Zout en Bodybuilding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zout is anabool dus gaat zeker samen met bodybuilding, welliswaar in kleine hoeveelheden.

Zout is ook en van belang voor de vochthuishouding, teveel zout is slecht voor de bloedsbaan, het hart,...
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

hoeveel g zout zit eigenlijk in de gemiddelde boterham?

Comment

Originally posted by Rr3eNnZz View Post
        hoeveel g zout zit eigenlijk in de gemiddelde boterham?
        1,5 gr per 100gr brood.
        dus ongeveer 0,5gr per snee.

schrikbarend veel vindt ik!!!
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Idd... 10 sneden brood per dag voor mij, 5gr zout dus al.
          Eet ook rode zalm uit blik en tonijn uit blik. Vrij hoge zout intake dus.

Comment

Ik weet heel zeker dat ik teveel zout gebruik.
            Bij ons thuis kookte vroeger mijn vader en die hanteerde zeer royaal de zoutpop. Ik vind eten dus helaas al gauw flauw en ik probeer het wel te ondervangen met kruiden maar toch.........daar komt vaak het zoutstrooiertje weer. En dan nog inderdaad het zout in brood en dergelijke.
            Yep, ik ben een zoutjunk.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Ik weet heel zeker dat ik teveel zout gebruik.
              Bij ons thuis kookte vroeger mijn vader en die hanteerde zeer royaal de zoutpop. Ik vind eten dus helaas al gauw flauw en ik probeer het wel te ondervangen met kruiden maar toch.........daar komt vaak het zoutstrooiertje weer. En dan nog inderdaad het zout in brood en dergelijke.
              Yep, ik ben een zoutjunk.
              Na een korte periode zoutloos eten, heb je daar toch geen last meer van?
              Zout wen je aan, net als suiker. Hoe meer je ervan gebruikt, hoe meer je nodig hebt om het goed te proeven.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                Na een korte periode zoutloos eten, heb je daar toch geen last meer van?
                Zout wen je aan, net als suiker. Hoe meer je ervan gebruikt, hoe meer je nodig hebt om het goed te proeven.

Helaas werkt dat niet zo, maar ik doe mijn best. Heb het zoutverbruik wel al een stuk teruggebracht maar ik vind flauw eten echt niet te nassen. Ik blijf het evenwel proberen. Het is net als met zoet in de koffie, dat went ook niet.
                Ik kan feitelijk alles laten staan, snoep, chips, patat, alcohol, nicotine....maar dit vind ik vreemd genoeg moeilijk.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                  Idd... 10 sneden brood per dag voor mij, 5gr zout dus al.
                  Wow, same here, en nog sta ik droog.

Ben benieuwd hoe ik eruit zou zien wanneer ik 1 week lang geen brood zou nuttigen.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Helaas werkt dat niet zo, maar ik doe mijn best. Heb het zoutverbruik wel al een stuk teruggebracht maar ik vind flauw eten echt niet te nassen. Ik blijf het evenwel proberen. Het is net als met zoet in de koffie, dat went ook niet.
                    Ik kan feitelijk alles laten staan, snoep, chips, patat, alcohol, nicotine....maar dit vind ik vreemd genoeg moeilijk.

Weet je zeker dat je het niet zomaar kan Beau?
                    Wedden dat het bij iedereen een beetje tussen de oren zit en aangeleerd is wat ook afgeleerd kan worden?

Neem eens een hap appel, lekker he? En een hapje van een verse wortel, lekker toch? Kan je nog meer dingen opnoemen die lekker zijn, vers en rauw?

Okee pak maar wat je in huis hebt en ga daar nu eens mee om voor 1 keer alsof het een aardappel is die je gaat koken of als een gekookt eitje en strooi er eens wat zout over. Reken maar dat je het smerig vindt.

Als je een tijdje je gekookte groentes zonder zout hebt gegeten dan wil je er echt geen zout meer op hebben.
                    Het zit echt voor een klein deel tussen de oren, je denkt dat het absoluut niet te eten is zonder zout. Daarom is wennen aan ziekenhuis voer en babyvoeding ook zo lastig. Je eet het met tegenzin.

Gewoon langzaamaan minderen, geldt ook voor suiker in de koffie. Ik begon met koffiedrinken met een kwart theelepelte suiker na een paar maandjes waren het 5 korreltjes suiker.....dus was alleen voor het idee...toen maar helemaal zonder gedaan en het nooit gemist, maar vind het nu echt smerig als er ook maar een beetje suiker in zit, zelfs als ik de verkeerde beker krijg waar suikerresten in zitten proef ik het...gatver.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post

Gewoon langzaamaan minderen, geldt ook voor suiker in de koffie. .

Zo doe ik het ook, hoor.
                      Ben ook aan het minderen met de steviadruppels in de koffie.
                      Ik ben de eerste die gilt dat dingen tussen de oren zitten en dat "ik kan niet" niet bestaat.
                      Dus ik doe mijn best en het gaat vast lukken.

Comment

Ik zou graag gezouten pinda's eten is dat erg (omwille van zout) ik drink 10 liter per dag dus...? Ben mijn walnoten beu :P

Comment

misschien eens amandelen of cashewnoten uitproberen

Comment

Originally posted by Domenique View Post
                            Ik zou graag gezouten pinda's eten is dat erg (omwille van zout) ik drink 10 liter per dag dus...? Ben mijn walnoten beu :P
                            ongezouten pecannoten zijn overheerlijk,
                            zijn helaas wel een van de duuste noten.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                              ongezouten pecannoten zijn overheerlijk,
                              zijn helaas wel een van de duuste noten.
                              Ik zal eens gaan zoeken achter die, bedankt voor de tip

Comment

Hebben ze in België geen ongezouten gemengde noten dan ofzo? Je kan toch gewoon wat afwisselen?
                                En anders maar geen noten. Zo belangrijk zijn ze niet.
                                1e Masters Superbody YBF 2011!
                                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X