Belangrijk vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belangrijk vraagje

Hey iedreen , ik heb een vraag ik ben al ruime tijd aant het fitnesse en probeer nu echt heel strak te staan en heb dus EXTREM (the strongest fatburner on earth) gehaald maar er zit ephedra extract in ... mijn moeder zegt dat als ik dit pak ik een hartstilstand ga krijgen is dit echt zo want het is normaal niet in belgie ofzo te verkrijgen ? Ik neem dit met aminozuren en animal pump...
    Graag serieus reacties !

Originally posted by Domenique View Post
    Hey iedreen , ik heb een vraag ik ben al ruime tijd aant het fitnesse en probeer nu echt heel strak te staan en heb dus EXTREM (the strongest fatburner on earth) gehaald maar er zit ephedra extract in ... mijn moeder zegt dat als ik dit pak ik een hartstilstand ga krijgen is dit echt zo want het is normaal niet in belgie ofzo te verkrijgen ? Ik neem dit met aminozuren en animal pump...
    Graag serieus reacties !
    Beste wat je kan doen is uitproberen, zien hoe je er op reageert.
    Een hartstilstand? Haha, denk dat dat allemaal wel losloopt.

Comment

Ja je kunt het zo proberen..
      als je een hartstilstand zou krijgen dan zouden ze het niet verkopen

Comment

Tis een illigaal product in BE/NL :P maar tis echt heel goed khoop dak er niet slecht van ga wordn ofzo ...

Comment

Tis een illigaal product in BE/NL :P maar tis echt heel goed khoop dak er niet slecht van ga wordn ofzo ...
          Gewoon proberen.. zal best meevallen..

Comment

ephedra is tog illegaal om het een beschermd plantje is ofzo? Of vergis ik me met iets.

Comment

Luister kerel.
              We praten hier niet over pure ephedrine, zelfs niet over ephedra, tis slecht een ephedra extract, en waarschijnlijk ook een kleine hoeveelheid.
              Dus maak je niet druk.
              Omdat elk persoon anders reageert op supplementen is het beste advies voor jou het produkt gewoon een keertje uit te proberen.
              Zo allleen kom je er achter wat het met je doet, maar een hartstilstand is echt uitgesloten, denk dat je moeder zich alleen maar druk maakt om niets en dat ze een noob is op het gebied van supplementatie.
              Sorry dat ik dat over je moeder zeg, ze heeft alleen het beste met je voor.

Comment

Originally posted by gameface View Post
                ephedra is tog illegaal om het een beschermd plantje is ofzo? Of vergis ik me met iets.
                Hahaha, denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.
                Ephedra is inderdaad niet meer legaal maar de reden hiervoor heeft niets met een beschermd plantje te maken.

Comment

Wat is dan wel de reden?

Comment

Wat is dan wel de reden?
                    Ephedra terecht verboden?

Ik weet nog wel in de goeie auwuh tijd… de alom bekende ‘chillpillen’ Te verkrijgen in iedere coffeeshop en smartshop. Je gooide 5 gulden (zucht) in de kauwgomballenautomaat, draaide aan de hendel en een vrolijk rood ei met 2 capsules was je hoofdprijs. Leuk als je ging stappen. Veel energie, de tintelingen over je hoofd, lekker ouwehoeren en dansen, kortom: een erg prettige ervaring.

In de sportwereld was het gebruik van ephedra ook alom bekend en geliefd. Spreekwoordelijke tranen hebben dan ook gevloeid toen ephedra verboden werd… Nooit was er een product dat zoveel energie kon geven en zoveel vet kon verbranden als dit wondermiddel.
                    Vooral de ‘STACKER’ was een geliefd product. Bomvol met ephedra gaf het je een heerlijke energieboost. Een neveneffect van efedrine is het wegnemen van het hongergevoel. Dit bracht dus een tweede positieve werking aan dit goedje: gewichtsverlies!

Maar zoals het spreekwoord al zegt: aan al het goede komt een einde. Het einde van ephedra is begin juli 2003 gekomen toen de Minister van VWS instemde met een wijziging van het Warenwetbesluit Kruidenpreparaten. De wijziging houdt in dat producten die ephedra bevatten nog drie jaar op de Nederlandse markt beschikbaar zullen zijn maar dat ze daarna alleen nog verkocht mogen worden als geneesmiddel. Dat betekent dus dat ze niet meer vrij verhandeld mogen worden. In de meeste landen van de Europese Unie is Ephedra al verboden. Ephedra is in Nederland sinds april 2004 verboden.
                    Maar wat is de reden dan dat Ephedra verboden is?

In een artikel op e-gezondheid.be vond ik het volgende:

Ephedra- Ze richten schade aan, in het bijzonder in de sportwereld, door hun ongewenste effecten: psychiatrische stoornissen, stoornissen van het spijsverterings- en het zenuwstelsel en hartkloppingen. Er zijn zelfs enkele sterfgevallen gemeld.
                    Na het verdachte overlijden van een jonge baseballspeler worden deze producten als rechtstreekse schuldigen aangewezen en worden sporters opgeroepen om ze niet te nemen.

Dodelijk… alles is dodelijk als je het misbruikt. Een gemiddelde gall en gall heeft al genoeg voorraad om een hele straat het loodje te laten leggen.

Op gezond en fit las ik het volgende artikel over ephedra:

Het 1000-voudige van de aanbevolen dosis zou vermoedelijk dodelijk zijn. De stimulerende werking kan in het begin voor bijwerkingen zoals o.a. een iets hogere bloeddruk, een versnelde hartfrequentie of, bij inname kort voor het naar bed gaan, voor slapeloosheid zorgen. Alle studies laten echter duidelijk zien dat, mochten deze bijwerkingen voorkomen, deze snel weer verdwijnen, terwijl de positieve efedrinen werkingen, zoals b.v. de verhoogde thermogenese (vetverbranding) constant behouden blijven.

Ook gekke combinaties met ephedra kunnen gevaarlijk zijn ja, natuurlijk. Middelen kunnen elkaar versterken, met alle gevolgen van dien. Ephedra is een oppepper, en oppeppers gecombineerd met oppeppers versterken elkaars werking. Maar ik heb het hier over atleten die het gebruiken om hun prestaties net even die laatste zet te geven en net dat stukje verder te komen. Ik zie een bodybuilder nog niet zo snel met 3 pillen achter zijn kiezen en een stacker in de sportschool binnenkomen.

In mijn ogen is het verbod van de overheid op ephedra dus over rated. Zo kun je alle supplementen wel gaan verbieden. Overal kleven risico’s aan. Maar als je als goed functionerend persoon gewoon je hersenen gebruikt blijven die gevaren gewoon weg.

Dan als toegift nog even dit:

Is het gevaarlijk?
                    Ephedra is 100% natuurlijk en niet gevaarlijk van zichzelf. Niettemin, mensen die meer dan vijf weken achter elkaar ephedra slikken, zonder hun lichaam wat rust te gunnen kunnen mogelijk last krijgen van hun lever. Waarom? Omdat bij het vet verbranden meer afvalstoffen vrijkomen in het lichaam dan normaal. Dit betekent dat de lever meer werk te doen heeft om als deze stoffen af te breken. Wanneer je het lichaam niet af en toe wat rust geeft, kan de lichaam zijn functie niet meer uitvoeren en kan deze ermee stoppen. Wanneer je een on/off schema volgt, heeft het lichaam genoeg tijd om te herstellen. Dit houdt in: ephedra gebruiken gedurende 4 of 5 weken en dan een pauze van 2 weken inlassen.
                    Een overdosis kan gevaarlijk zijn; de hoeveelheid die als overdosis geldt verschilt per persoon, maar deze kan snel bereikt worden door twee of drie keer de aanbevolen hoeveelheid in te nemen.

Comment

Hey snuf bedankt voor deze verhelderende post man ! Heel erg top van je ! Ik ga het maandag gaan gebruiken en ben heel benieuw naar de resultaten ! Hoe lang moet ik het nemen en hoe lang moet ik pauze pakken?

Comment

Hey snuf bedankt voor deze verhelderende post man ! Heel erg top van je ! Ik ga het maandag gaan gebruiken en ben heel benieuw naar de resultaten ! Hoe lang moet ik het nemen en hoe lang moet ik pauze pakken?
                        Staan er geen instructies op hetgeen jij hebt dan?

Comment

Er staat op pak er 1 per dag... het is EXTREM van naam met daaronder "The strongest fatburner on earth"

Comment

Er staat op pak er 1 per dag... het is EXTREM van naam met daaronder "The strongest fatburner on earth"
                            Precies kerel, 1 per dag, tijdens ontbijt.
                            Op trainingsdagen 1 twee uur voor de training en zorg ervoor dat je de capsule niet na vieren in de middag inneemt omdat je daarmee eventueel slaapproblemen kunt krijgen.

Je kunt ze trouwens nog gewoon bestellen.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post

Is het gevaarlijk?
                              Ephedra is 100% natuurlijk en niet gevaarlijk van zichzelf. Niettemin, mensen die meer dan vijf weken achter elkaar ephedra slikken, zonder hun lichaam wat rust te gunnen kunnen mogelijk last krijgen van hun lever. Waarom? Omdat bij het vet verbranden meer afvalstoffen vrijkomen in het lichaam dan normaal. Dit betekent dat de lever meer werk te doen heeft om als deze stoffen af te breken. Wanneer je het lichaam niet af en toe wat rust geeft, kan de lichaam zijn functie niet meer uitvoeren en kan deze ermee stoppen. Wanneer je een on/off schema volgt, heeft het lichaam genoeg tijd om te herstellen. Dit houdt in: ephedra gebruiken gedurende 4 of 5 weken en dan een pauze van 2 weken inlassen.
                              Een overdosis kan gevaarlijk zijn; de hoeveelheid die als overdosis geldt verschilt per persoon, maar deze kan snel bereikt worden door twee of drie keer de aanbevolen hoeveelheid in te nemen.

Hoe krijg je last van je lever?
                              Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je lever geen zenuwen heeft. En dat je geen pijn kan krijgen in je lever?

Ik heb zelf ook Stackers geslikt met Ephedrine.
                              Ik vond het de grootste kolerezooi die er bestond. Kreeg er hartkloppingen van, opgejaagd gevoel en veels te veel energie.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X