Sint Janskruid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sint Janskruid

Op 1 van mijn ontdekkingstochten op ergogenics ben ik enkele leuke onderzoeken over sint janskruid tegengekomen.

Wat ze er over zeggen is dat het o.m. aanmaak van groeihormoon vergroot, anti oestrogeen is en de vetcellen resistent maakt tegen insuline. Verder zijn er nog enkele voordelen voor de gezondheid maar van minder belang voor bodybuilding.

Als ik zowat de reacties lees valt het op dat het vooral van persoon tot persoon afhangt. De 1 gaat er echt merkbaar op vooruit, de ander ondervindt een averechts effect doordat het in sommige gevallen cortisol verhoogt...

Ik weet uiteraard wel dat dit geen wondermiddel is, maar het heeft toch enkele leuke eigenschappen.

Dus mijn vragen, heeft iemand hier ervaring mee? Positief of negatief? Hoeveelheid die je neemt?

bedankt alvast!
    Last edited by Brambo19; 09-08-2009, 19:26.
    @ ketIF

Ik heb hier weleens thee van gedronken. Dat beviel mij niet zo goed. Werd er een beetje "vreemd" van in mijn hoofd. Wellicht een placebo effect.

Ik zou zeggen probeer het eens uit en informeer ons er dan over...

Comment

Dat is toch een giftige plant? Zowel als je hem plukt, als gedroogd? Een van de bijwerkingen is ook geen trek in eten dacht ik?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Dat is toch een giftige plant? Zowel als je hem plukt, als gedroogd? Een van de bijwerkingen is ook geen trek in eten dacht ik?

Volgens mij is het geen giftige plant want het wordt veelvuldig gebruikt, met name door mensen die last hebben van een winterdip.
        1 van de mogelijke bijwerkingen zijn het slecht tegen zonlicht kunnen.

Comment

Originally posted by Realboy View Post
          Volgens mij is het geen giftige plant want het wordt veelvuldig gebruikt, met name door mensen die last hebben van een winterdip.
          Idd, er wordt steeds gesproken over "mogelijke" bijwerkingen. Dat van het zonlicht had ik ook gelezen, zelfs enkele extreme gevallen. Denk dat ik het nadat ik op reis ben geweest eens ga uitproberen (je weet maar nooit), ook beginnen met een lichte dosis.
          @ ketIF

Comment

Originally posted by Realboy View Post
            Het zal dan wel zo bewerkt zijn dat het niet giftig is. Weet bijna zeker dat het losse plantje hardstikke giftig is, dat kan zelfs een paard nog omleggen. Maarja zo zijn er wel meer plantjes die in kleine mate een positief effect hebben. En een rauwe aardappel die net uit de grond komt is ook giftig. Dus zal wel weer geen drol zeggen als het plantje giftig is.

Comment

Bepaalde stoffen in St Janskruid zouden giftig zijn voor paarden, misschien daarmee?

De wortels zouden ook giftig zijn, maar van de blaadjes worden medische supplementen gemaakt.
              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

die plant heeft idd een giftige plant heb ik poos geleden gelezen.
                (weet alleen niet meer waar)

wat ik wel zeker afraad is sintjanskruid gebruiken met medicatie.
                Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
                http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
                  die plant heeft idd een giftige plant heb ik poos geleden gelezen.
                  (weet alleen niet meer waar)

wat ik wel zeker afraad is sintjanskruid gebruiken met medicatie.

Waarom raad jij dat af dan? wil dat beargumenteren?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X