemaal beter door. Pap had een tijdje ook die visolie geslikt zoals ik zei dat hij hem moest slikken en hij had in geen 10 jaar zo'n goede bloeddruk gehad (hij zit daarvoor aan de meds). En hoe onwetenschappelijk dat ook is, het verstevigt wel mijn geloof in omega3.
                  Daarnaast heb je bijvoorbeeld Poliquin die tot wel 45 gram visolie aanbeveeld per dag, en Christian Thibeaudeau die per dag ook 20 gram opeet. Ik betwijfel dus alleen op basis van deze twee coaches al of het slecht voor je zou zijn.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Het zijn grote hoeveelheden visolie waar je over spreekt, maar visolie is wel een fantastisch goedje met veel gezondheidsbevorderende eigenschappen! Goed dat je vader er ook zo veel voordelen van ondervonden heeft!
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik weet niet wat er allemaal waar is aan het verhaal dat te veel omega 3 ongezond kan zijn.

Maar ook al zou het zo zijn, dan zou je het altijd nog beter kunnen nemen dan al dat verzadigde rotzooi of laat staan de transvetten. 20 gram transvetten zou trouwens wel een hele erge klap zijn voor het lichaam.

Comment

Is dat visolie van de ah geen troep? En hoeveel kost het?

Comment

Okay, ieder zijn keuze maar ik vind het persoonlijk gezegt niks voor jou om er zo over te denken General, juist jij die graag alles onderbouwd wil zien met dit soort discussies, om er van uit te gaan dat het wel goed zit met die 2 gasten die je opnoemde die zulke bergen visolie naar binnen werken.

ADH hier in nederland/ Europa zijn wel errug aan de voorzichtige kant dat wel maar ook met natuurlijke producten zeker supplo's die niet zo al te lang bestaan is ook voorzichtigheid geboden want men kent de lange termijnseffecten niet!

Je kan gaan stapelen in je vetten en weefsels en hoe is het met de tolerantie van het lichaam als je grote hoeveelheden toediend op lang termijn.... Het lichaam is uiteindelijk toch altijd bezig met een natuurlijke balans. En van dergelijke stoffen is medisch bewezen dat je ook zeeeeer weinig nodig hebt want anders verstoren ze andere stoffen en funkties!

Overdoseringen tgv suplementen gebruik heb ik in bijna 20 jaar verpleging meegemaakt en kunnen GROTE gevolgen! (leverfalen, nierinsufficiënties, shade aan schildklieren, bijnieren tot zelfs sterfgevallen tgv stapelingen in het lichaam!!!) En dat word in de suplementenwereld redelijk gebaggetelliseerd!!!! Neem maar een beetje meer, is wel goed..... Enfin.

Nou baal ik ook dat er in de medische wereld altijd afwijzend en ondermijnend tegenover suplementen gedaan word maar das niet verwonderlijk want men wil verdienen en de farmaceutische industrie draaiende houden en de suplementenindustrie vormen best met bepaalde producten een bedreiging voor de farmaceutische industrie. Tis een beetje maffia effect hahaha......

Visolie word wel bewerkt en geraffineerd uit vis en men weet namelijk niet zeker of die 2 komponenten wel de gezondheids bevorderende effecten heeft die men zeg zonder de resterende samenstelling van de resterende vis maar tis ff afwachten op langere termijn.

LDL cholesterol neemt wel ietsje af maar ook het goede HDL cholesterol neemt af bij grote doseringen visolie!

Het kan toeval zijn maar 2 jaar geleden naam ik 6 gram zuivere visolie van een kwalitijdsmerk (triomar) á €33,- voor 120 capsules met hooggedoseerde visolie! Mijn leverwaardes (die ik waar ik werk makkelijk kan prikken hehe) waren aanzienlijk hoger ondanks gezonde levenstijl en en geen andere suplementengebruik. Ik ben toen 3 maanden gestopt met visolie om te kijken hoe mijn lichaam reageerd, geen alkohol e.d. gedronken en gewoon alles het zelfde gedaan en wat bleek, mijn leverwaardes herstelde zich... Nou weet ik dat het ene lichaam de andere niet is maar het wordt wel opgenoemd in het farmaceutisch kompas betreft leverwaardes en cholesterol! Bij 2 tot 4 gram maar vooral bij 2 gram gebruik blijven mijn waardes normaal en ook mijn goede hdl cholesterol is weer op een normaal pijl!

Ik vind dit wel wat zeggen persoonlijk gezegt. Ondanks de gezondheidsbevorderende eigenschappen die ze toeschrijven aan het middel ben ik wel fan ervan zeker omdat het je trichliceride op pijl houd bij normaal gebruik en je trombocyten lekker flex houden wat weer trombose, cva's (herseninfarcten) en tia's(bloedproppen) voorkomt althans de kans verlaagt.... En dat word ook beschreven in het Farmaceutisch Kompas!

Persoonlijk denk ik dat je als je met zulke hoge doseringen bezig bent 1 keer in het jaar of misschien 2 keer in het jaar eens een keertje je bloed moet laten nakijken. en ook zeker de funkties van bijvoorbeeld je nieren maar ook absoluut zeker je lever. Zeker de serieuse sporter en ook de pro's omdat ik erg vaak lees dat vele gepasioneerde geneigd zijn tot overdosereing en ook omdat er op vele verschillende fora's en zogenaamde (semi)wetenschappelijke
                          site's errug vaak tegenstrijdige berichten worden gegeven over dergelijke suplementen. Kijk eerst maar eens wat het doet met je EIGEN lichaam! En ik vind het zeker funktioneel en niet verkeerd dat als je stort op een sport om eens een keer in de paar jaar je waardes te laten meten. Eerst helemaal suplovrij (ookal zou je er bij wijze maar 1 gebruiken. En dan met gebruik van! Maar dat is absoluut mijn mening!

Enfin weer een lap tekst van mij en nogmaals ik respecteer ieder zijn mening en gebruik van suplo's zelfs ook het gebruik van AS (wat uiteraar in een andere topic hoort) Maar onderschat ook aanvullingen niet. Suplo's dus! De mens heeft maar eigenlijk weinig stofjes nodig en uiteraard bij extra inspanningen wellicht iets meer. Zelf ben ik wel fan hoor van suplo's. Ben ook driftig bezig met resveratrol. helaas kan ik jullie geen linken geven want die zijn met wachtwoorden beschermd en beperkt toegankelijk hier binnen de medische wereld want er worden weldegelijk onderzoeken gedaan die echt heeeel ver gaan!

Grtz!
                          Hijs fijn!

Comment

Hahaha, nee je moet het zo zien: ik heb nog geen onderzoek gezien dat nadelige effecten toont. Slechts onderzoeken die de positieve effecten zien of geen effect op ziekte x en eigen ervaring dat ik me er goed bij voel. Vandaar dat ik zeg als die coaches er ook geen nadelen in zien, ze er volgens mij niet zijn. Maar als je een link of copy/paste hebt van dat onderzoek wil ik het graag weten.

Grtz

sigpic

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                              Is dat visolie van de ah geen troep? En hoeveel kost het?
                              .......

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X