Pré en Post Workout: Het is een jungle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pré en Post Workout: Het is een jungle

Ik ben nu al een tijdje aan het trainen met Syntha 6 1,5 uur voor de training in te nemen en 30 minuten voor de training No X-plode. Na de training neem ik weer Syntha 6 en voor het slapen gaan Whey Delicious van XXL Nutrition. Verder heb ik een goed voedingsschema. Maar als ik alle posten lees is het een jungle aan pré en post workout supplementen. Ergens moet er toch wel een wetenschappelijk schrijven zijn met daarin vermeldt welke pré en post workout voeding het beste kan worden ingenomen voor het beste resultaat?

Wat ik me nu afvraag:
    1. - Wat is het beste pre workout shake/supplement combinatie/produkt dat je eigenlijk het hele jaar door kan gebruiken (is bij bijv No X-plode niet het geval en er zijn ook vraagtekens bij het langdurig gebruik van dit produkt voor de gezondheid)?
    2. - En wat is het beste post workout shake/supplement combinatie/produkt dat je eigenlijk het hele jaar door kan gebruiken?
    3. - Graag zou ik ook de tijdstippen van inname weten (zoveel minuten voor de training, zoveel minuten na de training, wel/niet voor het slapen gaan etc)

zoiezo geen whey delicious nemen voor het slapen.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
      Wat dan wel?

Comment

Originally posted by El Stino View Post
        voor het slapen gaan Whey Delicious van XXL Nutrition.
        neem een caseine shake of kwark net voor het slapen gaan, eventueel samen met wat vet (olijf olie / cashew noten)
        Caseine is een langzaam eiwit (wat whey del. niet is) en het vet zorgt ervoor dat het nog langzamer word opgenomen.

Verder heb ik een goed voedingsschema.
        Dat je de verkeerde proteine bron neemt voor het slapen gaan zegt mij dat er aan je schema ook nog wel wat te veranderen valt.

wat eet je bv voor de training en wat eet je na de training?
        allemaal veel belangrijker dan die ene magische formule waar jij naar opzoek bent ,die er toch niet is!
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
          neem een caseine shake of kwark net voor het slapen gaan, eventueel samen met wat vet (olijf olie / cashew noten)
          Caseine is een langzaam eiwit (wat whey del. niet is) en het vet zorgt ervoor dat het nog langzamer word opgenomen.

Dat je de verkeerde proteine bron neemt voor het slapen gaan zegt mij dat er aan je schema ook nog wel wat te veranderen valt.

wat eet je bv voor de training en wat eet je na de training?
          allemaal veel belangrijker dan die ene magische formule waar jij naar opzoek bent ,die er toch niet is!
          Geef ik je gelijk in. Mijn doel is (waar menig echte BB van walgt) een beachbody. Atletisch met een goede spierdefinitie, dus niet groot en breed. Momenteel ben ik 184 cm, weeg 87 kg en is mijn bf 18%. Ik eet 's ochtends een een ei met brinta en een grapefruit. 2 uur later een Syntha 6 Shake. 1 uur later neem ik No Xplode. Een half uur later ga ik trainen (het 4-daagse work-out schema van Falstyr en 1 dag spinnen/hardlopen). Na de training neem ik weer een Syntha 6 shake met een handje amandelen en walnoten. Weer twee uur later het avondeten waarbij ik alleen groenten en kip/biefstuk/vis eet. 2 uur daarna (voor het slapen dus) neem ik nu een Whey Delicious shake, maar dat is blijkbaar niet echt slim om te doen. Ik merk dat door de nieuwe training n dit bovenstaande eetschema ik sterker en strakker wordt (althans dat strakker denk ik te zien als ik in de spiegel kijk). Nou weet ik dat ik nog niet optimaal op kennis ben kwa voeding, daarom zoek ik dus naar een betere pre- en post workout oplossing.
          Last edited by El Stino; 26-03-2011, 09:09.

Comment

Geef ik je gelijk in. Mijn doel is (waar menig echte BB van walgt) een beachbody. Atletisch met een goede spierdefinitie, dus niet groot en breed. Momenteel ben ik 184 cm, weeg 87 kg en is mijn bf 18%. Ik eet 's ochtends een een ei met brinta en een grapefruit. 2 uur later een Syntha 6 Shake. 1 uur later neem ik No Xplode. Een half uur later ga ik trainen (het 4-daagse work-out schema van Falstyr en 1 dag spinnen/hardlopen). Na de training neem ik weer een Syntha 6 shake met een handje amandelen en walnoten. Weer twee uur later het avondeten waarbij ik alleen groenten en kip/biefstuk/vis eet. 2 uur daarna (voor het slapen dus) neem ik nu een Whey Delicious shake, maar dat is blijkbaar niet echt slim om te doen. Ik merk dat door de nieuwe training n dit bovenstaande eetschema ik sterker en strakker wordt (althans dat strakker denk ik te zien als ik in de spiegel kijk). Nou weet ik dat ik nog niet optimaal op kennis ben kwa voeding, daarom zoek ik dus naar een betere pre- en post workout oplossing.
            Wat een raar schema hanteer jij, als ik er vanuit mag gaan dat je avondeten om 18:00 uur plaatsvindt, dan ga jij dus 2 uur later naar bed? ( je neemt een shake voor je slapen), laten we zeggen om 20:30?, met uitloop van een half uur is dat 21:00 uur. 2 Uur voor je avondeten neem je een shake die na de training plaatsvindt, de training zelf duurd ongeveer een uurtje, dan zitten we op 15:00 uur met een uitloop van een half uur is dat 14:30 uur, een half uur daarvoor een noxplode, 1 uur daarvoor een shake en 2 uur daarvoor je ontbijt, dus je staat om een uur of elf op en je gaat om half negen naar bed?
            Dat is ongeveer 14 uur slaap per dag??!! lui leventje heb je daar....

En jij denkt waarschijnlijk dat als je teveel eet, je op een bb gaat lijken, want je eet bar en bar weinig, ook voor een beachboy wannabe, die gasten moeten ook eten voor zo'n fysiek....

Lees de stickys nog maar even door, want je hebt het zeer zeker nog niet door qua voeding.

80% van je totale koolhydraatinname van de dag moet rondom je training plaatsvinden en genoeg eiwitten, geen vetten rondom je training dus geen nootjes.....Hoe de indeling en hoeveelheid ervan is ligt eraan wat je doel is....
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post

Leg eens uit? Ik doe het ook(whey voor het slapen), waarom zou ik het niet nemen?
              Mijn doel is extra goed herstel en extra hard groeien dus ik neem voor de GH boost. waarom zou dit niet goed zijn FM?
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                Wat een raar schema hanteer jij, als ik er vanuit mag gaan dat je avondeten om 18:00 uur plaatsvindt, dan ga jij dus 2 uur later naar bed? ( je neemt een shake voor je slapen), laten we zeggen om 20:30?, met uitloop van een half uur is dat 21:00 uur. 2 Uur voor je avondeten neem je een shake die na de training plaatsvindt, de training zelf duurd ongeveer een uurtje, dan zitten we op 15:00 uur met een uitloop van een half uur is dat 14:30 uur, een half uur daarvoor een noxplode, 1 uur daarvoor een shake en 2 uur daarvoor je ontbijt, dus je staat om een uur of elf op en je gaat om half negen naar bed?
                Dat is ongeveer 14 uur slaap per dag??!! lui leventje heb je daar....

En jij denkt waarschijnlijk dat als je teveel eet, je op een bb gaat lijken, want je eet bar en bar weinig, ook voor een beachboy wannabe, die gasten moeten ook eten voor zo'n fysiek....

Lees de stickys nog maar even door, want je hebt het zeer zeker nog niet door qua voeding.

80% van je totale koolhydraatinname van de dag moet rondom je training plaatsvinden en genoeg eiwitten, geen vetten rondom je training dus geen nootjes.....Hoe de indeling en hoeveelheid ervan is ligt eraan wat je doel is....
                Rare telling heb jij en je neemt hele verkeerde dingen aan plus je toon (beachboy wannabe) vind ik misplaatst:

7.30 opstaan
                8.00 ontbijt zoals aangegeven
                10.00 Bruine boterham met kipfilet (soory heb ik vorige keer niet gemeld)
                12.00 Syntha 6 shake
                13.00 No-Xplode
                13.30 Trainen
                15.00 Syntha 6 shake met nootjes (moet ik blijkbaar niet nemen volgens jou)
                18.00 Groente (250 gram) met kip/vlees/vis (150 gram)
                21.00 Whey Delicious (laatste dat ik neem voor dat ik ga slapen bedoel ik)
                23.00 Slapen

Ik geloof best dat dit niet helemaal is wat het moet zijn (ja ook ik heb de stickies gelezen en vooral de zomersticky), maar zo slecht als jij het aangeeft lijkt me heel sterk. Maar ik ben zeker niet eigenwijs om te leren, maar dan hoor ik graag van wat meer mensen dat ik helemaal fout bezig ben, want nu zijn er wat teveel aannames gedaan door jou.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Leg eens uit? Ik doe het ook(whey voor het slapen), waarom zou ik het niet nemen?
                  Mijn doel is extra goed herstel en extra hard groeien dus ik neem voor de GH boost. waarom zou dit niet goed zijn FM?
                  whey delicious heeft nogal wat carbs. wil je niet voor het slapen.
                  Kwark of casseine is beter.

Comment

Valt wel mee hoor.. 7g per 100g.. en whey neem je meestal 40g, dus je hebt maar 3g carbs binnen. dat is niks

Alleen denk ik dat je beter kwark kunt nemen ivm de casseine, dat wordt trager opgenomen dan de whey.
                    Failure is your friend

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                      Valt wel mee hoor.. 7g per 100g.. en whey neem je meestal 40g, dus je hebt maar 3g carbs binnen. dat is niks

Alleen denk ik dat je beter kwark kunt nemen ivm de casseine, dat wordt trager opgenomen dan de whey.
                      k, wist de exacte waardes niet van whey delicious.

Comment

@Marnop omdat Whey heel even flinke amino boost geeft en daarna weg is.
                        Kun je dus beter gelijkmatigere afgifte hebben die de hele nacht meegaat.

Ik snap nooit het nut van whey behalve 's ochtends en bij je training.

@TS echt zo zonde hoeveel sups jij gebruikt tegenover wat je eet.
                        Voor 3/4 weggegooid geld in mijn ogen.
                        Eerst beter eetschema dan nog eens over sups gaan nadenken.

Je hebt nu na je maaltijd van 10.00 (op wat misplaatste nootjes na) geen maaltijd tot 18.00 terwijl daar ook nog je training tussen valt. -> ouch.

En inderdaad... je eet veels te veels te weinig.
                        Fear is the mind killer

Comment

simpele tip. syntha-6 voor het slapen gaan, inverband met de trage eiwiiten en snelle eiwitten bij het ontaken., I kheb gewoon twee soorten eiwitten staan. Na de training neem ik op de sportschool een post-workout schake. De rest vul ik gedurende de dag op met kwark, kip en neem iedere dag een bakje makreel tussendoor. Ik ga als een mother fuc...........!!!! Verder gebruik ik B.C.A.A. driemaal daags. succes
                          28 jaar, 1.92 m, 112 kg 19%17 3 2012

Comment

zo dan. Ik moet toch eens op nederlandse les,dammmm. EXCUUS.
                            28 jaar, 1.92 m, 112 kg 19%17 3 2012

Comment

syntha 6 zit vol met suikers en is in verhouding erg duur.
                              Maar iemand moet betalen voor roellie zijn nieuwe auto
                              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X