Vraagje over eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over eiwitten

Luitjes,

Ik had vandaag een discussie met een collega over eiwit- en koolhydraten shakes.

Mijn collega is geen voorstander van voedingssupplementen en na een interessante discussie kwamen we op de eiwit inname voor de nachtrust, in kwark of shake vorm.

We weten allemaal waarom we eiwit nemen voor de nacht, maar hij kwam wel met een interessante vraag.
    Namelijk wat voor een effect heeft de eiwit inname voor de nacht op je organen; maag, nieren ect...?
    De organen hebben volgens hem ook rust nodig en dat krijgen ze nu niet 's nachts, zeker niet omdat het een trage afgifte/opname van eiwit is, waar je lichaam toch een paar uur mee zoet is.

Ik heb er zo nog nooit over nagedacht, maar vond het wel een goede vraag.
    Is het belangrijk dat je organen ook rust krijgen 's nachts, of maakt het volgens jullie niet uit dat ze op volle toeren blijven draaien?
    Ben heel benieuwd hoe jullie er over denken.

Cheers!
    ''Vivimos la vida amarilla negra''

Originally posted by Lewis View Post
    Luitjes,

Ik had vandaag een discussie met een collega over eiwit- en koolhydraten shakes.

Mijn collega is geen voorstander van voedingssupplementen en na een interessante discussie kwamen we op de eiwit inname voor de nachtrust, in kwark of shake vorm.

We weten allemaal waarom we eiwit nemen voor de nacht, maar hij kwam wel met een interessante vraag.
    Namelijk wat voor een effect heeft de eiwit inname voor de nacht op je organen; maag, nieren ect...?
    De organen hebben volgens hem ook rust nodig en dat krijgen ze nu niet 's nachts, zeker niet omdat het een trage afgifte/opname van eiwit is, waar je lichaam toch een paar uur mee zoet is.

Ik heb er zo nog nooit over nagedacht, maar vond het wel een goede vraag.
    Is het belangrijk dat je organen ook rust krijgen 's nachts, of maakt het volgens jullie niet uit dat ze op volle toeren blijven draaien?
    Ben heel benieuwd hoe jullie er over denken.

Cheers!
    goede vraag inderdaad denk dat rust inderdaad wel goed is maar of het echt nodig is?
    Ben inderdaad ook benieuwd naar de reacties

Comment

Lijkt mij dat ze niet op volle toeren draaien, maar als je organen echt rust hebben ben je dood volgens mij.
      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
        Lijkt mij dat ze niet op volle toeren draaien, maar als je organen echt rust hebben ben je dood volgens mij.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Geloof het niet. Celvernieuwing vindt altijd plaats, rust of niet. En zoiezo blijft eten aardig lang aanwezig in je maag, dus de vraag is of je überhaupt wel ergens een punt hebt dat je organen weinig hoeven te doen tenzij je aan IF doet.
          Daarnaast, je organen slapen nooit. Dus echt rust bestaat ook niet.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

LOL dat dan weer wel ja

Comment

idd, je hart laat je niet even rusten hé
              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Er zit altijd voeding in je lichaam. Elk moment van de dag is het lichaam bezig met verteren van voeding. Alleen tijdens de nacht heb ligt je metabolisme tijdelijk iets lager. Belasting van nieren en andere organen is net zoals gedurende de rest van de nacht. Daarnaast doet het lichaam niet de hele nacht over het verwerken van kwark en alleen de eerste 4-6 uur of iets in die trant.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X