Creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine

Een hele goede avond (nacht),

Weer een nieuweling die komt zeuren over hoe, wat en waar en Creatine, ja helaas wel. Ik heb de zoekfunctie gevonden, alsmede Let me google that for you is ook een prima bron naast pubmed.

Nou ben ik na het lezen van al deze info nog niet heel veel wijzer en tevens word er her en der gezegd dat de sticky verouderd is dus offer ik mij bij deze op om er misschien een soort update voor te maken.

Vragen:

*Wanneer kan je nou het beste creatine nemen, ik lees overal antwoorden uiteenlopend van: 's ochtends bij het ontbijt, helft voor - helft na de training, alles na de training, het maakt geen ruk uit en het is belangrijkste is dat het vooral iedere dag op hetzelfde tijdstip word genomen.

*Creatine innemen in combinatie met simpele koolhydraten (mono-sachariden), wat een piek veroorzaakt in je insuline veroorzaakt wat de opname van creatine zou bevorderen. Is dit waar?

*De welbekende oplaadfase, de een zegt het maakt geen drol uit doe wat je fijn vindt, de ander lees het etiket van je creatine, het is hopeloos achterhaalt slechts een verkooptruc om je meer te laten verbruiken, je kunt het doen zonder werkt ook maar langzamger. Ik heb hier wel wat wetenschappelijke artikelen over gevonden, niet die direct betrekking hadden maar deze maakte wel gebruik van een 5 dagen laadperiode met zo'n 20gram per dag. Wat is nou waar?

*Mengen met zure vruchtensappen wordt afgeraden, appelsap dan weer wel, wat A volgens mij ook vrij zuur is, maar gemaskeerd door de suikers. B je maagzuur heeft een pH van ~3 wat een stuk sterker is en dan dus ook creatine zou moeten "deactiveren" (m'n gevoel zegt dat het niet uit maakt tenzij er misschien iets anders voor zorgt dat het minder goed werkt)

*Geen 10 bakken koffie op een dag, alhoewel ik hier ook nog geen bron over heb gevonden en mensen hier verschillende ervaringen mee hebben.

*Niet meteen met je shake innemen (zou de opname verminderen?)

Graag zou ik op al deze vragen een antwoord hebben, zonder onderbouwing heb ik er niks aan en is het precies hetzelfde als ik het gewoon ergens online gelezen zou hebben, tevens zou dit natuurlijk erg ondersteund worden als je er een bron bij plaatst (liefst een wetenschapelijk onderzoek).

Voorlopig neig ik vooral naar:

*oplaadfase zou effect kunnen hebben maar kan als onplezierig worden ervaren, hier twijfel ik nog over wat ik ermee ga doen.

*Nog geen bronnen gevonden over inname die beter verloopt met suikers (ook niet heel lang naar gezocht) (baad het niet dat schaad het niet na de training zijn je goederenvoorraden toch leeg)

*inname staat voorlopig nog op 5g per dag, twijfel tussen bij het ontbijt of 2,5 voor 2,5 na training.

Ik val meteen erg met de deur in huis maar hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen, ik weet dat er in ieder geval genoeg andere mensen ook geholpen zullen zijn met deze antwoorden.

mvg,

Crimson91

Wow niemand die kan helpen?

Comment

Neem het met appelsap ofzo iets wat zorgt voor een insuline piek. Oplaadfase kan je komt uiteindelijk op het zelfde punt uit maar met een oplaadfase kom je daar sneller. Half uur voor het trainen en rustdagen in de ochtend.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
        Neem het met appelsap ofzo iets wat zorgt voor een insuline piek. Oplaadfase kan je komt uiteindelijk op het zelfde punt uit maar met een oplaadfase kom je daar sneller. Half uur voor het trainen en rustdagen in de ochtend.
        Deze woensdag ga ik maar eens beginnen, inname staat nu als volgt:

*Met oplaadfase, elke dag 20g voor 5 dagen lang
        *Inname met een vloeistof naar keuze met simpele koolhydraten (vruchtensap, aanmaaklimonade)
        *Op rustdagen inname in de ochtend bij de lunch (5gram)
        *Op trainingsdagen inname een halfuur voor het trainen
        *Inname van 05-09-12 t/m 17-10-12 (6 weken)
        *Na 4 weken rust eventueel weer beginnen (ligt er aan of het werkt natuurlijk).
        *Natuurlijk goed gehydrateerd blijven.

Verder blijf ik wel koffie drinken in de ochtend mocht het niet werken kan ik dit altijd nog laten om te kijken of het dan wel werkt.

I'll keep you guys updated.

gr, crimson91

Comment

Het is creatine.... geen kuur

4 weken rust is onzin... creatine zit ook in vlees
          There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Getting The Most From Creatine - YouTube

Creatine Timing: The FACTS! - YouTube

How does Creatine work? - YouTube
            http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Als jij je druk maakt over verspillen van creatine doormiddelvan je drinken te verwarmen zou ik niet 20gr als oplaadfase doen je pist het grotendeels eruit.

Comment

@ximon1975, over het oplossen in warm water die kerel verteld erbij dat je het anders niet op zou nemen, waarom is het er dan in pilvorm -> niet opgelost dus zou niet moeten werken. Ik begin wel gewoon met koud vruchtensap, mocht het niet werken kan ik altijd warm water nog proberen.

@optiflex, ik heb nergens verteld dat ik me druk maak over het verspillen van creatine en je denk ik inderdaad verwachten dat je het meeste uitpist aangezien je het niet allemaal in een keer op kan nemen in je spieren, maar dat is volgens mij ook de bedoeling (soort overdose om het maar vol te krijgen)

vooralsnog i'll stick to the plan, voor het moment van inname voor zoverre als ik weet wat creatine doet en is moet het inderdaad eigenlijk niet uitmaken op welk moment het word genomen, echter zou de opname misschien op een bepaald moment wel iets beter kunnen zijn als een ander moment.

Comment

Hij zegt niet dat er niks wordt opgenomen maar minder. In pilvorm(caps) zit het ook in poedervorm. Je lichaam zal wel een deel kunnen opnemen maar misschien minder dan dat je het oplost.
                  Btw er zijn zat pilletjes op de markt voor vanalles en nog wat maar die ook niet werken dus om te zeggen het bestaat dan werkt het ook lijkt me wat kort door de bocht.

Gr. Ximon
                  http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
                    Hij zegt niet dat er niks wordt opgenomen maar minder. In pilvorm(caps) zit het ook in poedervorm. Je lichaam zal wel een deel kunnen opnemen maar misschien minder dan dat je het oplost.
                    Btw er zijn zat pilletjes op de markt voor vanalles en nog wat maar die ook niet werken dus om te zeggen het bestaat dan werkt het ook lijkt me wat kort door de bocht.

Gr. Ximon
                    Dat was ook absoluut niet wat ik suggereerde, alhoewel je het wel zo kan lezen. D'r zijn een hoop sups en ik heb zo'n idee dat de meeste niet werken. Ik ben verder ook niet van plan iets anders te gebruiken dan de volgende 5 dingen:

*Whey/caseine shakes
                    *Omega 3 visolie in capsules (Hou niet van vis)
                    *Multivit voor sporten (moet nog even kijken welke het beste is en waarom)
                    *Creatine
                    *Eventueel extra vitamine D (eerst nog even wat studies lezen om hier wat wijzer uit te worden)

Het punt was meer dat hij niet uitlegt waarom creatine beter word opgenomen als het opgelost is, ik ga voorlopig toch maar voor een sapje kan altijd nog kijken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X