Wanneer welke supplementen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer welke supplementen?

Hallo allemaal,

Na enige tijd en inspanning heb ik mijn bulkvoedingsschema op punt gezet. Alleen ontbreekt het hen nog aan eventueel wat voedingssuplementen. Alleen weet ik niet precies wat.

Ik geef dan ook graag toe dat ik in de (wondere) wereld van supplementen een echte leek ben. Ik heb enkel nog maar 2 potten van 3kg weightgainer gebruikt(Performance). Maar nu zou ik graag overschakelen van gainer, want deze bevat teveel koolhydraten. Ik heb dus zeker nog nood aan een andere weightgainer.

Wat gebruiken jullie zelf of wat raden jullie me aan? Zowel pre workout, weightgainer, creatine,... Noem maar op.

Bijkomende info: ik zit nu in de bulk met behoefte van 3300 Kcal. Ik train 3 keer wekelijks.

Groeten, Dr Rude
    RAW: 155 - 155 - 220
    EQ: 190 - 165 - 230

gewoon brinta eten, weightganer laten staan ipv hiervan whey, proteine nemen eventueel wat creatine erbij gebruiken

overigens de meeste weighganers bevatten veel koolydraten of je moet opzoek gaan naar een 50/50 mix

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
      gewoon brinta eten, weightganer laten staan ipv hiervan whey, proteine nemen eventueel wat creatine erbij gebruiken

overigens de meeste weighganers bevatten veel koolydraten of je moet opzoek gaan naar een 50/50 mix
      Brinta heb ik inderdaad in mijn schema opgenomen. Nu ben ik nog op zoek naar een whey met rond de 80-85% eiwitten.

Creatine heb ik nog nooit gebruikt. Wat is zijn functie precies? Enkele spieren herstellen?

Comment

Originally posted by Dr Rude View Post
        Brinta heb ik inderdaad in mijn schema opgenomen. Nu ben ik nog op zoek naar een whey met rond de 80-85% eiwitten.

Creatine heb ik nog nooit gebruikt. Wat is zijn functie precies? Enkele spieren herstellen?
        Ik heb een whey van powersupplements. Deze is 90 gram eiwitten op 100 gram (dus 90%). en creatine is voor kracht en uithouding. Dus die laatste rep er nog uit kunnen krijgen.
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
          Ik heb een whey van powersupplements. Deze is 90 gram eiwitten op 100 gram (dus 90%). en creatine is voor kracht en uithouding. Dus die laatste rep er nog uit kunnen krijgen.
          Ik had mijn oog inderdaad laten vallen op die whey. Wat zijn jou ervaringen ermee? Gebruik(te) jezelf ook creatine?

Comment

Whey van Powersupplements is prima. Hoog percentage eiwit, niet al te duur, goede oplosbaarheid, goede smaak. Ik heb in de loop der tijd ook andere merken gehad, maar kom altijd weer terug bij die.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik heb nou de kokos whey van powersupplements en net zoals pinada heb ik er zeer goede ervaringen mee. Beter als andere whey die ik heb gehad.
              en creatine gebruik ik sinds kort ook maar merk nog geen verschil maar komt door dat ik een beetje in een dipje zit en 2 weken niet getraind heb en 3 weken geleden begonnen ben. Maar ik ga vandaag weer knallen met een nieuw schema en heb er weer zin in.
              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                Whey van Powersupplements is prima. Hoog percentage eiwit, niet al te duur, goede oplosbaarheid, goede smaak. Ik heb in de loop der tijd ook andere merken gehad, maar kom altijd weer terug bij die.
                Bedankt voor je oordeel, ik neem waarschijnlijk deze.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                  Ik heb nou de kokos whey van powersupplements en net zoals pinada heb ik er zeer goede ervaringen mee. Beter als andere whey die ik heb gehad.
                  en creatine gebruik ik sinds kort ook maar merk nog geen verschil maar komt door dat ik een beetje in een dipje zit en 2 weken niet getraind heb en 3 weken geleden begonnen ben. Maar ik ga vandaag weer knallen met een nieuw schema en heb er weer zin in.
                  Is je creatine dan ook van dezelfde site als je wey? Gebruik je naast deze, nog andere supplementen?

Comment

Zoals je ziet zijn de eiwitten van powersupplements heel erg in trek hier, niet zo verwonderlijk want ze zijn gewoon goed in prijs/kwaliteits verhouding.. Je schrijft: de wondere wereld van de suplementen? Het blijft maar n aanvulling op je voeding, en ik hoop dat je er niet echt wonderen van verwacht.. Het is veel minder belangrijk dan je normale voeding.. Ik zie dat je die al hebt aangepast..

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                      Zoals je ziet zijn de eiwitten van powersupplements heel erg in trek hier, niet zo verwonderlijk want ze zijn gewoon goed in prijs/kwaliteits verhouding.. Je schrijft: de wondere wereld van de suplementen? Het blijft maar n aanvulling op je voeding, en ik hoop dat je er niet echt wonderen van verwacht.. Het is veel minder belangrijk dan je normale voeding.. Ik zie dat je die al hebt aangepast..
                      Nee, verwacht geen wonderen ook, ik gebruikte het woord enkel in een opwelling tijdens het schrijven

Ja, mijn normale voeding heeft een ferme ommezwaai gemaakt. Ik ben nu 1 week bezig met bulken, en pas hier en daar wat aan.

Mijn doel van deze discussie is gewoon meer te weten te komen over supplementen, zodat ik ze zelf verstanding kan gaan gebruiken.

Dr Rude

P.S: Kan jij nog wat tips geven? (wat jezelf goed werken vindt enz..)

Comment

Vind ik heel moeilijk om daar n juist antwoord op te geven. Zoals ik al zei is het n aanvulling, dus als je ergens op tekort komt. Ik of iemand anders hier kan nooit zo zien wat jij persoonlijk te kort komt of zou kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf whei en creatine dat is al.. En zelfs daar ben ik nog niet over uit. Bij de meeste hier werkt creatine heel goed, bij mij weer wat minder. Je kunt ook in mn eerdere posts zien dat ik er zelfs pijn in mn knar van krijg, en heb gevraagd of iemand anders dat ook had of heeft.. Antwoord was, niemand.. Moeilijk he? Ook vooral omdat niemand gelijk is en iedereen ergens anders op reageert ..

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                          Vind ik heel moeilijk om daar n juist antwoord op te geven. Zoals ik al zei is het n aanvulling, dus als je ergens op tekort komt. Ik of iemand anders hier kan nooit zo zien wat jij persoonlijk te kort komt of zou kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf whei en creatine dat is al.. En zelfs daar ben ik nog niet over uit. Bij de meeste hier werkt creatine heel goed, bij mij weer wat minder. Je kunt ook in mn eerdere posts zien dat ik er zelfs pijn in mn knar van krijg, en heb gevraagd of iemand anders dat ook had of heeft.. Antwoord was, niemand.. Moeilijk he? Ook vooral omdat niemand gelijk is en iedereen ergens anders op reageert ..
                          Ik begrijp het. Dus zelf uitproberen is de boodschap?

Comment

Originally posted by Dr Rude View Post
                            Ik begrijp het. Dus zelf uitproberen is de boodschap?
                            Ik zou beginnen bij de basis. Whey is een goede, visolie ook. Biergist kun je eventueel ook nog toevoegen.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Soms is het moeilijk om in het onbekende te stappen en de juiste beslissingen te maken. Er zijn zo veel verschillende supplementen naar mijn mening, dat je zou beginnen te twijfelen of ze wel allemaal iets doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X