Op gewicht blijven met fitness en hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op gewicht blijven met fitness en hardlopen

Ik heb een voedingsgerelateerde vraag:

Ik train al jaren met gewichten, niet om groot te worden maar vooral ter ondersteuning van mijn andere sportieve activiteiten en uiteraard enigszins uit ijdelheid. Ik ga in november een marathon lopen en door de intensieve looptrainingen die ik momenteel moet volgen merk ik dat ik moeilijk op gewicht blijf.

Ik ben ca. 1m90 en nu nog slechts 78 kilo (was 83-85), ik ben nooit groot geweest, maar ik zou graag advies willen over welke supplementen ik zou kunnen/moeten gebruiken waardoor ik geen al te groot krachts- en gewichtsverlies ervaar in de komende zware trainingsmaanden.

Momenteel gebruik ik overigens helemaal geen supplementen en eet ik normaal (ontbijt, 8 boterhammen, wat fruit, avondeten, koekrepen als tussendoortje en avondeten (vaak gevolgd door iets om te snacken)). Geen uitgebalanceerd dieet zoals je kunt lezen dus ik weet dat daar winst te behalen valt maar deze vraag concentreert zich op de supplementen.

Wie kan mij adviseren wat goed is? Whey isolaat voor en na de trainingen, is dat genoeg of zou ik ook een supplement met creatine oid erbij moeten nemen.

Alvast bedankt voor de hulp.

waarom veel geld uitgeven aan supplementen als je gewoon wat meer kunt eten?
    Of whey, creatine en alles gaat helpen voor je licht eraan hoeveel je eet tegenover hoeveel je verbruikt (hiervoor zijn geen exacte formules voor).

Voorbeeld.
    Stel je eet 2000 kcal. Maar je verbruikt 3000 kcal. Dan heb je er nog 1000 nodig om je gewicht constant te houden.

Gebruik je dan whey enz. dan zou dit kunnen helpen. Maar stel dat deze supplementen alleen maar zorgen voor 500 kcal dan zul je nog steeds gewicht verliezen.
    Last edited by axel1994; 17-08-2012, 14:21.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Wat Axel al zegt, en jij zelf ook al: je voeding is niet op orde. Waarom zou je dan naar supplementen vragen? Het 'suppleert' de naam zegt het al, het voegt toe, het vervangt niet.

Als jij een marathon wilt lopen, ga je het lichaam van een marathonloper krijgen. Wat die ijdelheid betreft: goed kijken naar die duurlopers, vind je dat mooi?

Comment

Niet helemaal het advies waar ik op had gehoopt, maar evenwel bedankt voor de reacties.

Ik snap dat ik nog winst kan boeken op mijn voeding, maar ik dacht dat een supplement daarbij zou kunnen helpen?! Vandaar mijn vraag over welke supplementen daarvoor (als aanvulling dus) geschikt zouden kunnen zijn.

(en wat betreft mijn ijdelheid: een marathon lichaam verkrijg je gelukkig niet in 4 maanden trainen, net zo min als een goed gespierde torso in zo weinig tijd kan worden opgebouwd. Na deze marathon gaan de hardloopschoentjes gewoon de kast weer in )

Comment

Als jou probleem is dat je veel afvalt hoef jij niet aan een supplement te beginnen.
          Jouw voeding is niet in orde en je eet waarschijnlijk gewoon onder je behoefte.

Mocht je krachtverlies denken te leiden dan moet je wat hoger gaan zitten in je eitwitten. Dit hoeft niet perceé whey te zijn maar eiwitreike producten zoals kip etc.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
            Als jij een marathon wilt lopen, ga je het lichaam van een marathonloper krijgen. Wat die ijdelheid betreft: goed kijken naar die duurlopers, vind je dat mooi?
            Dit is zo'n gelul. Iedere keer hetzelfde... Als je een marathon programma afwerkt van 16 weken en je eet naar behoren doet het nauwelijks iets met je lichaamscompositie. En al helemaal niet als je er ook nog KT bij doet. Spreek uit eerste hand ervaring.
            Een marathonloper creërt zijn compositie omdat dit handig is als je een marathon zo snel mogelijk wilt lopen. Ecto's zijn om die reden van nature ook beter erin. Iedere kg is er een. Dit is geen toevallige bijkomstigheid van het vele duurwerk. Kijk naar sprinters in een wielerpeleton. En zeg niet dat dit geen duursporters zijn...

Ik zou het niemand aanraden die graag podium-aspiraties heeft of geobsedeerd is door máximale gains voor de rest ga lekker je marathon lopen

Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Eerst je voeding maar is op orde krijgen en indien nodig zou ik er een supplement bij nemen. maar waarom dure supplementen kopen als je het met alleen je voeding zou kunnen halen?

Comment

op dagen dat je traint:

verdeeld over de dag (als tussendoortje) neem je 2x:
                50g fine oats (supplement van B&F shop) OF brinta
                dit meng je met 300ml melk. Dit eet je bovenop je normale voeding. NIET als vervanging.

25g whey voor je trainingen
                25g whey na je trainingen
                ----------------------

dit zijn een 850 extra kcal per dag. Waarschijnlijk is dit voldoende om niet verder af te vallen. doe dit enkele weken, en kijk wat er gebeurt. Neem meer of minder oats/brinta afhankelijk van resultaat.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X