Creatine onderzoek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Creatine werd al in 1832 door de Franse wetenschapper Chevreul ontdekt. Hij extraheerde de stof uit vlees. Vervolgens gaf hij het de naam creatine (kreas = vlees in het Grieks). Creatine is een lichaamseigen stof. Een gezond persoon van 70 kg heeft ongeveer 120 gram creatine in het lichaam. Zo’n 95% van deze hoeveelheid zit in de spieren, waarvan het grootste deel in de vorm van creatinefosfaat. Dagelijks verbruikt je lichaam ongeveer 2 gram creatine per dag. Via de voeding krijg je 1 gram per dag binnen, als je een alleseter bent. Creatine zit met name in vlees maar ook in vis. Rundvlees bevat ongeveer 4½ gram creatine per kilo en varkensvlees ongeveer 5 gram per kilo. Je eigen lichaam produceert dagelijks ongeveer 1 gram creatine. Dit creatine wordt gevormd in de lever, de alvleesklier maar met name in de nieren uit de aminozuren arginine, methionine en glycine. Overtollig creatine verlaat het lichaam, deels als creatinine, via de nieren en urine het lichaam.

Dus dat theelepeltje creatine per dag zal uitmaken zal uitmaken of jij kaal word?
    In mijn ogen een verhaal van de gladdekalekoppen club die het ergens de schuld aan moeten geven!
    En van eten word je vies dik, zal een anorexia patient zeggen.

Comment

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
      En ik maar denken dat dat bij het ouder worden hoort..
      Daarom doen ze de onderzoeken ook bij highschool studenten en tegen een placebo groep
      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
        Plaats dat medisch onderzoek dan!!!
        Sure,...doe ik voor je:

Je wordt kaal omdat testosteron naar DHT wordt omgezet. Dat doet creatine. Zie onderzoek hier

Verder wordt examine.com als de meest objectieve study based site gezien aangaande supplementen. En die zeggen precies hetzelfde als ik. Zie hier

Ze verwijzen in dat artikel naar 10 onderzoeken erover:

Comment

1 onderzoek kan toch ook genoeg zijn , of is dat raar gezegd ?

Anders kijken we toch alleen maar naar hetgene wat het best in ons straatje past en niet naar hetgene wat een open onderzoek probeert te vertellen.

Comment

En voor de duidelijkheid;.ik zei niet dat het bewezen is;..alleen dat er enigszins bewijslast begint te komen en dat het beetje naar riekt. En mijn haar is me te waardevol om dat te riskeren...ijdeltuit

Comment

Does creatine cause baldness?

It is plausible. Creatine increases DHT and DHT is implicated in the pathology and a receding hair line. No direct studies have been conducted assessing the connection

Dat staat er.
              Ook dat ALS het in de familie voorkomt KAN.
              Nog steeds geen aantoonbaar bewijs.

En dat sinds 1838?

It is plausible. Creatine increases DHT and DHT is implicated in the pathology and a receding hair line. No direct studies have been conducted assessing the connection
              Last edited by knulletje01; 04-12-2014, 00:51.

Comment

Does creatine cause baldness?

Dat staat er.
                Ook dat ALS het in de familie voorkomt KAN.
                Nog steeds geen aantoonbaar bewijs.

En dat sinds 1838?

Haha en heb je dat onderzoek met de studenten ook gelezen?
                Maar nogmaals...ik zei ook dat het erg 'plausible was' en dus voor mij reden om het niet te nemen. Plus ik merkte echt dat ik meer haar verloor toen ik het gebruikte.

En ook al was het sinds 1492;....we hebben pas de laatste 15 jaar ofzo serieus de medische mogelijkheden om dit te kunnen meten

Comment

Ik vind dit trouwens bizar:

"...Creatine increases DHT and DHT is implicated in the pathology and a receding hair line.No direct studies have been conducted assessing the connection...Hahah dus het is in 1000en onderzoeken bewezen dat verhoging DHT kaalheid veroorzaakt,..mee eens? Het is ook in 1000en onderzoeken bewezen dat creatine DHT verhoogd,..ook mee eens? Dus 1 +1 =2 lijkt mij?

Een auto van 112 meter hoogte op je smoel krijgen is 100% dodelijk. Een auto van de utrechtse Dom rijden zorgt dat hij 112 metyer naar beneden valt. Maar het is nooit wetenschappelijk bewezen dat als je een auto van de dom rijdt op iemands gezicht;..dat hij sterft. het is geloofwaardig,..maar niet bewezen. En dat al sinds 1563 na christus

Comment

Ze achten het mogelijk , maar niet onmogelijk , het is maar net hoe je het leest dan toch ?

Dit staat er ook :

If we are to assume that creatine increases hair loss rates, then intervention with a 5-alpha reductase inhibitor can possibly attenuate the rate of hair loss. This has not been investigated either, but there is a significant amount of evidence backing the efficacy of the most common 5-alpha reductase inhibitor known as Finasteride (Propecia) for reducing the effects of androgens.

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      Ik vind dit trouwens bizar:

"...Creatine increases DHT and DHT is implicated in the pathology and a receding hair line.No direct studies have been conducted assessing the connection...Hahah dus het is in 1000en onderzoeken bewezen dat verhoging DHT kaalheid veroorzaakt,..mee eens? Het is ook in 1000en onderzoeken bewezen dat creatine DHT verhoogd,..ook mee eens? Dus 1 +1 =2 lijkt mij?

Een auto van 112 meter hoogte op je smoel krijgen is 100% dodelijk. Een auto van de utrechtse Dom rijden zorgt dat hij 112 metyer naar beneden valt. Maar het is nooit wetenschappelijk bewezen dat als je een auto van de dom rijdt op iemands gezicht;..dat hij sterft. het is geloofwaardig,..maar niet bewezen. En dat al sinds 1563 na christus
                      Nu praat je nog meer poep.
                      1563 na Chistus, een auto? De auto is uitgevonden in 1885. De eerste is gebouwd in 1886..
                      De Dom is gebouwd 1254-1517...
                      Hoogte nu 112,32.
                      Hoogte voor 1674, 119meter.

Bewijst alleen dat jouw onderzoeken fictief zijn.

Comment

Blijkbaar is ironie en sarcasme niet aan jou besteed :-P

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                          Blijkbaar is ironie en sarcasme niet aan jou besteed :-P
                          Net zoals aan jou blijkbaar geen data of haarbos.

Comment

shots fired!
                            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Net zoals aan jou blijkbaar geen data of haarbos.

Comment

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
                                Niets om te lachen, en ook niet mijn bedoeling om Bilo te vernederen.
                                Ik geloof zeker dat hij het als dusdanig ervaart.. Maar kun je nog niet voor iedereen spreken en het als waarheid of feit neerzetten.
                                En lullig plaatsen/reageren, kun je op een forum een lullige reactie terug verwachten.

Sorry Bilo.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X