Creatine vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine vraagje

Hallo allemaal,

momenteel gebruik ik alleen naast het sporten een whey shake.
    Nu zei iemand mij dat ik creatine eens moest proberen en bood me een potje aan.

Echter na wat lezen op internet weet ik niet of ik dit wel wil. Er zijn zoveel verschillende verhalen over te vinden. Ook vraag ik mij af als ik het maar even gebruik en er mee stop (en ik merk eventueel resultaat) ben ik dan mijn spieren weer kwijt na een tijd? Dus moet ik het dan ook blijven gebruiken?
    Ik train meestal 3 a 4x in de week.

dat wil ik indd ook weten

Comment

creatine is geen super wondermiddel dat er gaat voor zorgen dat je plots tien kilo spier massa meer hebt hoor... Volgens mij is creatine zelf niet (rechtstreeks) verantwoordelijk voor spiergroei, creatine is een middel waarbij je in vele gevallen veel vocht gaat vast houden en het zorgt voor een beter uithoudingsvermogen en krachttoename... ivm met dat stoppen, na aantal weken MOET je zelfs stoppen met creatine omdat je anders een enorm terugslag kan krijgen... correct me if i am wrong

Comment

De werking van creatine (monohydraat) is wetenschappelijk bewezen.
        Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de combinatie whey + creatine meer vetvrije spiermassa oplevert dan whey alleen.

Wil je in korte tijd in gewicht aankomen dan kun je een oplaadfase gebruiken (5 dagen x 20 gram) anders is 5 gram per dag voldoende.

Sommige gebruiken creatine het hele jaar door, wij raden aan om je creatine te periodiseren. 8 weken creatine en dan 4 tot 6 weken geen creatine.
        Nutrition4you: Voedingssupplementen voor sport, dieet en gezondheid.

Comment

Originally posted by Nutrition4you View Post
          De werking van creatine (monohydraat) is wetenschappelijk bewezen.
          Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de combinatie whey + creatine meer vetvrije spiermassa oplevert dan whey alleen.

Wil je in korte tijd in gewicht aankomen dan kun je een oplaadfase gebruiken (5 dagen x 20 gram) anders is 5 gram per dag voldoende.

Sommige gebruiken creatine het hele jaar door, wij raden aan om je creatine te periodiseren. 8 weken creatine en dan 4 tot 6 weken geen creatine.
          Oplaadfase is ook al achterhaald had ik gelezen. De werking van creatine ga ik zeker niet tegenspreken, maar volgens mij wordt creatine niet gebruikt als spiermassa winnend middel, maar als middel om het uithoudingsvermogen en de kracht te laten toename. Het gewicht dat je in korte tijd aanneemt door creatine is volgens mij vooral vocht. Creatine een heel jaar door? wat is dan nog het effect ervan en dan krijg je toch een enorm terugslag?
          Last edited by El_Loco; 21-02-2011, 21:03.

Comment

Bedankt voor het beantwoorden.
            Daarom ben ik bang dat als ik het even gebruik en daarna niet meer ik ook zo'n terugslag krijg.
            En ik weet niet wat het met mijn gezondheid gaat doen aangezien het een en ander aan bijwerkingen kan meegeven (had ik gelezen).
            En als de groei van de spieren komt doordacht vocht wordt vastgehouden dan betekend het dus zodra ik er mee stop alles weer krimpt?

Comment

Originally posted by victoryo View Post
              Bedankt voor het beantwoorden.
              Daarom ben ik bang dat als ik het even gebruik en daarna niet meer ik ook zo'n terugslag krijg.
              En ik weet niet wat het met mijn gezondheid gaat doen aangezien het een en ander aan bijwerkingen kan meegeven (had ik gelezen).
              En als de groei van de spieren komt doordacht vocht wordt vastgehouden dan betekend het dus zodra ik er mee stop alles weer krimpt?
              Die terugslag krijg je niet door er na 6-8weken mee te stoppen maar door overgebruik, dus door bvb langer dan 8 weken te gaan gebruiken is de kans op een terugslag groot

Comment

Oke bedankt! dus ik zo te lezen kan ik t zonder problemen "proberen".
                Ik neem dan wel gewoon iedere dag maar 1 theelepel en ga niet de eerste paar dagen 4 a 5 theelepels nemen.
                Overigens kan het overstuur gaan? Op de onderkant van het potje staat er best use before 04-2011 (dit is dus al bijna).
                Dus ben bang dat ik dan misschien spul opeet wat niet meer goed is, kan dit kwaad?

Comment

Oke bedankt! dus ik zo te lezen kan ik t zonder problemen "proberen".
                  Ik neem dan wel gewoon iedere dag maar 1 theelepel en ga niet de eerste paar dagen 4 a 5 theelepels nemen.
                  Overigens kan het overstuur gaan? Op de onderkant van het potje staat er best use before 04-2011 (dit is dus al bijna).
                  Dus ben bang dat ik dan misschien spul opeet wat niet meer goed is, kan dit kwaad?
                  Als er staat 04-2011 is het nog twee maand goed volgens mij...

Comment

Klopt maar ik weet natuurlijk niet hoe het al die tijd bewaard is gebleven....
                    of kan het niet echt overstuur gaan voor die datum? of kan het kwaad?

Comment

Overigens heb ik zojuist gelezen dat na het trainen door de whey een schep dextrose ook echt goed is voor je spieren! Dit wil ik wel eens gaan proberen een tijd. Dus de whey met dextrose combinatie zonder de creatine.
                      Echter bestel ik altijd via bodylab maar kan daar geen dextrose vinden...
                      Iemand een idee?

Comment

Klopt maar ik weet natuurlijk niet hoe het al die tijd bewaard is gebleven....
                        of kan het niet echt overstuur gaan voor die datum? of kan het kwaad?
                        Creatine gaat niet overstuur in de zin van dat je er ziek van kunt worden o.i.d. De datum op het potje creatine geeft de datum aan tot waar de fabrikant de kwaliteit van het product garandeert. Je kunt creatine in principe ook na die datum gebruiken maar is de kwaliteit misschien iets minder.

Comment

Overigens heb ik zojuist gelezen dat na het trainen door de whey een schep dextrose ook echt goed is voor je spieren! Dit wil ik wel eens gaan proberen een tijd. Dus de whey met dextrose combinatie zonder de creatine.
                          Echter bestel ik altijd via bodylab maar kan daar geen dextrose vinden...
                          Iemand een idee?
                          dextrose is bij vrijwel iedere supermarkt te krijgen. Kijk bij de dieetproducten, zonnatura bijvoorbeeld. Het word ook vaak druivensuiker genoemd.

Comment

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb het namelijk 1 dag ingenomen nu de creatine.. en was die avond flink aan de race haha :P
                            Nu kan dit natuurlijk toeval zijn vandaar dat ik me afvroeg of het nog wel goed was.
                            Maar wat vinden jullie is die dextrose naast de whey een echte must?

Comment

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb het namelijk 1 dag ingenomen nu de creatine.. en was die avond flink aan de race haha :P
                              Nu kan dit natuurlijk toeval zijn vandaar dat ik me afvroeg of het nog wel goed was.
                              Maar wat vinden jullie is die dextrose naast de whey een echte must?
                              Geen enkel supplement is een must, zelfs whey niet. Als je de behoeften aanvult heb je eigenlijk niets nodig, whey en anderen is gewoon een zetje in de rug om het wat gemakkelijker te maken...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X