Vocht creatine wanneer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vocht creatine wanneer?

Ben sinds deze week begonnen met 5 dagen laden van creatine. Ik zie er nu wel echt fatty uit. Komt dat puur en alleen door dat vocht? Zaterdag voordat ik begon dacht ik nog, oohhh, ik ben nog after UD2.0 man. Nu zou je haast zeggen dat ik nooit UD2.0 heb gedaan.

Concreet de vraag:
    Wanneer merk je die vochttoename, en is het in de laad-week erger omdat je dan 20g per dag neemt?

Het is denk ik iig wel een goed teken aangezien het niet echt zou werken als ik niks zou merken.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

hoeveel l water drink je

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      hoeveel l water drink je
      Hmm, ligt eraan of je vocht van yoghurt meerekent ja of nee.

Zo nee dan zit ik denk ik op een liter of 2-3 wel.

Comment

probeer is heel ff wat meer te drinken, rond de 5 liter. Schijnt dat creatine helemaal niet zoveel vocht vasthoud en dat de meest te weinig drinken. Kan het artikel niet vinden, maar had het van skip la cour.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          probeer is heel ff wat meer te drinken, rond de 5 liter. Schijnt dat creatine helemaal niet zoveel vocht vasthoud en dat de meest te weinig drinken. Kan het artikel niet vinden, maar had het van skip la cour.
          Hmm, ik zal het wel eens proberen. Zou dus betekenen dat het morgen minder zou moeten zijn. Zout-inname is wel minimaal. Alleen wat kruiden bij het avondeten, voor de rest gewoon zo clean als het maar zijn kan. Dus aan voeding kan het gewoon niet liggen. Lijkt mij ook sterk dat ik gewoon vetter wordt, aangezien ik za nog hard erbij stond + de verandering van 25% vetten op traininsdagen ipv 30% zou nu ook niet zo fucked up moeten zijn.

Comment

Meteen ff een liter water gedronken btw.

Comment

"Het is wel zo dat tijdens de eerste dagen van de ladingfase, de spieren meer vocht vasthouden, maar dit is totaal het tegenovergestelde van uitdroging! Een gevolg is dat je minder moet urineren omdat het lichaam meer water vasthoudt. Daarom is het geen slecht idee om meer te drinken wanneer je creatine inneemt"

Dit heb ik ff van een bron die ik snel kon vinden op google. Academisch dus zeker niet, maar dit is dus ook wat ik me afvraag, dus dat als ik straks nog maar 5g per dag neem het dan iig minder gaat worden. Ook al zou ik theoretisch minder drinken wat ik niet doe.

Comment

Tijdens de eerste paar dagen moet je inderdaad meer drinken. Trouwens wel apart dat je minder droog lijkt, want het vocht komt in je spieren waardoor je huid wat strakker komt te staan>droger uiterlijk.
                Lid van de 200 club

Comment

Ze spreken ook vaak over bloatedness en water retention. Zit hier een verschil in? Is het één niet een gevolg van het ander? In sommige onderzoeken en filmpjes claimen ze van wel.

Comment

Ik merk er helemaal niets van. Als de pot leeg is ga ik eerst niet weer bestellen.
                    Wellicht dat ik dan verschil zie.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
                      Ben sinds deze week begonnen met 5 dagen laden van creatine. Ik zie er nu wel echt fatty uit. Komt dat puur en alleen door dat vocht? Zaterdag voordat ik begon dacht ik nog, oohhh, ik ben nog after UD2.0 man. Nu zou je haast zeggen dat ik nooit UD2.0 heb gedaan.

Concreet de vraag:
                      Wanneer merk je die vochttoename, en is het in de laad-week erger omdat je dan 20g per dag neemt?

Het is denk ik iig wel een goed teken aangezien het niet echt zou werken als ik niks zou merken.

Ten eerste : Veel meer water drinken. niet 1x op de dag heel veel , maar constant gewoon even een glas water. en als je maar om de 2 uur tijd hebt bijvoorbeeld, neem je een halfe liter water.

Creatine maakt je lichaam zelf al aan, bij sommige mensen werkt het goed.
                      Bij sommige niet. alleen moet je creatine 6 weken gebruiken, en dan weer 6 weken zonder.

Ik begin Over 1 week weer met crea, je zal wel merken dat je een kilotje of 3 aankomt, misschien wel 5.

bij de een zie je dat er veel vocht word opgenomen en bij de ander niet.
                      Je kan er gewoon veel harder door trainen, en dat merk je al heel gauw.

na de creatine periode merk je ook wel dat dat vocht onttrekt, als je ermee stopt , lopen je spieren een soort van " leeg " vergeleken met hoeveel vocht erin zat word dat een stuk minder. bij mij dan : omdat ik licht gebouwd ben en veel opnam dus.

na de crea zal je ook wel weer 3 kilotjes afvallen.

Gr Chiel !

Comment

Originally posted by chiel14 View Post
                        Ten eerste : Veel meer water drinken. niet 1x op de dag heel veel , maar constant gewoon even een glas water. en als je maar om de 2 uur tijd hebt bijvoorbeeld, neem je een halfe liter water.

Creatine maakt je lichaam zelf al aan, bij sommige mensen werkt het goed.
                        Bij sommige niet. alleen moet je creatine 6 weken gebruiken, en dan weer 6 weken zonder.

Ik begin Over 1 week weer met crea, je zal wel merken dat je een kilotje of 3 aankomt, misschien wel 5.

bij de een zie je dat er veel vocht word opgenomen en bij de ander niet.
                        Je kan er gewoon veel harder door trainen, en dat merk je al heel gauw.

na de creatine periode merk je ook wel dat dat vocht onttrekt, als je ermee stopt , lopen je spieren een soort van " leeg " vergeleken met hoeveel vocht erin zat word dat een stuk minder. bij mij dan : omdat ik licht gebouwd ben en veel opnam dus.

na de crea zal je ook wel weer 3 kilotjes afvallen.

Gr Chiel !
                        Wat je hier beweert heb ik vaker voorbij zien komen. Heb alleen nooit wetenschappelijk onderzoek gezien dat dit heeft aangetoond. Kan jij me zoiets laten lezen Chiel?

Gr

Comment

Originally posted by FMLcreeper View Post
                          Wat je hier beweert heb ik vaker voorbij zien komen. Heb alleen nooit wetenschappelijk onderzoek gezien dat dit heeft aangetoond. Kan jij me zoiets laten lezen Chiel?

Gr

Creatine FAQ :: Sports-Nutrition Supplementen | Sportvoeding kijk hier even.

of lees dit stuk

Er zijn zeer veel verschillende innameschema's onderzocht door wetenschappers. Waar men het over eens is, is dat de creatine in een cyclus genomen dient te worden omdat het lichaam went aan het verhoogde creatine aanbod en daardoor steeds minder creatine gaat opnemen.

Er kan een oplaadfase van 1 tot 2 weken gekozen worden waarin een hoge dosering van 20-30 gram verdeeld over de dag wordt ingenomen. In deze fase wordt de spier volledig verzadigd met creatine. Zou men langer dan 1-2 weken hoge doseringen blijven nemen dan wordt het grootste deel van de creatine niet meer opgenomen, maar afgebroken en uitgescheiden via de urine.

Na de oplaadfase wordt er een periode van 4-6 weken een onderhoudsdosis van 2-5 gram per dag gebruikt. In deze fase wordt de hoeveelheid creatine die afgebroken wordt en uit de spieren verdwijnt (enkele grammen per dag) weer aangevuld. Doordat het lichaam nu een langere periode een verhoogd aanbod van creatine in de voeding heeft, wordt het lui. Dit betekent dat het lichaam steeds minder enzymsystemen aanmaakt om de creatine op te nemen. Om dit te vermijden dient er na de onderhoudsfase een onthoudingsfase te volgen waarin geen creatine wordt genomen. Deze periode duurt 2-4 weken. Tijdens de periode van onthouding wil het lichaam wel graag veel creatine opnemen maar er is weinig. Het lichaam gaat dan extra enzymsystemen aanmaken om de creatine op te nemen. Nadat dit heeft plaats gevonden zal een suppletie van creatine extra goed opgenomen worden: het is tijd voor een nieuwe oplaadfase (en de cyclus begint opnieuw).

Comment

Misschien komt het gewoon omdat je over bent gestapt van een laag carb schema naar een wat hoger carb schema? Carbs (met name suikers) maken je ook bloated. Anders idd creatine verlagen.. 20g per dag vindt ik persoonlijk onzin.. ik heb dat ook eens gedaan toen was ik binnen een week 3kg zwaarder, maar je hebt er vrij weinig aan.. afgezien van de kleine krachttoename.
                            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X