beginner whey proteine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginner whey proteine

Ik ben inmiddels een maand of twee bezig met fitness cardio+kracht.
    Doel: vetverbranding 5/6 kg, en spiermassa (+kracht) opbouwen.
    Nu sport ik drie tot vier keer per week ongeveer twee uur in de sportschool, dat bestaat uit ongeveer driekwartier cardio, en een uur krachttraining...

Er is mij aangeraden whey proteine te nemen voor herstel en spieropbouw...
    Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wanneer ik het zou moeten innemen (voor of na de training, voor het slapen gaan), en in welke hoeveelheden??

Mij is aangeraden om een uur voor de training 20 gr eiwit te nemen, 20 minuten na de training ongeveer 60gr snelle suikers, en een uur na de training pas 20-25 gr eiwitten...

Is dit een goede richtlijn?
    Bedankt!

halve shake kwartiertje voor trainig,
    direct na workout snelle 40 gram dextrose en hele whey shake
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

zou je me ook kunnen vertellen wat een halve of hele shake betekent??
      Iig klopt het wel dat je dus voor je training eiwitten binnen moet krijgen en na je training ook...
      Is het dan een achterhaalt principe dat je het beste een uur kunt wachten na de training alvorens opnieuw eiwitten te eten?? Het werd me namelijk vrij stellig aangeraden 20 minuten na de training snelle suikers, een uur na de training een eiwitshake....

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        halve shake kwartiertje voor trainig,
        direct na workout snelle 40 gram dextrose en hele whey shake
        Hoezo een halve whey shake ervoor?

Comment

Originally posted by Tratturi View Post
          Is het dan een achterhaalt principe dat je het beste een uur kunt wachten na de training alvorens opnieuw eiwitten te eten?? Het werd me namelijk vrij stellig aangeraden 20 minuten na de training snelle suikers, een uur na de training een eiwitshake....

Hoe bedoel je achterhaald.

Er is even een periode geweest dat sommigen er van uit gingen dat je na de training beter eerst Kh kon nemen en later eiwit, maar daarvoor werd er aangeraden direct na de training eiwit te nemen. Als ik zou terug denk dan is het pas sinds een jaar of 5 dat het aanraden van eiwit over is gegaan op Kh. Maar je ziet nu iid weer steeds vaker dat eiwit na de training wordt aangeraden.

Vergeet niet dat een groot deel van wat in bladen enz. wordt aangeraden gestuurd wordt door de supplementenindustrie en als je steeds hetzelfde aanraad groeit je markt niet groei. Als je van tijd tot tijd wat "nieuws" op de markt brengt betekend dit weer meer afzet.

Laatste nieuwe is trouwens hydrolisaat of een mix van wei+caseine, omdat van beiden is aangetoont dat het meer groei oplvert dan alleen wei.

Wat de dosering angaat lopen de meningen uiteen, maar met 25-30gr voor en 25-30gr na de training zit je altijd goed. (zelf gebruik ik 50+50gr hydrolisaat)
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Spiermassa opbouwen en vet verliezen is heel inefficiënt kerel. Kies er een uit en ga daar volledig voor.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Spiermassa opbouwen en vet verliezen is heel inefficiënt kerel. Kies er een uit en ga daar volledig voor.
              Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk vrij weinig kennis heb over efficient trainen.

Bij mijn sportschool hebben ze me aangeraden om gewoon lekker aan zowel cardio als krachttraining te doen, dan zouden de resultaten vanzelf zichtbaar worden...

zou ik dus eerst puur voor vetverbranding moeten gaan, en vervolgens alleen maar spiermassa opbouwen??

Comment

Dat zou ik inderdaad aanraden ja. Uiteraard moet je bij het gaan voor vetverbranding niet te diep zakken in je kcal, en flink in de ijzers blijven hangen om je spiermassa te behouden (en om vet te verbranden), maar cardio terwijl je spiermassa aan wilt komen zou ik niet doen.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                  Hoe bedoel je achterhaald.

Er is even een periode geweest dat sommigen er van uit gingen dat je na de training beter eerst Kh kon nemen en later eiwit, maar daarvoor werd er aangeraden direct na de training eiwit te nemen. Als ik zou terug denk dan is het pas sinds een jaar of 5 dat het aanraden van eiwit over is gegaan op Kh. Maar je ziet nu iid weer steeds vaker dat eiwit na de training wordt aangeraden.

Vergeet niet dat een groot deel van wat in bladen enz. wordt aangeraden gestuurd wordt door de supplementenindustrie en als je steeds hetzelfde aanraad groeit je markt niet groei. Als je van tijd tot tijd wat "nieuws" op de markt brengt betekend dit weer meer afzet.

Laatste nieuwe is trouwens hydrolisaat of een mix van wei+caseine, omdat van beiden is aangetoont dat het meer groei oplvert dan alleen wei.

Wat de dosering angaat lopen de meningen uiteen, maar met 25-30gr voor en 25-30gr na de training zit je altijd goed. (zelf gebruik ik 50+50gr hydrolisaat)
                  Bij mijn zoektocht naar kennis over dit onderwerp op internet, ben ik gestuit op allerlei verschillende theorieën...de ene beweerde dat net na de training het lichaam niet bezig is met het opbouwen van spiermassa, ma alleen maar het herstel ervan (dus alleen inname suikers maar pas NA 20 minuten)...een andere theorie zegt dat het niet veel uitmaakt..het is vrij lastig om een eenduidig antwoord te krijgen, wellicht verschilt het ook van persoon tot persoon...

maargoed in principe zeg jij dus ook dat het niet veel uitmaakt hoe lang precies voor de training je eiwitten neemt, en wanneer suikers + eiwitten na de training??

Comment

Dat zou ik inderdaad aanraden ja. Uiteraard moet je bij het gaan voor vetverbranding niet te diep zakken in je kcal, en flink in de ijzers blijven hangen om je spiermassa te behouden (en om vet te verbranden), maar cardio terwijl je spiermassa aan wilt komen zou ik niet doen.
                    zou het ook kunnen zijn dat voor een beginner met relatief weinig spiermassa, het niet zoveel uitmaakt??
                    aangezien ik toch relatief makkelijk spiermassa kweek in het begin...

Comment

zou het ook kunnen zijn dat voor een beginner met relatief weinig spiermassa, het niet zoveel uitmaakt??
                      aangezien ik toch relatief makkelijk spiermassa kweek in het begin...
                      Je doet me echt een gigantisch plezier met zo'n post. Betekent dat je je hebt ingelezen, dus kudo's. En ja, als beginner is het inderdaad tot op zekere hoogte nog te combineren. Maar of dat het beste is, is een tweede. Als je echt gewoon wilt recompen (minder vet/meer spier in dezelfde cyclus) kan dat, maar dan moet je wel accepteren dat er dan meer tijd over heen zal gaan voor je je doel bereikt, dan wanneer je in cycli werkt (vet verliezen tegen spiermassa winnen).

sigpic

Comment

Je doet me echt een gigantisch plezier met zo'n post. Betekent dat je je hebt ingelezen, dus kudo's. En ja, als beginner is het inderdaad tot op zekere hoogte nog te combineren. Maar of dat het beste is, is een tweede. Als je echt gewoon wilt recompen (minder vet/meer spier in dezelfde cyclus) kan dat, maar dan moet je wel accepteren dat er dan meer tijd over heen zal gaan voor je je doel bereikt, dan wanneer je in cycli werkt (vet verliezen tegen spiermassa winnen).
                        ok snap wat je bedoelt, ik zal het eens voorleggen bij mijn sportschool...

het viel me wel op dat jij nog niks had geschreven over het innemen van whey proteine, en op welke manier, in welke hoeveelheden, en op welke tijdstippen...heb je daar ook goede adviezen over?? bedankt!!

Comment

Ik volg 3XL daar in. Niet dat ik het zelf zo had op kunnen schrijven, maar ik durf hem er blind op te volgen gezien de onderzoeken die hij eerder heeft gepost ergens.

sigpic

Comment

nu weet ik nog niet hoe ik die whey proteine het beste kan innemen...
                            half uur voor training 25-30gr whey proteine, 20 min na training 40-50gr snelle suikers, en ongeveer uur na training 25-30 gr whey proteine???

Trouwens kan iemand mij vertellen wat voor effect het zou hebben als je stopt met het eten van de whey?? vertraagt het dan direct het herstel?? meer spierpijn dag erna??

bedankt!!

Comment

nu weet ik nog niet hoe ik die whey proteine het beste kan innemen...
                              half uur voor training 25-30gr whey proteine, 20 min na training 40-50gr snelle suikers, en ongeveer uur na training 25-30 gr whey proteine???

Trouwens kan iemand mij vertellen wat voor effect het zou hebben als je stopt met het eten van de whey?? vertraagt het dan direct het herstel?? meer spierpijn dag erna??

bedankt!!
                              Hou het gewoon makkelijk halfuurtje voor de training 15-20 gram whey, teminste als je uit gaat van een halve of kleine shake na de training 30 gram whey met dextro daarna kan je ong. een uur later nog een maaltijd nemen bij mij is dit vaak een koolhydraatrijke maaltijd zoals rijst met kip.

Stoppen met whey heeft niets te maken met spierpijn, je mist alleen een hoop snelle eiwitten die je spiermassa moeten beschermen, je krijgt dus gewoon minder binnen. Ik vind dat je zoveel mogelijk uit je voeding moet halen en geloof niet heilig in supplementen. Als je alles perfect hebt zou je eventueel nog de nodige belangrijkste supplementen kunnen gebruiken. Alleen whey is er wel zo eentje waarvan ik dus wel vind dat je die gewoon nodig hebt.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X