Creatine + glutamine?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine + glutamine?

Hey luitjes,

Ik ben vandaag weer begonnen met creatine, eerst een weekje 3 theetlepels per dag. Daarna 1 theelepel met 30 gram dextrose direct na de training. Nu had ik een vraagje; hoelang moet de periode zijn van gebruik? 2 maanden zat ik zelf aan te denken.

Dan nog een vraagje; glutamine....goed product? Er staat me iets van bij dat dit wel een goeie combi is; crea + glutamine.
    Is het zinvol om dit naast m;n whey-shakes te nemen?Of is het zonde van mijn geld?

Alvast bedankt, Lo

ik zou gluta nemen vlak na je training
    en crea +/- 6weken is lang zat
    de meeste vordering is toch alleen maar in de 1ste week

suc6
    Who's the Chef

Comment

Glutamine is niks mis mee.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Creatine is de regel voor: 6 weken op 6 weken af al nemen sommige het hele jaar door creatine. Eiwitten extra nemen kan nooit kwaat volgens mij!

grtzz T

Ps wel de creatine na de training nemen
        185 cm
        100 kilo +/-
        17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
        Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

heb pas nog een stuk over glutamine gelezen waarin stond dat het alleen nodig was tijdens cuttings fase..
          Omdat het spier afbraak tegen gaat..
          Maar waar het nou stond weet ik niet meer, maar zal eens gaan zoeken..

Grtz..
          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Glutamine zal er ook voor zorgen dat je beter recupereert, het nadeel eraan is dat je er infeite niks van merkt en dus denkt dat het niets doet,maar is een goed suplement

Grtz
            stil growing

Comment

Vind glutamine een goed supplement en ik gebruik het praktisch gans het jaar door.
              Vond ergens volgend stukje over glutamine

Wat is L-glutamine ?
              Glutamine speelt een sleutelrol bij de opbouw van spierweefsel. Met meer dan 64% vormt glutamine het aminozuur met het hoogste aandeel in de spiercel. Tijdens een intensieve training heeft het lichaam grote hoeveelheden glutamine nodig die het direct uit de musculatuur haalt. De gevolgen hiervan zijn verlies aan spierweefsel en onvoldoende spierherstel. Onderzoeken bij atleten hebben aangetoond dat de toevoer van Glutamine dit tekort opheft en afbraak van spierweefsel voorkomt, het lichaam wordt hierdoor in staat gesteld om constant in 'opbouw' te blijven. Bovendien stimuleert Glutamine de spiergroei door stikstof voor de proteïne synthese te leveren en het spiercelvolume te vergroten. Aangeraden voor sporters die zeer intensief trainen en een maximale spieropbouw nastreven.
              Greets

Comment

Creatine kan je ook lange tijd achtereen gebruiken hoor. Het verhaal dat je lichaam niet genoeg aanmaakt als je te lang doorgaat is niet waar. Dit is gebleken uit recente onderzoeken.

Glutamine heeft imo alleen zin als je (streng) aan het cutten bent. Dan is het zeer zinvol. Als je niet aan het cutten bent werkt het wel celvergrotend, zelfde effect als creatine.
                Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

creatine houd een hoop vocht vast waar door je als een ballon uit gaat zien,dit is tenminste mijn ervaring met het merk Mrdoubleyou.

Comment

Thanx  
                    Ik zie hier wel positieve berichten over glutamine, dus ik denk dat ik het gewoon ff een keer ga proberen.Kan geen kwaad.

PS; ondanks de elke dag versgeperste sinaasappelsap, vitaminepillen, kiwi's etc. ben ik toch te grazen genomen door een griepje  
                    En mensen die nooit groente en fruit aanraken hebben nergens last van....
                    Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Maar in ieder geval, wat ik ook nog over glutamine heb gevonden;

"Daarnaast ondersteunt glutamine een gezond immuunsysteem. "

Ciao, Lo

Comment

Beterschap bro!

Greets...
                      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

idd beterschap kerel
                        Who's the Chef

Comment

Ik ga ook weer als een ballon eruit zien...

Ben nu weer mijn eerste creatine naar binnen aan het werken...

Ben weer benieuwd

Grtzz T
                          185 cm
                          100 kilo +/-
                          17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
                          Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies