Creatine rust

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine rust

Heey beesten

Ik lees op internet dat er nog wat twijfels zijn of je met creatine een rustpauze moet nemen.
    Sommigen zeggen vanwel, omdat je lichaam dan minder zelf creatine gaat aanmaken.
    Ze zeggen dat je 8 weken creatine neemt en dan 8 weken rust.

Kunnen jullie me vertellen of je wel of niet een rustpauze moet inlasten?
    Zo ja, hoe lang moet ik dan creatine innemen en hoe lang moet de rustpauze duren?

Ben jullie erg dankbaar

Als je op internet leest dat er nogal wat twijfels zijn over wel of niet een rustpauze inbouwen dan vermoed ik dat je hier dezelfde discussie zult krijgen.

Ik heb nooit veel effect gemerkt van creatine, maar heb altijd me altijd wel aan rustperiodes gehouden. Deed meestal iets van 4 weken 5 gram per dag, dan 4 weken niks. Geen heavy loads.

Comment

Gebruik gewoon tot me potje op is simpel zat

2-3 gram onderhoud, 2-3 gram na/voor training extra
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik zou gewoon 6 weken doen en dan bv. een paar maanden niet!

@ Emagix ...als je "iets van" en dan 5 gram per dag 4 weken doet haal je er denk ik niet echt alles uit.

Je kunt beter 5 dagen laden met 20 gram op vaste dagdelen met min. halve liter water en dextro erbij

Dan de 6 weken volmaken zoals op het potje staat met 5 gram verdeeld over 2 vaste dagdelen.

Comment

Originally posted by Mr_Vein View Post
          Ik zou gewoon 6 weken doen en dan bv. een paar maanden niet!

@ Emagix ...als je "iets van" en dan 5 gram per dag 4 weken doet haal je er denk ik niet echt alles uit.

Je kunt beter 5 dagen laden met 20 gram op vaste dagdelen met min. halve liter water en dextro erbij

Dan de 6 weken volmaken zoals op het potje staat met 5 gram verdeeld over 2 vaste dagdelen.
          Completely outdated

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
            Completely outdated
            Probeer het eerst maar eens!

Comment

(20 gram op 4 vaste dagdelen btw)

Comment

Hoef niet, ik weet dat het outdated is en is al op zoveel occasions bewezen dat ik niet 20 gram ga verspillen als ik weet dat je voor onderhoud 2-3 gram nodig hebt, mits je goede voeding nuttigt.

Ik snap dat het er ingenesteld zit dat het zo moet, maar het is echt overrated

Comment

Ik doe het gewoon netjes volgens de verpakking.
                  8 weekjes (waarvan 1 week oplaadfase)
                  4 weken niet

heb al veel meningen over gelezen maar vind het wel goed.

Comment

Ingenesteld? Nee ...Bshit? Nope...Dit is de manier die werkt! Heb op deze manier ruim 3,5 kg schoon overgehouden ...geen vocht ...geen vet.

Als jij denkt dat de manier die jij hanteert voor jou werkt ...prima gewoon doen!

Ik zie echter vaak genoeg mensen die maar een beetje te lopen kloten met creatine terwijl je er op deze manier best goed winst mee kunt boeken!

Comment

Sorry to break this to you, maar gains van creatine (apart gestelt van de musclulair gains die je krijgt door resistance training e.d.) verdwijnen zodra je stopt met nemen. ALLE gains op crea zijn vocht welke tijdelijk zijn, het helpt je trainingsinensiteit te verhogen waardoor je eventueel meer spiermassa aanzet maar het intramusculaire vocht verdwijnt weer (waardoor je dus zoals jij zegt spiermassa teruggaat naar noncreatine levels + gemaakte gains)

Als mensen kloten heeft zowiezo geen zin, wat ik voorstel is standaardprotocol wat je handhaafd. 2-3 gram onderhoud + 2-3 gram (eventueel 5 mocht je FB trainingen doen) na het trainen. Meer is overconsumptie en verhoogt de sides terwijl er geen enkele benefit aan zit.

Als ik me crea te hoog doseer krijg ik enorm bloated buik terwijl er helemaal niks veranderd aan gym performances. Tis niet zo dat ik hier even kom vertellen dat het allemaal B/S is, tis ook uit ervaring onderbouwd met scientific bewezen kennis.

Tuurlijk werkt jou manier, als je 2-3 gram nodig hebt en je pompt 10+ gram in je lijf ga je daar niet slechter van trainen, gaat ook niet beter werken maar slechter zal je er niet van worden. Behalve dat je nu ineens veel meer sides hebt

Zal niet proberen je over te halen, want iedereen doet wat hij of zij het beste acht, ik doe alleen liever 2-4x zolang met me crea, is economisch voordeliger

Comment

Wat je doet met die oplaadfase is je lichaam eerst helemaal volladen met creatine ...vervolgens neem je echt wel 5 gram met een zware kick ass krachttraining workout in de onderhoudsfase.

Ik ken mensen die op deze manier goed gegaan zijn ...en ook die met een paar gram of af en toe hoe de wind staat wat nemen die niks boeken ...sorry maar zo werkt het niet!

Anywho ...gewoon doen waar je zin in hebt joh!

Edit: Met de gains had ik het dus niet over de vocht die weer wegtrekt ...even lezen.
                        Last edited by Mr_Vein; 21-07-2009, 22:06.

Comment

Dan call ik 100% bullshit op jou 3,5kg gains

En een zware kick ass training voor schouders of borst gebruikt in de verste verte geen 5gram creatine

Comment

Wat heb ik er voor baat bij om dit alsof te doen lijken? ...Je kunt nu eenmaal als je het goed doet ook goed gainen!

En tis maar net wat je onder een "zware kick ass workout" verstaat!
                            Last edited by Mr_Vein; 21-07-2009, 22:13.

Comment

3,5kg gainen op creatine is echt van de zotten en lijkt wel of je een advertentie hebt gekopieerd voor inverted-warp-9-scotty-beam-me-up-intense-creatine supplement.

Ik zeg nergens dat je niet gained op crea, hell ik gebruik het zelf ook, maar iedereen die enigszins verstand heeft van supplementen weet dat 3,5kg SCHONE massa echt te belachelijk voor woorden is

Nogmaals als het voor jou werkt, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo moet ? Ben nergens aan het zeggen dat je verkeerd bezig bent of dat er een beter manier is. Ik zeg alleen dat het vanuit logisch en bewezen standpunt niet nodig is om jezelf te overloaden met creatine en dat dit wel doen geen voordelen bied t.o.v. gecontroleerd toedienen

Ik ken mensen die op deze manier goed gegaan zijn ...en ook die met een paar gram of af en toe hoe de wind staat wat nemen die niks boeken ...sorry maar zo werkt het niet!
                              Ik ken ook mensen die 25 gram creatine namen per dag, hartstikke ziek van werden in notime toen onderzoek gedaan hebben en nu 3 gram nemen en daar perfect op gaan, je hebt altijd randdebielen die fout bezig zijn. Zowiezo als je niet gaint met creatine ligt het niet aan de creatine maar aan een half ass training, een vertieft voedingsschema of ondervoldoende nachtrust.

Hier laat ik het bij, heb gezegd wat ik wil zeggen iedereen is vrij te beslissen wat ze zelf willen en moeten uitvinden wat het beste voor hun werkt

EDIT;

Originally posted by 3XL View Post
                              <100kg VVM 3-5gr/dag, helf voor de training, helft na de training
                              >100VVM 5-10gr/dag, helf voor de training, helft na de training

Rustdagen niets

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X