Paar vraagjes over Ephedrine.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Paar vraagjes over Ephedrine.

    Goeiedag heren en dames.

    Eerst even wat informatie.
    Ik heb paar vraagjes omtrend "Ephedrine" mocht ik gaan besluiten het te gaan gebruiken.
    Ik ben een man van 23 jaar oud, ik ben 1.89m, en ik heb een BMI van 26.3.

    Dat BMI is welliswaar te hoog alleen veel van de massa bestaat natuurlijk uit spier maar helaas ook een zichtbare laag vet.

    Sporten doe ik erg veel, dat geldt echter ook voor eten. Welliswaar gaat het om heel veel gezond voedsel. Ik hou van gezond eten. Echter ben ik een topper wbt eten naar binnen bunkeren. En vandaar ook dat ik maar veel moeite heb om het vetpercentage naar beneden te krijgen.

    Net als vele hier doe ik ook aan gewichtheffen in de sportschool. Dat doe ik elke week volgens schema 3x per week. Daarbij hou ik er ook van om te racefietsen, voornamelijk in het weekend. Vaak fiets ik dan afstanden van tussen de 80-120km.

    Ik heb eerder al geprobeerd om op wilskracht en gezond verstand mijn behoefte aan voedsel te beperken. Meestal lukt het mij om mijn eetgewoonte gezond aan te passen voor maximaal 2 weken. Meestal wordt mijn missie naar een beter afgewogen voedingspatroon in de war gegooid. Tot nu toe gebeurt het telkens dat feestjes, etentjes, en dergelijke mij weer in een verkeerd patroon doet belanden. En na een aantal jaren weet ik er maar niet aan te ontsnappen. Zowel naar mijn idee als uit de wetenschap heeft je brein vaak meerdere maanden nodig om aan een nieuw patroon te wennen. En je gedurende 2 weken ergens op aan passen heeft dus geen zin.

    Ik wou hierbij dus hulp gebruiken van Ephedrine.
    Alvorens iedereen de aanval ingaat en mijn intentie om Ephedrine te gebruiken gaat bekritiseren.
    Laat dat, het zal geen zin hebben. Je kan dan beter tegen een muur praten.
    Ik heb de negatieve effecten en gezondsheidsrisicos al lang bestudeerd.
    En ik heb zelf al besloten het te gaan gebruiken.
    Het enige wat me ervan zal weerhouden is als er wellicht gezondere alternatieve methodes zijn, maar die zijn er volgens mij niet.

    In ieder geval. Nu dus mijn vragen.

    Voor ephedrine bouw je dus tolerantie op!
    Ik hoor vele doserings programma's.
    De ene zweert erbij 3 dagen achterelkaar 2x3 pilletjes te slikken en dan 2a3 dagen zonder de ephedrine.

    De ander zegt, 1 week slikken en dan 1 week niet.
    Zelf ben ik van mening dat 3dagen wel en dan 2a3 dagen veel beter is. In de 2a3 dagen dat ik niet slik zal ik toch flink aan het trainen zijn en dan is het juist goed als je wat meer eet.

    Wat zijn jullie meningen hierover?

    Sporten op ephedrine, kan dat?

    Misschien een stomme vraag, ik heb zelf al vernomen dat er sporters zijn die dat doen.
    Dus eigenlijk beantwoord ik mijn eigen vraag.

    Misschien toch niet zo verstandig? Door ephedrine gaat je hartslag omhoog. Gezien ik een erg goede conditie heb en ik nog vrij jong ben lijkt het me niet waarschijnlijk dat ik hierdoor Cardiovasculaire problemen door ga krijgen.

    Wat ik nog veel liever wil weten is of het uberhoud verstandig is om lange fietstochten te maken wanneer er ephedrine in je lijf zit. Soms zit ik wel 6 uur op de fiets, en het is dus een cardio intensieve sport.

    Het lijkt mij zeer onverstandig om dit dus te doen. Als jullie al aangeven dat het geen kwaad kan dan lijkt het me wel een juiste beslissing om het fiets tempo te verlagen. Maar misschien kan het helemaal geen kwaad en maak ik mij teveel zorgen.

    Verder ben ik zeker niet van plan om ephedrine voor meer dan paar maanden te gebruiken. De extra calorieen die je ermee verbrand kan me vrij weinig schelen. Het gaat me vooral om het honger onderdrukkende effect van de op Amfetamine gebaseerde stof in het medicijn.

    Als jullie verder nog opmerkingen, informatie willen delen over Ephedrine buiten de gestelde vragen, wees dan vooral vrij om die te delen.

    Groetjes,

  • #2
    Gaat niet werken.
    Ik doe een gok

    Comment


    • #3
      euhm.... oke....

      Wat bedoel je, dat het medicijn niet werkt?
      Ik hoor toch hele andere verhalen buiten deze site.
      Leg het anders even uit.

      Comment


      • #4
        Aangezien je van veel eten houdt en 'niet kunt' afvallen door je voedsel te beperken gaat het inderdaad geen zin hebben voor je. Wat jij wilt doen met je gezondheid is mij geen zorg, maar ik zal je vertellen wat er gaat gebeuren:

        1. je valt af
        2. je stopt met efedrine
        3. je komt weer aan door je behoefte aan eten, en nu sneller omdat je onderhoud lager is dan voorheen

        Als je succesvol wilt afvallen, dan zul je een permanente aanpassing moeten maken, in je voeding of gewoonten (alcohol drinken etc). Doe je dit niet, dan kom je dus weer aan. Je bent niet van plan efedra de rest van je leven te gebruiken, dus zul je weer aankomen en in het proces mogelijk schade oplopen aan je gezondheid.

        Comment


        • #5
          Wat Dynamix zegt.

          Sterker nog: ephedrine is niet eens zo bijzonder effectief qua verbrandig. Het geeft een boost, maar zal het verschil niet maken. Je eigen discipline is (naast een gedegen plan uiteraard) het belangrijkst. Als die ontbreekt...
          Ik doe een gok

          Comment


          • #6
            Ik weet dat efedrine maar een heel weinig toevoegd aan verbranding. Het gaat me ook om de hongeronderdrukking.

            Verder is het soms moeilijk om compleet duidelijk te zijn op een forum. En ik heb het idee dat ik over bepaalde dingen niet duidelijk ben.

            Ik heb namelijk een voedingsschema. In principe hou ik mij aan dat schema, dwz dat ik alle dingen eet die ik wil eten. O.a. bestaat het schema uit het eten van eien, vis, groente en fruit shakes uit de blender, noten en veel rijst en pasta gerechten bij het avondeten.

            Bij de avondmaaltijden en de genoemde feestjes en activiteiten wil er echter veel gebunkerd worden.

            Is dat omdat ik van eten hou. Ja, hoogstwaarschijnlijk wel.
            Maar het is anderzijds ook gewoon gewenning.

            Door het gebruik van efedrine hoop ik de gewenning te doorbreken.
            En het is vooral niet mijn intentie om tijdens mijn gebruik te vasten of weinig te eten. Juist puur om me aan het schema te houden vanwege het hongerstillende effect. Het is dus in principe ook helemaal niet mijn doel om dmv efedrine snel gewicht te verliezen om dan in een yoyo terecht te komen en achteraf aan te komen. Puur en alleen als hulpmiddel om mezelf psychisch te de-synthetiseren aan het onnodig en overvloedig eten.

            Dit betekent dat ik sochtendsvroeg ontbijt volgens het schema, dan een pilletje slik. Daarna lunch ik (dan zou de efedrine uitgewerkt zijn) dan weer een pilletje en daarba avondeten.

            Bij feestjes en aangelegenheden slik ik in de vroege avond een 3de pil. Ik vraag niet voor niks op dit forum, misschien veranderd de aituatie aan de hand van deze informatie.

            Misschien hebben jullie achteraf toch gelijk en zal ik ook op deze wijze niet mijn doel bereiken en ga ik na het slikken van efedrine toch terug in het oude voedingspatroon.

            Met mijn welliswaar beperkte kennis lijkt het me best mogelijk om mijn doel te bereiken door het slikken van efedrine ism een voedingsschema.

            Is dit niet het geval, dan kun je het me alsnog duidelijk maken.
            Heeft het toch kans van slagen, dan zou ik graag nog antwoorden willen op de gestelde vragen.

            Zijn er andere hulpmiddelen die wel toegevoegde waarde hebben behalve een voedingspatroon en wilskracht. Iets dat wel als positief word erkend in het behalen van mijn doel.

            Comment


            • #7
              Je draait de zaken om. Je wilt van "hulpmiddelen" de hoofdzaak maken. Je hebt geen klote aan ephedrine buiten dat het idd wat honger onderdrukt maar daar zijn zat alternatieven voor. Wat je nodig hebt is een schop onder je kont en een goed plan. Eigenwijsheid is een goede eigenschap tenzij het doorslaat in nonsense, hetgeen me hier aan de orde lijkt.

              Zorg dat je je basics op orde hebt, goede voeding, degelijke training en dan ga ook jij als een speer. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik al ben tegengekomen die moeite hebben met dat soort dingen en bij wie alles lastig gaat etc. Achteraf blijkt het vrijwel altijd gewoon een kwestie van je zaakjes op orde brengen en een goed plan maken. Ik weet zeker dat er op het gebied van voeding en training belachelijk veel winst te behalen is gewoon door wat simpele zaken aan te passen. Dat gaat je een stuk meer opleveren dan ephedrine.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kingfin View Post
                Ik weet dat efedrine maar een heel weinig toevoegd aan verbranding. Het gaat me ook om de hongeronderdrukking.

                Verder is het soms moeilijk om compleet duidelijk te zijn op een forum. En ik heb het idee dat ik over bepaalde dingen niet duidelijk ben.

                Ik heb namelijk een voedingsschema. In principe hou ik mij aan dat schema, dwz dat ik alle dingen eet die ik wil eten. O.a. bestaat het schema uit het eten van eien, vis, groente en fruit shakes uit de blender, noten en veel rijst en pasta gerechten bij het avondeten.

                Bij de avondmaaltijden en de genoemde feestjes en activiteiten wil er echter veel gebunkerd worden.

                Is dat omdat ik van eten hou. Ja, hoogstwaarschijnlijk wel.
                Maar het is anderzijds ook gewoon gewenning.

                Door het gebruik van efedrine hoop ik de gewenning te doorbreken.
                En het is vooral niet mijn intentie om tijdens mijn gebruik te vasten of weinig te eten. Juist puur om me aan het schema te houden vanwege het hongerstillende effect. Het is dus in principe ook helemaal niet mijn doel om dmv efedrine snel gewicht te verliezen om dan in een yoyo terecht te komen en achteraf aan te komen. Puur en alleen als hulpmiddel om mezelf psychisch te de-synthetiseren aan het onnodig en overvloedig eten.

                Dit betekent dat ik sochtendsvroeg ontbijt volgens het schema, dan een pilletje slik. Daarna lunch ik (dan zou de efedrine uitgewerkt zijn) dan weer een pilletje en daarba avondeten.

                Bij feestjes en aangelegenheden slik ik in de vroege avond een 3de pil. Ik vraag niet voor niks op dit forum, misschien veranderd de aituatie aan de hand van deze informatie.

                Misschien hebben jullie achteraf toch gelijk en zal ik ook op deze wijze niet mijn doel bereiken en ga ik na het slikken van efedrine toch terug in het oude voedingspatroon.

                Met mijn welliswaar beperkte kennis lijkt het me best mogelijk om mijn doel te bereiken door het slikken van efedrine ism een voedingsschema.

                Is dit niet het geval, dan kun je het me alsnog duidelijk maken.
                Heeft het toch kans van slagen, dan zou ik graag nog antwoorden willen op de gestelde vragen.

                Zijn er andere hulpmiddelen die wel toegevoegde waarde hebben behalve een voedingspatroon en wilskracht. Iets dat wel als positief word erkend in het behalen van mijn doel.
                En wat denk je dat er met je hongergevoel gaat gebeuren als je stopt met efedrine? Juist, die gaat omhoog. Dus als je je niet in bedwang kunt houden zul je gewoon weer aankomen tot je oude niveau of waarschijnlijk nog verder. En voor als je het nog niet weet.. als je laag in vetpercentage komt dan is je trek naar eten vele malen groter omdat je lichaam herkent dat er minder energie (vetmassa) beschikbaar is en je daardoor wilt stimuleren om meer te eten. Zonder wilskracht en discipline gaat het gewoon niet lukken.

                Wat de honger stilt naar mijn ervaring: caffeine, koffie/thee met zoetjes, cola light/zero enz. Langere tijd niet eten is ook een handige methode; ontbijt overslaan bijv.

                Doe wat je wilt, maar je bent gewaarschuwd.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dynamix View Post
                  En wat denk je dat er met je hongergevoel gaat gebeuren als je stopt met efedrine? Juist, die gaat omhoog. Dus als je je niet in bedwang kunt houden zul je gewoon weer aankomen tot je oude niveau of waarschijnlijk nog verder. En voor als je het nog niet weet.. als je laag in vetpercentage komt dan is je trek naar eten vele malen groter omdat je lichaam herkent dat er minder energie (vetmassa) beschikbaar is en je daardoor wilt stimuleren om meer te eten. Zonder wilskracht en discipline gaat het gewoon niet lukken.

                  Wat de honger stilt naar mijn ervaring: caffeine, koffie/thee met zoetjes, cola light/zero enz. Langere tijd niet eten is ook een handige methode; ontbijt overslaan bijv.

                  Doe wat je wilt, maar je bent gewaarschuwd.
                  Gewoon wat minder eten dan all you can eat als je eenmaal beetje in shape bent doet ook wel de truc hoor. Niet zo overdrijven man. Onderhouden is niet zo lastig.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                  Comment


                  • #10
                    Wat die hier boven zegt

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by pescatore View Post
                      Gewoon wat minder eten dan all you can eat als je eenmaal beetje in shape bent doet ook wel de truc hoor. Niet zo overdrijven man. Onderhouden is niet zo lastig.
                      Ligt eraan tot hoe ver je gaat. Ik lees continu van mensen die tot +-12% of lager zijn gaan cutten nooit vol te zitten, continu te willen eten, gek worden van de honger/trek etc. Toen ik op 12% zat met kerst heb ik twee dagen achter elkaar 7000 cal. in een paar uur weggewerkt zonder het gevoel te hebben vol te zitten.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dynamix View Post
                        Ligt eraan tot hoe ver je gaat. Ik lees continu van mensen die tot +-12% of lager zijn gaan cutten nooit vol te zitten, continu te willen eten, gek worden van de honger/trek etc. Toen ik op 12% zat met kerst heb ik twee dagen achter elkaar 7000 cal. in een paar uur weggewerkt zonder het gevoel te hebben vol te zitten.
                        Ja allemaal leuk en wel maar ik heb hele andere ervaringen. Waarom zou ik die posten en aan andere mensen opdringen als ik weet dat er een hoop mensen zijn die andere ervaringen hebben? Kwestie van mindset.

                        Ik ben van nature een huge vreetzak, ik drink regelmatig bier, let als ik niet cut niet écht op mijn kcal. In zoverre je weet van nature wel hoeveel eten op een dag ongeveer je onderhoud is dus blijf je enigzins in dat ballpark. Ik blijf altijd tussen de 10% en 14% althans als ik zou moeten schatten in de spiegel. Enige verschil tussen mij en alle "ékte atleten en überhelden" is dat deze weleens ver sub 10% duiken en in veel gevallen hulpmiddelen tsjoepen. De rest is wss een mental ding en waanbeelden. Ik kan namelijk objectief niet echt verschillen in ontwikkeling ontdekken.

                        Sterker nog meestal kom ik als alledgedly beroepsidiot (want ik heb geen respect voor bodybuilding protocollen uit de jaren '40 en geloof niet in de magie en mystiek ervan) vrij goed uit de bus ivm veel voeding/training/supps neuroten. Ik begrijp echter heel goed dat iedereen dit kan en er niks bijzonders aan is. Gewoon doen wat je moet doen en er een beetje over nadenken.

                        Ik heb dus doorgaans ook niet echt honger, het enige dat ik weleens heb is een drang om totaal loco te gaan qua eten (dat gebeurt ook weleens), maar als dat nou alles is... Lijkt niet echt op de apocalyptische zaken die jij omschrijft. Maak dingen niet lastiger dan ze zijn en ga niet overal complexiteit achter zoeken als die er niet is. Zoek gewoon een beetje naar een balans.

                        Goeie basics en een met een schuin oog kijken dat zaken niet uit de klauwen lopen en dan heb je zo ontzettend veel bewegingsruimte. En dan eet je eens 7000 kcal in een paar uur. En dan?
                        Last edited by pescatore; 31-05-2015, 17:00.
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                        Comment


                        • #13
                          Ik neem jullie harstikke serieus. En wat jullie beweren over dat discipline en een voedingsschema de hoofdzaken zijn daar ben ik het ook compleet mee eens. Dat er beweerd word dat ik van een "hulpmiddel" een "hoofdzaak" wil maken lijkt me niet echt te kloppen. Als ik dat idee zo heb geschetst dan is dat een erg valse indruk.

                          Een schop onder me reet lijkt me erg voorbarig. In ieder geval mag je zeggen wat je wilt. Ik kan best vatbaar zijn voor zulke kritiek mits zulke uitspraken ook duidelijk worden toegelicht. Uiteraard zijn er vele die enkel en alleen door een goed plan en een schop onder de kont kunnen bereiken wat ze willen. Ik kan dat ook, maar ik kies voor een hulpmiddel daarbij.

                          Wat is anders de reden voor het bestaan van Efedrine? Om aangeboden te worden en door iedereen vervolgens wordt afgekeurd? Wat is dan wel het profiel van een persoon die wel baat heeft bij dit middel?

                          Ik heb de zoekfunctie op het forum gebruikt en er zijn ook positieve reacties over het gebruik hiervan. Of anderzijds topics zonder kritiek. Zelfs bij erg vette personen (wat ik zelf niet ben) die helemaal geen voedingsprogramma krijgen aangeboden, wat ik trouwens zeer slecht vind. Of misschien omdat deze personen niet zo uitgebreid hun situatie en intentie hebben weergegeven. Eigenlijk valt het mij op dat ik tot nu toe de eerste ben die zo bekritiseerd word. Daarmee wil ik alleen aangeven dat ik niet snap waarom. Niet om zielig te doen ofzo. Alleen omdat de intentie compleet verkeerd is?

                          Waar wordt efedrine dan wel voor gebruikt?

                          Ik was vooral bang dat de gezondsheidsrisicos van Efedrine bekritiseerd zouden worden. Vandaar mijn koppigheid in de OP waarbij ik beweerde niet van mijn plan af te stappen.
                          Maar als jullie "weten" (weten en dus niet denken) dat het gebruik van Efedrine als "Hulpmiddel" geen enkele kans van slagen heeft in het bereiken van mijn doel dan is dat voor mij wel reden om het te laten liggen.
                          En dan bedoel ik ook echt geen enkele kans van slagen en dat jullie er heilig van overtuigd zijn dat ik na het slikken weer helemaal terugval. Want als het wel eventueel effect zou kunnen hebben dan moet je dingen ook gewoon uit proberen.

                          @dynamix.

                          Ik weet dat het hongergevoel weer omhoog gaat. Veel eten is een soort van verslaving in principe, mee eens?
                          Een onderdeel van verslaving is niet alleen iets heel graag willen (dus eten) maar ook een onderdeel gewenning.

                          Omdat ik dmv efedrine wel de gewenning kan doorbreken lijkt het mij niet gek dat het ook resulteerd in het laten van overvloedig eten wanneer ik de kuur stopzet. Dat daar uiteindelijk wilskracht en discipline voor nodig is, uiteraard. Ik geloof zelf dat als ik resultaat zie en ik kan dmv efedrine de gewenning doorbreken dat ik na de kuur ook extra motivatie heb en discipline om het nieuwe eet patroon vast te houden.

                          Of is dat flawed logic?
                          Ik krijg nu meer voedingsstoffen binnen dan dat ik nodig heb. Met het gebruik van Efedrine wil ik simpelweg genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen (mijn eetgewoonte dus balanceren)
                          Ik ben dus ook helemaal niet van plan vele kilos kwijt te raken. Tenminste, niet binnen de kuur zelf. En kan me niet voorstellen hoe ik dan zwaar kan terugvallen.

                          Als je denkt dat ik hier rondloop met het idee van (efedrine is een wondermiddel, voedingschemas en discipline zijn peanuts) dan heb je het mooi mis.

                          Wat ik al zei, ik train 3 x per week en ik fiets veel. De trainingssessies kunnen in principe wel wat langer dan 1 uur op een avond zoals ik dat nu doe. Ik kan echter niet eens veel meer sporten vanwege mijn werk. Hoe ik daarin veel zou moeten verbeteren dat weet ik niet. Het gaat ook niet om zeer grote vetrollen.

                          Ik zorg voor mijn koolhydraten, eiwitten, vitamines, mineralen, vezels, zout, suikers veelal uit voeding maar ook uit supplementen. Het enige probleem is, ik eet daarbij teveel.
                          Heb ik dan tot dusver een aantoonbaar lager discipline dan anderen? Ja, shijnbaar.
                          Moet ik daarin verbeteren, Jazeker.
                          Kan efedrine daarbij helpen? Misschien... dat is nu mijn vraag. Maar blijkbaar uit de reacties gaan jullie ervan uit dat er 0 zichtbaar discipline heerst en hoe jullie dat vanuit jullie bureaustoel of smartphone kunnen zien dat weet ik niet, het hekelt en stoort me enorm. En het schijnt heel moeilijk te zijn om in eerste instantie de gestelde vragen te beantwoorden.

                          Ja ik ben heel koppig, maar ik ben wel voor rede vatbaar. Ik snap alleen niet op basis van andere topics zowel op dit forum als elders op het WWW hoe jullie ineens zo stellig kunnen beweren dat alles wat ik ermee probeer te bereiken gaat mislukken. Ook dat jullie er schijnbaar tot dusver van overtuigd zijn dat ik de basics als bijzaak zie.

                          Ik weet niet of ik uberhoud in staat ben om jullie daarvan te overtuigen en op welke manier ik de verkeerde indruk heb gegeven. Ik heb ook aangegeven dat ik de discipline wel heb laten zien. Zoals ik heb aangegeven kan ik best dmv discipline mijn eetpatroon aanpassen. Alleen zoals aangegeven lukt me dat vaak niet langer dan een paar weken.

                          Jullie geven totaal geen nutteloze reacties. Maar ik herken me totaal niet in het plaatje van hopeloos ongedisciplineerde die een drug als een wondermiddel ziet.
                          Wat een beetje het idee is wat ik krijg uit jullie antwoorden.

                          Als er wel duidelijke redenen zijn die bijna zeker stellen dat ik terugval in het oude patroon dan ben ik harstikke Eager om mijn plan Efedrine te gebruiken te laten gaan. Maar tot dusver zijn deze redenen jullie impressies en onderbuik gevoelens dat ik schijnbaar geen motivatie, discipline en wilskracht heb en ik zogenaamd een drug als hoofdzaak zie.

                          Kots kots, waar komt dat in hemelsnaam vandaan?
                          Waarschijnlijk heb ik hierbij vele minuten van mijn leven aan weggegooid en heb ik niks meer bereikt dan een verkeerde indruk achter te laten en nul antwoorden heb gekregen op mijn eerder gestelde vragen.

                          Achja, so be it.

                          Comment


                          • #14
                            Niemand keurt je shit af man. Neem ephedrine dan, niemand is anti toch? Zo ongezond is het idd niet valt reuze mee. Mensen zeggen alleen als het niet lukt zonder, lukt het ook niet met. En dat klopt ook gewoon. Het gaat niet het verschil maken, not even close. Wat begrijp je daar niet aan?

                            Iedereen die wat anders zegt is slecht geïnformeerd of probeert je wat te verkopen.
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                            Comment


                            • #15
                              Efedrine in combinatie met cafeïne is één van de weinige fatburners die daadwerkelijk ook werkt. Zolang jij geen hartproblemen hebt en je een veilige dosis tot je neemt (24mg i.c.m 200mg caffeine). Maar zoals eerder gezegd, het is een extra hulpmiddel en daarnaast ook niet zonder risico. Cardio moet je igg. niet ten samen doen met EC en intensieve krachttraining lijkt me ook niet verstandig. Ik heb het vorig jaar een aantal weken gebruikt i.c.m intermittent fasting puur om de honger te drukken, maar na een week vasten heb je al gewenning en is het eigenlijk dus al niet meer nodig. Overigens zijn dit soort stacks eigenlijk alleen nodig als je bijv. sub 10% bf wilt komen en je al redelijk droog staat. Tot 10% bf cutten moet iedereen kunnen met een knap dieet en training..

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X