Kwaliteit van whey body&fit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kwaliteit van whey body&fit

Ik heb een vraag over de whey van body&fit. Tot drie keer toe heb ik laatste half jaar gehoord dat de whey van body&fitshop uit landen komt met minder controle, dat er geen kwaliteitscheck op zit en dat ze doen aan re-labelen. Dit zou de hoofdreden zijn dat hun whey zo goedkoop is.

Alledrie de bronnen vertrouw ik in behoorlijke mate en zijn verder geen concurrenten van B&F. Dit is zeker GEEN topic om de shop zwart te maken, ik ben er al jaren vaste klant. Echter ik stond er toch van te kijken dat drie bronnen, onafhankelijk van elkaar met dit verhaal kwamen.

Weten de mensen er hier er meer van?

Overigens kan de supplier zelf hier wellicht ook wat meer over vertellen. (Mocht hij hier nog zitten)

(voor de mensen die mij nog kennen: hallo allemaal enzo )

Wie zijn die bronnen van jou?
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ja, wat mogen die bronnen dan zijn? En ben wel benieuwd naar een reactie van B&F, kdenk dat het allemaal wel meevalt.

Comment

In zijn algemeenheid zijn er toch geen strenge controles op veel supplementen? Had dat ergens gelezen, niet specifiek op B&F gedoeld.

Comment

Wellicht verwacht ts dat hij dezelfde kwaliteit krijgt als bv bij Gold Standard voor de helft van het geld....

Koop je een Mercedes dan krijg je Mercedes kwaliteit. Koop je een Dacia dan krijg je idd geen Mercedes kwaliteit.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Matige reacties, kan ik ook niks mee. Ik ga hier uiteraard geen mensen met naam en toenaam noemen, dan zou ik hun vertrouwen schaden en zo zit ik niet in elkaar. Ik loop lang genoeg in het wereldje rond om te weten wie onzin rond bazuint en wie niet. Met dit onderwerp wist ik het echter niet zeker vandaar dat ik het hier postte. Hopend op een discussie.

@Teddek: Hoezo? En hoe wil je de ene concentraat een Dacia noemen en de andere een Mercedes?

Comment

Originally posted by Wietse90 View Post
              In zijn algemeenheid zijn er toch geen strenge controles op veel supplementen? Had dat ergens gelezen, niet specifiek op B&F gedoeld.
              Volgens mij verschilt dat enorm per land?
              In Nederland moet je je toch aan de voedingswaarden die erop staan houden, met maar een kleine marge? En in Belgie zijn ze bijvoorbeeld weer stukken makkelijker? Genoeg europeese landen waar een voedingswaarde tabel van het product niet eens verplicht is
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                Wellicht verwacht ts dat hij dezelfde kwaliteit krijgt als bv bij Gold Standard voor de helft van het geld....

Koop je een Mercedes dan krijg je Mercedes kwaliteit. Koop je een Dacia dan krijg je idd geen Mercedes kwaliteit.
                110% mee eens.

sommige mensen zijn erg naief.
                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Volgens mij verschilt dat enorm per land?
                  In Nederland moet je je toch aan de voedingswaarden die erop staan houden, met maar een kleine marge? En in Belgie zijn ze bijvoorbeeld weer stukken makkelijker? Genoeg europeese landen waar een voedingswaarde tabel van het product niet eens verplicht is
                  Ik heb begrepen dat de inspecteurs hier niet genoeg tijd hebben om alles te controleren. Dus dat het lang niet altijd alles zegt. Maar goed, zeker weet ik het ook niet, vandaar onder andere mijn post

Comment

Ben wel benieuwd naar de reactie van body&fit
                    I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Originally posted by ijzer View Post
                      Ik heb begrepen dat de inspecteurs hier niet genoeg tijd hebben om alles te controleren. Dus dat het lang niet altijd alles zegt. Maar goed, zeker weet ik het ook niet, vandaar onder andere mijn post
                      De voedsel en warenautoriteit maakt het toch strafbaar?
                      Zelfs als je bijvoorbeeld pannenkoeken verkoopt, en je doet er een plaatje op met banaan en stroop, dan moet eronder staan dat het een serveer suggestie is?

Zelfs claims worden nu onder de loep genomen. Zoals bij 'zonder toegevoegde suikers' moet wel ergens vermeld worden dat het product van nature al veel suikers bevat
                      Etikettering en presentatie van en reclame voor levensmiddelen

Voor eiwitpoeder wordt er geen uitzondering gemaakt?

En 'hier' moet dan België zijn, toch?

Comment

Ik heb er nog nooit wat over gehoord. Ik schrik van dit soort dingen. Reactie van Body en Fitshop is m.i. ook erg gewenst.

Al kan ik me zo voorstellen dat ze aan topics als dit geen aandacht besteden, de onderbouwing van je verhaal vind ik namelijk nogal mager. En van mond tot mond zonder bewijs/onderzoek of iets dergelijks valt lastig te controleren. En dat jij die personen vertrouwd zet werkelijk wat mij betreft al helemaal geen kracht bij aan de stelling dat de kwaliteit van de Whey van B&F ondermaats zou kunnen zijn.
                        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Ik zou als bf dit topic lekker laten als je je tegen elke niet onderbouwde beschuldiging moet verdedigen blijf je bezig.
                          Ts is gewoon onrust stoker of ondernemer in whey

Comment

Hier antwoorden een paar supplementen leveranciers al: via het internet gekochte whey mag 25 % afwijken van het etiket?? - DutchBodybuilding.com forum

Kan iemand Akito even tippen? Of Pescatore?

Comment

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X