Whey Perfection

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar wat raden jullie mij dus aan?
    Uur van te voren gewoon goed eten en na de training een banaan en 10 minutjes later de whey?

Comment

Je glycogeen zit na je training nog vrijwel vol, dus die snelle suikers direct na je training zijn nergens voor nodig, tenzij je een marathon oid gelopen hebt. Eiwitten zitten ook nog in je systeem als je voor de training eiwitten gegeten hebt dus je maakt je zorgen om niks.

Eet gewoon je macro's en eet vooral nĂ¡ je training (met name koolhydraten) en je maakt gains (ervan uitgaande dat je een goed schema hebt en voldoende eet om spiermassa mee te kweken).

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
        Je glycogeen zit na je training nog vrijwel vol, dus die snelle suikers direct na je training zijn nergens voor nodig, tenzij je een marathon oid gelopen hebt. Eiwitten zitten ook nog in je systeem als je voor de training eiwitten gegeten hebt dus je maakt je zorgen om niks.

Eet gewoon je macro's en eet vooral nĂ¡ je training (met name koolhydraten) en je maakt gains (ervan uitgaande dat je een goed schema hebt en voldoende eet om spiermassa mee te kweken).
        Wat ik begrepen heb..

Je bloedsuikerspiegel is laag na het sporten.
        Je eiwitten (van je shake) wil je allemaal naar je spieren toe, echter door je lage suikerspiegel gaat een deel van de eiwitten dan daar naar toe.

Gevolg; minder goed herstel en groei

Daarom eerst dextrose en dan de whey, maar de dextrose kan je ook vervangen door een banaan?

Maar hoezo zeg jij dan je kan genoeg halen uit je eigen voeding en is dit allemaal niet nodig? 0.o

Comment

Als jij voor het trainen niet degelijk eet en de hele dag bijna geen koolhydraten binnen krijgt, en dat meerdere dagen dan kan je glycogeen wel eens aan het opraken gaan ja. Eet jij over heel de dag gewoon voldoende koolhydraten is het een beetje overrated om persé dextro na je training te moeten nemen lijkt me.

Drink zelf na de training gewoon een megashake met havermout melk en whey dat ik gewoon meteen voer heb om te herstellen.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Dreamr View Post
            Wat ik begrepen heb..

Je bloedsuikerspiegel is laag na het sporten.
            Je eiwitten (van je shake) wil je allemaal naar je spieren toe, echter door je lage suikerspiegel gaat een deel van de eiwitten dan daar naar toe.

Gevolg; minder goed herstel en groei

Daarom eerst dextrose en dan de whey, maar de dextrose kan je ook vervangen door een banaan?

Maar hoezo zeg jij dan je kan genoeg halen uit je eigen voeding en is dit allemaal niet nodig? 0.o
            Waarom zou je bloedsuikerspiegel laag zijn na het trainen? Weet je wel wat een bloedsuikerspiegel is? En waarom zouden de eiwitten van je shake naar je spieren toe willen? Heb je dat gelezen in een reclame oid?

De uitleg die ik hiervoor gaf is de juiste. Shakes, dextrose etc direct na het trainen hebben geen toegevoegde waarde. Het kan geen kwaad, maar je schiet er ook niets mee op. Zelfs al eet je uren later een goede maaltijd met voldoende eiwitten en koolhydraten dan is de respons van je lichaam minstens net zo groot.

Comment

Dat mealtiming volgens sommige er niet toe doet moet je niet gaan overdrijven... Sowieso na je training zsm eten, op die minuten komt het niet aan nee zoals hierboven maar zeggen dat je net zo goed een paar uur later pas kunt eten vind ik wat ver gaan...
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Waarom zou je bloedsuikerspiegel laag zijn na het trainen? Weet je wel wat een bloedsuikerspiegel is? En waarom zouden de eiwitten van je shake naar je spieren toe willen? Heb je dat gelezen in een reclame oid?

De uitleg die ik hiervoor gaf is de juiste. Shakes, dextrose etc direct na het trainen hebben geen toegevoegde waarde. Het kan geen kwaad, maar je schiet er ook niets mee op. Zelfs al eet je uren later een goede maaltijd met voldoende eiwitten en koolhydraten dan is de respons van je lichaam minstens net zo groot.
                Fan van ene G. Droog? Die roept dit soort dingen ook maar uren later is toch wat overdreven.
                The expert in anything was once a beginner..

Comment

Maar waarom nemen dan mensen dextrose en whey NA het trainen?
                  Jij raad mij dus aan om de whey voor het trainen te doen?
                  Een banaan na de training is dus ook voor niks?

Comment

Je bloedsuiker daalt behoorlijk tijdens je training, in een cut kun je er goed last van krijgen. Dus onzin is het zeker niet. Als je iemand onderuit probeert te schoffelen zorg dan iig dat je weet waar je het over hebt.
                    Misschien moet D. mij ook even vragen hoe ik dat weet?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                      Je bloedsuiker daalt behoorlijk tijdens je training, in een cut kun je er goed last van krijgen. Dus onzin is het zeker niet. Als je iemand onderuit probeert te schoffelen zorg dan iig dat je weet waar je het over hebt.
                      Misschien moet D. mij ook even vragen hoe ik dat weet?
                      Hoe weet jij dat?
                      Dus ik kan beter ook dextrose of whey nemen nu ik cut?

Guy Droog zegt ook dat mealtiming onzin is als je je macro's maar binnenkrijgt.
                      Nou, ik eet gewoon lekker 6 x per dag en voor mij werkt dat beter.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Is toch ook waar je behoefte aan hebt? Ik train meestal uit mijn werk, en als ik klaar ben gelijk avondeten. Ga dan ook echt kapot van de honger natuurlijk. Dan krijg ik alles binnen wat ik nodig heb voor een goed herstel.

Comment

Is dit goed?

20-30 min. voor de training
                          0,4 g/kg whey

Direct voor de training
                          0,4 g/kg snelle suikers

Direct na de training
                          0,2 g/kg whey
                          0,4 g/kg snelle suikers

Comment

Originally posted by rainman View Post
                            Hoe weet jij dat?
                            Dus ik kan beter ook dextrose of whey nemen nu ik cut?

Guy Droog zegt ook dat mealtiming onzin is als je je macro's maar binnenkrijgt.
                            Nou, ik eet gewoon lekker 6 x per dag en voor mij werkt dat beter.
                            Omdat ik het kan meten, diabeet hè.....
                            Ik ben zelf een voorstander van een isotoon sportdrankje naast je water tijdens de training als je cut. Heeft mijns inziens 2 voordelen; je kunt vol gas trainen en je insulineproductie blijft beter op gang. Geeft dus meer resultaat uit de trainingen en meer actief transport richting cellen voor herstel tijdens je trainingen. Als je diep aan het cutten bent dan is een shake voor je training dus misschien wel aan te raden met gebruik van bovenstaande.

Ik geloof ook wel in mealtiming, er zijn specifieke momenten waar je er wat voordeel uit kunt halen en het brengt je discipline en stabiliteit in je lichaam, ook kwa stofwisselingsprocessen. Ik zie mensen die zich hieraan houden vaak ook goede/betere progressie maken, maar dat kan ook komen omdat er wat meer toewijding voor nodig is wat ook helpt voor de resultaten. De bijbehorende state of mind zal waarschijnlijk niet alleen tot het eten beperkt blijven.

Comment

voedingsschema (leeg).xls

Hier mijn eetschema, de post schema klopt dus nog niet helemaal, omdat ik dus nog niet uit ben wat ik na het trainen moet eten.
                              Sowieso hoor ik van iedereen dat het belangrijk is dat je meteen na je training koolhydraten pakt.
                              Maar over whey voor of na een training hoor ik vaak verschillen.
                              Sommigen pakken het na de training, en sommige er voor.
                              Ook over dextrose, sommige doen het er voor en sommige er na.
                              Kunnen jullie mij uitleggen wat ik het beste zou kunnen doen?

Comment

mijn broscience

2uur tot 1.5 uur voor de training => maaltijd met eiwitten en carbs

trainen => vloeibare amino's met water

60min na de training => maaltijd met voldoende carbs eiwitten en vetten
                                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X