Whey vs Aminozuren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Whey vs Aminozuren

Hallo,

Ik kreeg laatst het advies om aminozuren te gaan gebruiken.
    Heb nu Whey shake's voor herstel.

Is het waar dat aminozuren beter is dan Whey?

Als dit zo is. Waar zou je op moeten letten bij het aanschaffen van aminozuren?

aminozuren zijn goed voor gelijk na de training, half uur later kan je een whey shake drinken en dan half uur daarna een maaltijd.

aminozuren worden sneller opgenomen dan een wheyshake daarom ideaal als PWO of pre
    Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Opname tijd is verwaarloosbaar qua resultaat.

Comment

in de cut vervang ik vaak ook whey shakes door amino's
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

^^^^wat is de redenering daarachter???

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Opname tijd is verwaarloosbaar qua resultaat.
            Ging hetzelfde zeggen. Nu is aan te voeren dat een hoge dosis bcaa's beter het werk doet dan minder bcaa's en meer neaa's, maar ik twijfel daar ergens aan.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Gen weet je nog toen ik die ladingen BCAA's nam voor een tijd? Je hebt resultaat, maar het is zo weinig dat ik het niet echt waard vond om dat te blijven doen.

Comment

Ik vind het relatief te duur, maar is de opnametijd wel echt verwaarloosbaar? Ik meen me een stuk te herinneren waar werd verteld dat zelfs Whey nog best traag was.

Comment

Persoonlijk neem ik 's ochtends Whey en voor en na een KT 3 capsules BCAA. OF het zinvol is??;..hoop het. Ben een keer op aanraden van iemand ermee begonnen. Maar anderen zeggen weer dat het dubbelop is.
                  You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Ik heb eens gelezen dat whey na een half uur volledig is verteerd, was op een website.
                    Persoonlijk neem ik een wheyshake vlak na de training, is toch de window of opportunity, toch?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                      Ik vind het relatief te duur, maar is de opnametijd wel echt verwaarloosbaar? Ik meen me een stuk te herinneren waar werd verteld dat zelfs Whey nog best traag was.
                      Whey is ook niet overdreven snel. Geloof dat de opnametijd van hydrolisaat een uur was. Maar van bcaa's is het 40 minuten. Die twintig minuten verschil...
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

De conclusie is eigenlijk dat ik beter dan door blijven gaan met Whey shake's
                        dit omdat er bijna geen verschil is met aminozuren

Comment

Het maakt lichamelijk zelfs geen verschil of je wel of geen whey neemt.
                          Makkelijk als aanvulling meer ook niet. Een maat van mij
                          neemt nooit sups enkel een keer een kuurtje en is gewoon big gworden
                          Ook voor het kuren groeide hij gewoon goed en ik denk niet dat hij van whey
                          nog meer gegeind had. Zelf neemi kwel whey want het is gewoon een makkelijke aanvulling
                          voor smorgens en na de training. Zo kan ik weer 300 gram vlees laten staan

Comment

Eiwitten bestaan uit aminozuren aangezien dat de bouwstenen er van zijn. Je hebt de essentiele en overige amino's. Verschillende eiwit bronnen hebben een andere amino opmaak. Om een compleet profiel binnen te krijgen moet je dus varieren tussen vlees, vis, zuivel produkten e.d.

Whey is 1 van die vormen om amino's binnen te krijgen. Een behoorlijk compleet profiel met nadruk op degene die belangrijk zijn voor sporters zoals leucine, glutamine e.d. In Whey vorm is het snel opneembaar zodat het ideaal is rondom sporten om je spieren tegen afbraak te beschermen. Vloeibare amino's zijn praktisch hetzelfde als whey alleen net iets sneller opneembaar.

en zoals Gen en ik al aangeven is het tijdsverschil en prijsverschil verwaarloosbaar mbt daadwerkelijk resultaat. Dus inderdaad gewoon Whey nemen en geen bcaa's of vloeibare amino's.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                              Ik heb eens gelezen dat whey na een half uur volledig is verteerd, was op een website.
                              Je leest wel meer op sommige site's

Originally posted by Lukas View Post
                              Persoonlijk neem ik een wheyshake vlak na de training, is toch de window of opportunity, toch?

Laat ik eerst zeggen dat ik het window verhaal sterk overdreven vind. ja je lichaam neemt na de training beter op, maar dat duurt langer dan dat meetal beweerd wordt. Maar OT als je gebruik wilt maken van dat window moet je de shake PRE workout nemen, niet POST workout.
                              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X