Hulp ivm shake aub

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp ivm shake aub

Hoi iedereen!

Ik ben hier nieuw op het forum en had een vraagje.

Graag had ik willen weten wat voor "soort shake" het beste is om tot welk resultaat te komen?
    Ik hoor dat er verschillende soorten zijn? (Whey / Proteïne / ...) Of heb ik dit verkeerd verstaan?

Een andere vraag ivm shakes:
    Wanneer kan je ze best drinken? 2x per dag 1 lepel (lepel = dat schepje dat in de pot zit) bij 300mg melk/water? Als het nodig is kan ik thuis nog wel zoeken hoeveel mg die lepel juist is?

Ik heb ook eerst de "search" geraadpleegd en gezocht op "shake" maar ik ben daar niet veel wijzer uit geworden, sorry. (Het kan zijn dat dit aan mijn "zoekkunsten" ligt natuurlijk)

Ik check regelmatig mijn topic.

Alvast bedankt voor de reacties die hopelijk zullen komen!

Grtz

Welkom

Comment

Whey = proteine, proteine = eiwit

Van shakes pak je geen massa... die pak je met een goed voedingsschema.
      Als je net start met trainen zul je wel een aantal kg's pakken zonder echt een schema te gebruiken...
      Maar als je niet van plan bent om een voedingsschema te gaan maken, dan is het zonde van het geld om die shake te kopen.

Het beste te drinken :
      - Als je net wakker word
      - Net voordat je gaat trainen

Comment

een whey shake is hetzelfde als een proteine shake. maar van enkel een eiwitten shake voor of na de training ga je niet groeien.

om te groeien in spiermassa moet je:

1. goed en regelmatig trainen. (hele lichaam dus ook rug en benen)

2. voldoende rust houden tussen de trainingen. ( als beginner is 3x per week echt voldoende. iets meer gevorderden kunnen eventueel 4x pw).

3. voldoende kcal binnenkrijgen, en een juiste verdeling tussen koolhydraten eiwitten en vetten.

een shake KAN een aanvulling zijn op je eetpatroon om aan je eiwitten te komen. je kan echter ook aan je eiwitten komen met melk, vlees, vis, eieren en kwark.

Al eet je belachelijk veel eiwitten, maar je niet genoeg kcal binnenkrijgt, zullen die eiwitten voornamelijk gebruikt worden als brandstof, en niet als bouwstenen voor spiermassa.

kortom: een shake eiwitten of whey shake namen is een druppel op een gloeiende plaat. Alles moet goed op elkaar afgestemd zijn voor goede progressie. zowel voeding, training en rust.

PS na de training is het aanvullen van glycogeenvoorraden het belangrijkste. je hebt dus snelle koolhydraten oftewel suikers nodig na je training. eiwitten shake is van minder groot belang.

wat velen op het forum hier doen, is gewoon een halve liter chocomel na de training nemen. heb je meteen wat eiwitten, en je suikers. je kan ook whey + dextro nemen (wat de meesten doen).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Welkom.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Eens met Dynobet. Verder een loos topic, het antwoord had je waarschijnlijk al gehad als je meer dan twee willekeurige topics had geopend.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X