Krachttrainen beginnend (nu met suppl.)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krachttrainen beginnend (nu met suppl.)

Beste allemaal,

Ik heb 2 jaar lang op hoog niveau gevolleybald en 2x per week intensieve krachttraining gehad. Ik was hier uiteindelijk zat van en wilde even rust.

Nu wil ik graag het krachttrainen (voorlopig als enige) weer oppakken. Ik wil hierbij gebruikmaken van voedingssupplementen. Ik zal uiteraard een 'gezond' schema opstellen voor de krachttraining.

Welke voedingssupplementen worden aangeraden en in welke hoeveelheid en volgorde? Ik heb al gezien dat het spul aardig prijzig is, dus ik wil een goede keuze maken (creatine, eiwit, ...)!

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en ervaring.

Groet.

Welke creatine (merk, hoeveelheid) wordt aangeraden? Of mag dat niet genoemd worden op dit forum? Ik wil gewoon eens een potje proberen, kijken of het werkt.

Comment

Zou beginnen met whey, maar veel belangrijker is een voedingsschema. Alle supps hebben geen enkele zin als je geen goed voedingsschema hebt, das ca. 95% bepalend, supps 5%.
      Lees eerst even de stickies over voeding, dat gaat je verder brengen. Bij het opstellen van je schema kun je dan gelijk whey meenemen als je dat graag wilt.

Comment

Originally posted by haan1100 View Post
        Welke creatine (merk, hoeveelheid) wordt aangeraden? Of mag dat niet genoemd worden op dit forum? Ik wil gewoon eens een potje proberen, kijken of het werkt.
        Nog niet beginnen aan creatine, in deze fase totale geldverspilling. Je zult er in jouw geval ook bijna niks van merken. Doe nou maar iets aan je voeding, daar bereik je tenminste iets mee.

Eerst voeding, daarna supplementen. Niet in staat om je voeding aan te passen? Dan zul je ook niks met je training bereiken.

Als je een voedingsschema opgesteld hebt (en het liefst door forumleden gecontroleerd, aangezien beginners zelden in 1x een fatsoenlijk schema opstellen), kun je eventueel whey erin gooien. Verder heb je aan supplementen voorlopig niks nodig misschien nog wat Omega-3 viscapsules of vitaminecaps, maar verder niets bijzonders). Oh, en eventueel dextrose na de training, maar dat zie ik niet als supplement.

Grt
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

Oke, dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om elk halfuur voor een krachttraining een schep van creatine/whey/proteïne te nemen?

Ik wil direct resultaat... Misschien moet ik dat ook wel vragen, hoe ik direct resultaat krijg? Ik ben snel vermoeiend met krachttraining.

Comment

Originally posted by haan1100 View Post
            Oke, dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om elk halfuur voor een krachttraining een schep van creatine/whey/proteïne te nemen?

Weinig tot niets.

Ik wil direct resultaat... Misschien moet ik dat ook wel vragen, hoe ik direct resultaat krijg? Ik ben snel vermoeiend met krachttraining.
            Direct resultaat bestaat niet. Het is een kwestie van geduld.
            Lees eerst eens de voedingssticky`s en maak een voedingsschema, daar valt vaak de meeste winst mee te behalen. Voedingssuplementen (met uitzondering van eiwitten zoals whey) hebben alleen functie wanneer de voeding goed is. Eiwitsupplementen zoals whey gebruik je zoals je voeding gebruikt.
            Wat zijn jouw doelen met krachttraining?

Comment

Er is niet zoiets als ''direct resultaat'', anders liep waarschijnlijk 80% van de bevolking gespierd rond.

En stop nou eens over die creatine man, dat is het laatste waar je nu behoefte aan hebt. Of naar ons luisteren, of geen gains en je geld verneuken. Kies maar.
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                Direct resultaat bestaat niet. Het is een kwestie van geduld.
                Lees eerst eens de voedingssticky`s en maak een voedingsschema, daar valt vaak de meeste winst mee te behalen. Voedingssuplementen (met uitzondering van eiwitten zoals whey) hebben alleen functie wanneer de voeding goed is. Eiwitsupplementen zoals whey gebruik je zoals je voeding gebruikt.
                Wat zijn jouw doelen met krachttraining?
                Gespierd lichaam, geen vet meer en meer power. Bredere armen e.d. Oke, ik zal die voedingssticky's eens rustig doorlezen.

Ik ben altijd snel uitgeput met krachttraining, omdat het zo zwaar is . Helpt glucose anders daarvoor?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X