vraagje over tonijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje over tonijn

de laatste weken eet ik op trainingsdagen 2 blikjes tonijn op , om aan me eitwitten te komen , daarnaast neem ik ook 2 shake's kipfilet , kwark enz maar ik heb een vraag over tonijn ik vraag me af of ik het niet overdrijf , ik weet niet hoe vaak of hoe veel tonijn jullie eten , en ik weet ook niet of het slecht is om dat 2 maal per dag te nemen om trainingsdagen , kan iemand mijn vraag beantwoorden ?
    The Training is Nothing...The Will is Everything !!

mischien kun je de eiwitten beter uit kipfilet halen ,ik denk dat je nogal veel zout binnen krijgt als je veel tonijn eet.
    voer eendjes,geen oorlog

Comment

Goede sidenote van MAW. Als je zoutinname het echter kan hebben is er niks mis mee. Overigens, de meeste kipfilet heeft ook nogal wat toegevoegd zout.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Gewoon je eiwitbehoefte uitrekenen, kijk hoeveel je nodig hebt en klaar.
        Zout valt volgens mij wel mee in tonijn hoor?
        Kip, tonijn, shakes, zijn allemaal kwaliteits eiwitten maar afwisselen is nooit verkeerd!
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Slecht zal het in elk geval niet zijn. De hoeveelheid zout, dat is een ander verhaal, maar overigens geloof ik dat dat best meevalt bij tonijn.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Reken voor de zekerheid uit of je niet teveel eiwitten binnen krijgt.

2 blikken tonijn is niks mis mee.
            Who's the Chef

Comment

geloof wel dat er in tonijn een bepaald stofje zat wat niet goed voor je zou zijn. Fosfor ofzo? Teveel daarvan is slecht voor de zaadproductie dus ben er uit voorzorg mee gestopt, dan maar koolvis is nog goedkoper ook
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Ik eet om de dag tonijn. Hoeveel zout er in zo'n blikje zit, zou het niet weten. Dat stofje wat Shredmaster bedoeld zal wel kwik zijn? Er zijn verschillende onderzoeken naar kwik op internet en er is ook zo'n ding waar je kan berekenen hoeveel tonijn je "veilig" per week kan eten. Volgens dat ding hangt het vooral af van je gewicht en ik zou een half blikje per week mogen hebben.

In plakjes kipfilet zit idd ook zout, en glucosefructosesonzin en verdikkingsweetikveelwatnogmeer.

Er is geen eten waar niet mee geknoeid is, gewoon afwisselen.

Comment

Neem elke dag een bakje is dat dus teveel?

Comment

ik proef toch altyd aardig wat zout in die blikjes ?!? ikzelf haal meer me eiwitten uit , koolvis, biefstuk,kipfilet,shake's,melk en vooral kwark..

grtz

Comment

Originally posted by Ricardo van Vliet1 View Post
                      Neem elke dag een bakje is dat dus teveel?

Is gewoon goed. Ik at eerst ook elke dag een bakje, lekker makkelijk en het ging prima, maar heb op smekend aandringen van mijn vader met tegenzin een beetje teruggeschroefd. Zolang je je goed voelt, is er niks aan de hand.

Comment

Originally posted by Been View Post
                        Reken voor de zekerheid uit of je niet teveel eiwitten binnen krijgt.
                        teveel is niet erg dacht ik ergens gelezen te hebben? aangezien het teveel gewoon word verbrand in het lichaam of weer uitgeworpen word. en pro bbérs in hun kuur soms wel 3-5gram per/kg innemen, dan lijkt me iets over je behoefte van ongeveer 2 gram per/kg geen probleem?

Comment

Teveel eiwitten kan wel opgeslagen worden als vet hoor!
                          En pro's moet je er niet bij halen die kuren 24/7
                          Eiwitten worden moeilijk gebruikt als brandstof voor het lichaam eerder koolhydraten en vetten!

Greetz,
                          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by tino View Post
                            ik proef toch altyd aardig wat zout in die blikjes ?!? ikzelf haal meer me eiwitten uit , koolvis, biefstuk,kipfilet,shake's,melk en vooral kwark..

grtz
                            Dat zout is vast het conserveringsmiddel.Nee,geef mij maar tonijn uit de diepvries of vers.

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                              Teveel eiwitten kan wel opgeslagen worden als vet hoor!
                              En pro's moet je er niet bij halen die kuren 24/7
                              Eiwitten worden moeilijk gebruikt als brandstof voor het lichaam eerder koolhydraten en vetten!

Greetz,
                              Nou lees ik van de week dat eiwit overdoses onmogelijk is, dat je niet zo snel er teveel van kan nemen.....wat is het nou?
                              In de cut meer eiwitten, en met bulken minder eiwitten.

Dit heeft GeneralIx geschreven....ergens
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X