Op gewicht blijven met fitness en hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op gewicht blijven met fitness en hardlopen

Ik heb een voedingsgerelateerde vraag:

Ik train al jaren met gewichten, niet om groot te worden maar vooral ter ondersteuning van mijn andere sportieve activiteiten en uiteraard enigszins uit ijdelheid. Ik ga in november een marathon lopen en door de intensieve looptrainingen die ik momenteel moet volgen merk ik dat ik moeilijk op gewicht blijf.

Ik ben ca. 1m90 en nu nog slechts 78 kilo (was 83-85), ik ben nooit groot geweest, maar ik zou graag advies willen over welke supplementen ik zou kunnen/moeten gebruiken waardoor ik geen al te groot krachts- en gewichtsverlies ervaar in de komende zware trainingsmaanden.

Momenteel gebruik ik overigens helemaal geen supplementen en eet ik normaal (ontbijt, 8 boterhammen, wat fruit, avondeten, koekrepen als tussendoortje en avondeten (vaak gevolgd door iets om te snacken)). Geen uitgebalanceerd dieet zoals je kunt lezen dus ik weet dat daar winst te behalen valt maar deze vraag concentreert zich op de supplementen.

Wie kan mij adviseren wat goed is? Whey isolaat voor en na de trainingen, is dat genoeg of zou ik ook een supplement met creatine oid erbij moeten nemen.

Alvast bedankt voor de hulp.

waarom veel geld uitgeven aan supplementen als je gewoon wat meer kunt eten?
    Of whey, creatine en alles gaat helpen voor je licht eraan hoeveel je eet tegenover hoeveel je verbruikt (hiervoor zijn geen exacte formules voor).

Voorbeeld.
    Stel je eet 2000 kcal. Maar je verbruikt 3000 kcal. Dan heb je er nog 1000 nodig om je gewicht constant te houden.

Gebruik je dan whey enz. dan zou dit kunnen helpen. Maar stel dat deze supplementen alleen maar zorgen voor 500 kcal dan zul je nog steeds gewicht verliezen.
    Last edited by axel1994; 17-08-2012, 14:21.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment