Pre workout en gewenning.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pre workout en gewenning.

Een goedeavond allen,

Heb een vraag m.b.t. pre workouts, ik gebruikte dit circa 4x per week, ben de laatste tijd wat geminderd.

Mijn vraag aan jullie (Meer na ervaringen gericht):
    Bij 2x per week het gebruik van pre workout, zal er dan gewenning optreden van het lichaam?

Ik begrijp dat dit zowel persoonsgebonden als de rust tijdens het gebruik van de pre workouts, maar graag hoor ik jullie ervaringen en visies!
    1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
    Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Wat is je pre workout ? Hoeveel van wat gebruikte je en ben je minder gaan gebruiken?

Comment

Afwisselend:

- Eigen blend van Beta-Alanine, Citruline malaat, Caffeine, Creatine. 5g/3g/200mg/5g
      - Assault circa 1.5 scoop
      Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

pre werkt bij mij helemaal niet als ik me aan de aanbevolen dossering hou .. krijg er overigens ook rare buikpijn van.

Comment

en ik geloof dat pre work out , 6 weken in en 6 weken out of iets in die richting word gebruikt

Comment

Gewoon minderen. Gewenning is normaal. Zelf haal ik er het meeste uit als ik het max. 1 a 2 keer per week gebruik. Dit geldt vanzelfsprekend voor alle PWO's.

Als je echt niet zonder kan omdat je bijv. zwaar werk doet overdag, wissel het dan sowieso af, de ene keer assault en de andere keer je eigen blend. Daarnaast kan je ook kiezen om ipv een PWO, een shake te nemen met een bevroren banaan en instant koffie bijvoorbeeld. Is in mijn ogen nog beter als al die PWO's.

Succes

Comment

Originally posted by Chrizzlybear View Post
              Afwisselend:

- Eigen blend van Beta-Alanine, Citruline malaat, Caffeine, Creatine. 5g/3g/200mg/5g
              - Assault circa 1.5 scoop
              Beta analine 5 gram tegelijk?
              Het is een product die het beste aan 3 tot 6 gram per dag word ingenomen, in 3 gelijke delen voor 6 weken achtereen. Dit zal de carnosine concentratie in de spier na +- 10 weken verhogen met ongeveer 80%.
              Na het gebruik ervan zal het ongeveer 15 weken een verhoogde concentratie houden.
              Het voordeel wat je ervan geniet is dat je minder verzuringen zal hebben en dus langer door kunt sporten.

Wat ik er ook over gelezen heb is dat het zorgt voor minder spierschade omdat er meer waterstofionen worden gebufferd. Waterstofionen zorgen voor spierschade...

Sorry ik ben een leek in deze dingen, kun jij mij uitleggen waarom ik het zou gebruiken als het minder spierschade zou veroorzaken? In mijn ogen ben ik al die tijd bezig met trainen om juist schade te veroorzaken, en deze weer te laten herstellen om zo spiergroei te bevorderen..

Volgens mij begrijp ik iets verkeerd, of ik lees ergens iets niet goed...
              Help?

Comment

Hier had ik het gelezen.

Beta
                -alanine (β-alanine) - Mens en Gezondheid - InfoNu.nl

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                  Beta analine 5 gram tegelijk?
                  Het is een product die het beste aan 3 tot 6 gram per dag word ingenomen, in 3 gelijke delen voor 6 weken achtereen. Dit zal de carnosine concentratie in de spier na +- 10 weken verhogen met ongeveer 80%.
                  Na het gebruik ervan zal het ongeveer 15 weken een verhoogde concentratie houden.
                  Het voordeel wat je ervan geniet is dat je minder verzuringen zal hebben en dus langer door kunt sporten.

Wat ik er ook over gelezen heb is dat het zorgt voor minder spierschade omdat er meer waterstofionen worden gebufferd. Waterstofionen zorgen voor spierschade...

Sorry ik ben een leek in deze dingen, kun jij mij uitleggen waarom ik het zou gebruiken als het minder spierschade zou veroorzaken? In mijn ogen ben ik al die tijd bezig met trainen om juist schade te veroorzaken, en deze weer te laten herstellen om zo spiergroei te bevorderen..

Volgens mij begrijp ik iets verkeerd, of ik lees ergens iets niet goed...
                  Help?
                  Heb de aantal grammen even nagekeken, was inderdaad maar 2.5, my bad.
                  Zouden die 3 gelijke delen veel uitmaken?

Wat betreft de spierschade: hier durf ik mijzelf niet over te uiten, daar weet jij waarschijnlijk veel meer over Knulletje
                  Had wel ergens gelezen (Volgens mij DBB?) dat er een verschil in spierschade en spierprikkeling was. Als voorbeeld was gesteld dat een persoon ook spierschade zou oplopen als hij zou lopen, maar dit niet voor groei zou zorgen. Bij spierprikkelingen. Verder helaas weinig over te vinden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X