Creatine onderzoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bilo View Post
    Sure,...doe ik voor je:

Je wordt kaal omdat testosteron naar DHT wordt omgezet. Dat doet creatine. Zie onderzoek hier

Verder wordt examine.com als de meest objectieve study based site gezien aangaande supplementen. En die zeggen precies hetzelfde als ik. Zie hier

Ze verwijzen in dat artikel naar 10 onderzoeken erover:
    Ok, even kijken dan:

Dat is gewoon een stuk over androgenetische alopecia, het woordje creatine komt er wel geteld 0 keer in voor, totaal irrelevant.
    Het woordje creatine komt ook 0 keer voor in deze publicatie.
    Ik val een beetje in herhaling, het woordje creatine komt hier wederom 0 keer in voor.
    Idem.
    IDEM.
    IDEMMM.
    Ah, eindelijk 1 studie waar het woordje creatine in voorkomt. En hier heb ik me al eerder over uit gelaten, en Knulletje had me al geciteerd zie ik.
    Dit is kritiek op bovenstaande studie, is nu niet echt voordelig voor een standpunt.

Originally posted by Lethal View Post
    1 onderzoek kan toch ook genoeg zijn , of is dat raar gezegd ?

Anders kijken we toch alleen maar naar hetgene wat het best in ons straatje past en niet naar hetgene wat een open onderzoek probeert te vertellen.
    Dat ene onderzoek heeft NOOIT laten zien dat creatine haaruitval stimuleert, in de verste verte niet. Ze toonden alleen een verhoging van DHT in het serum. Als je van daaruit concludeert dat het haaruitval stimuleert ben je wel heel simpel. Er zijn tienmiljoenmiljard studies gedaan naar creatine, geen enkel die haaruitval rapporteert als bijwerking. En nu omdat een studie een stijging in DHT laat zien in het serum veroorzaakt het opeens haaruitval........? DAT is selectief kijken wat in je straatje past.
    Last edited by Spuitelf11; 06-12-2014, 02:29.
    Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by Bilo View Post
      Ik vind dit trouwens bizar:

"...Creatine increases DHT and DHT is implicated in the pathology and a receding hair line.No direct studies have been conducted assessing the connection...Hahah dus het is in 1000en onderzoeken bewezen dat verhoging DHT kaalheid veroorzaakt,..mee eens? Het is ook in 1000en onderzoeken bewezen dat creatine DHT verhoogd,..ook mee eens? Dus 1 +1 =2 lijkt mij?
      Is dit serieus van je? Ik mag toch hopen van niet he? Dat is echt de grootste epidemiologische blunder die je maar kunt maken, de assumptie maken dat een biologische relatie transitief is.
      Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by chiel14 View Post
        Body&Fit

Nieuw onderzoek al bekend bij jullie?

Wanneer je een creatine supplement gebruikt, vul je jouw lichaamseigen creatine aan. Het lichaam produceert namelijk zelf creatine.
        Men dacht vroeger, wanneer je creatine gebruikt, het lichaamseigen creatine stopte met aanmaken hiervan.
        Dit omdat het lichaam zelf niet meer creatine hoeft aan te maken, omdat het door middel van een supplement ingenomen wordt.

Als je creatine dan lang genoeg gebruikte, zou het lichaam geheel stoppen met het aanmaken hiervan. Dat is niet waar. Uit recent onderzoek blijkt dat het lichaam tot 2 jaar aaneengesloten creatine kan gebruiken.
        Zelfs daarna, maakt het lichaam binnen een week weer creatine zelf aan. In de praktijk betekend dat je creatine gedurende lange periodes kunt gebruiken.

dit staat op body&fit was dit al bekend? Of vinden jullie dit onzin?
        Blijkbaar is het dus niet erg om het 2 maanden achter elkaar te gebruiken bijvoorbeeld..

meningen graag!
        B&F zal ongetwijfeld verwijzen naar deze studie waarin Parkinson-patienten twee jaar lang creatine kregen gesuppleerd:
        Long-term creatine supplementation is safe in aged patients with Pa... - PubMed - NCBI
        Zelfs daarna, maakt het lichaam binnen een week weer creatine zelf aan.
        Geen idee waar ze dit dan weer op baseren, want dit is niet geevalueerd in die studie van wat ik me herinner.

Dat je creatine tot in de eeuwigheid kunt gebruiken betekent niet dat het ook nuttig is. Maar dat B&F geen researcher in huis heeft is me al langer duidelijk. De intracellulaire creatine concentratie (en daarmee diens prestatiebevorderende effecten) daalt na verloop van tijd (~3 maanden) terug naar baseline. Daarom cyclen, zie ook deze publicatie van Derave et al. die hieraan gewijd is:
        Creatine supplementation in health and disease: what is the evidenc... - PubMed - NCBI
        Last edited by Spuitelf11; 06-12-2014, 02:36.

Comment

Sorry dat ik zo simpel ben en jij zo slim spuit11.

Zal er kort op antwoorden , misschien dat Bilo wat uitgebreider op je in wil gaan.

Iedereen die zelf een beetje onderzoek doet zal zien dat creatine je DHT (dihydrotestosteron) verhoogt.
          Dat is wat het ene onderzoek laat zien.
          DHT maakt gebruik van het enzym 5-alfa-reductase , wat bekend staat om zijn ontwikkeling van kaalheid van bij mannen.
          Het hormoon DHT staat tevens bekend om deze bijwerking.
          Dat is waar de andere onderzoeken naar verwijzen , naar deze gegevens zonder het woord creatine te gebruiken , maar dit had je zelf waarschijnlijk ook wel door.
          Nou ben je zelf ook kaal geloof ik , dus je weet waarschijnlijk wel dat de 1 gevoeliger hiervoor kan zijn dan de ander.

Alopecia Androgenetica , wordt veroorzaakt door DHT , oftewel kaalheid bij mannen.

Zoals al eerder gezegd bestaat er dus een mogelijkheid dat creatine kaalheid veroorzaakt als je er gevoelig voor bent , tenminste , dat zegt dat onderzoek.

En de biologische relatie die volgens jouw zo'n epidemiologische blunder (?) is , die maken de andere onderzoekers dus wel , tenminste , ze zien er een mogelijkheid in.

Comment

Originally posted by Lethal View Post
            Sorry dat ik zo simpel ben en jij zo slim spuit11.

Zal er kort op antwoorden , misschien dat Bilo wat uitgebreider op je in wil gaan.

Iedereen die zelf een beetje onderzoek doet zal zien dat creatine je DHT (dihydrotestosteron) verhoogt.
            Dat is wat het ene onderzoek laat zien.
            DHT maakt gebruik van het enzym 5-alfa-reductase , wat bekend staat om zijn ontwikkeling van kaalheid van bij mannen.
            Het hormoon DHT staat tevens bekend om deze bijwerking.
            Dat is waar de andere onderzoeken naar verwijzen , naar deze gegevens zonder het woord creatine te gebruiken , maar dit had je zelf waarschijnlijk ook wel door.
            Nou ben je zelf ook kaal geloof ik , dus je weet waarschijnlijk wel dat de 1 gevoeliger hiervoor kan zijn dan de ander.

Alopecia Androgenetica , wordt veroorzaakt door DHT , oftewel kaalheid bij mannen.

Zoals al eerder gezegd bestaat er dus een mogelijkheid dat creatine kaalheid veroorzaakt als je er gevoelig voor bent , tenminste , dat zegt dat onderzoek.

En de biologische relatie die volgens jouw zo'n epidemiologische blunder (?) is , die maken de andere onderzoekers dus wel , tenminste , ze zien er een mogelijkheid in.
            Creatine laat een stijging van DHT in het serum zien ja. DHT maakt niet gebruik van het enzym 5a-reductase, maar is het product van de reductie reactie gecatalyseerd door 5a-reductase met testosteron als substraat. Ook wordt DHT gevormd uit andere substraten dan testosteron (uit 5a-dione bijv. gecatalyseerd door 17b-HSD5).

DHT staat bekend bij het publiek als haaruitval veroorzaker numero uno. Activatie van de AR in de scalp ligt inderdaad ten grondslag aan androgenetische alopecia, waarbij de anagene fase steeds korter wordt en de terminaalfollikels differentieert tot vellusfollikels. Over androgenetische alopecia kan ik 1000 studies citeren die mechaniscmes beschrijven, maar die totaal irrelevant zijn om te stellen dat creatine AA kan veroorzaken. Naast dat je eigenlijk deze discussie niet moet voeren als je stelt dat een biologische relatie transitief is, spelen tal van andere zaken ook nog een rol bij androgenetische alopecia.

Bovendien gaat het hier om SERUM waarden, het gaat om de LOKALE androgene activiteit in de SCALP bij AA. Niet om je serum DHT. Dat DHT wat verhoogt in serum kan tal van oorzaken hebben die totaal geen invloed hebben op de lokale concentratie van DHT in de scalp. Gros van DHT in serum is afkomstig uit de testes, er zal altijd een gradient lopen die hoger is in de cellen van de scalp dan in de circulatie, waardoor er niet DHT gaat diffunderen naar de scalp. Het gaat echt om de lokale conversie en bijgevolg de lokale concentratie die AA veroorzaakt. Gaan we nu werkelijk door deze studie voor het gemak ook de duizenden klinische studies vergeten die gedaan zijn met creatine en waarbij haarverlies nooit gerapporteerd is? AA op deze ene studie baseren is gewoon totaal ongefundeerd.

Voorbeeldje ook, DHT zorgt voor hogere activatie van de androgeen receptor, en activatie van de androgeen receptor leidt tot spiergroei. Creatine laat DHT verhogen, DUS leidt het tot meer spiergroei. Prima denkwijze toch volgens jou?

Nee, super simplistisch, daar DHT niet actief is in spierweefsel gezien het direct wordt gemetaboliseerd door 3a-HSD en 5a-reductase nagenoeg ontbreekt waardoor het afhankelijk is van de lage serum concentratie. 5a-reductase remmers hebben dan ook geen effect op de spiergroei en DHT wordt dan ook niet gebruikt door bodybuilders om de spiergroei te bevorderen, omdat het hiervoor veel te zwak is door diens metabolisatie in spierweefsel.

Nee, ben niet kaal. Heb een prima haardos, m'n paps heeft ook nog bijna al z'n haar en die is inmiddels 65. Gevoeligheid voor AA is inderdaad een sterk erfelijke eigenschap.
            Last edited by Spuitelf11; 06-12-2014, 14:47.

Comment

Als ik jou was met zo'n mooie haardos spuit 11 zou ik nooit aan creatine beginnen

(schiet gvd eens op met je boek man xxx )
              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                Als ik jou was met zo'n mooie haardos spuit 11 zou ik nooit aan creatine beginnen

Ben al aardig ver, zit momenteel op 120 pagina's, 290 referenties, en heb ook al aardig wat afbeeldingen gemaakt. Ik wil hier en daar nog wat hoofdstukken aanvullen en heb enkele punten in het hoofd die ik nog moet corrigeren, daarna gaat ie naar de proofreaders.

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                  Ben al aardig ver, zit momenteel op 120 pagina's, 290 referenties, en heb ook al aardig wat afbeeldingen gemaakt. Ik wil hier en daar nog wat hoofdstukken aanvullen en heb enkele punten in het hoofd die ik nog moet corrigeren, daarna gaat ie naar de proofreaders.
                  wat voor opleiding heb jij gehad/doe jij? (ik vraag dit zonder bijbedoelingen, puur interesse)
                  Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                  Doel eind 2015: 100kg
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                    wat voor opleiding heb jij gehad/doe jij? (ik vraag dit zonder bijbedoelingen, puur interesse)
                    Heb informatica en software engineering gestudeerd.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post

Doe je ook aan happy endings ruhl ?

Comment

Ik doe alles zolang je maar betaald
                        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X