hoe lang supplementen nemen ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe lang supplementen nemen ?

Ik ben nu geblesseerd, maar als ik train neem ik verschillende voedingssupplementen : creatinemonohydraat, whey supergainer, koolhydraten - glutamines, en aminozuren.

Ik heb hiervoor een schema. Dit houdt onder andere in dat ik de creatine 6 weken moet nemen ( dagelijks een theelepeltje met fruitsap ) en dan volgt een rustpauze van 4 a 5 weken. De verkoper vertelde me dat deze rustpauze nodig was omdat ik anders schade kon aanrichten aan mijn nieren.

Ik let goed op mijn creatine - inname maar weet niet of het kwaad zou kunnen als ik de andere supplementen continu blijf innemen. Als ik telkens moet opletten hoe lang ik die proteinen, koolhydraten, glutamines en aminozuren moet nemen kan ik beter een dagboek bijhouden want dan wordt het een hele administratie...

Iemand een idee of het gevaarlijk is om gainers, koolhydraten, glutamines en aminozuren langer dan 6 weken in te nemen ?

Originally posted by G. Coria View Post
    Iemand een idee of het gevaarlijk is om gainers, koolhydraten, glutamines en aminozuren langer dan 6 weken in te nemen ?
    Gainers kun je na verloop van tijd vet van worden als je deze teveel neemt, maar de rest zijn essentieële bouwstoffen voor het lichaam dus die kun je gerust iedere dag pakken maar wel volgens de richtlijnen die op het etiket staan vermeld uiteraard.
    It is not strength but desire which moves us

Comment

Eiwitten en koolhydraten kun je gewoon uit je voeding halen, pas als dat om wat voor reden dan ook niet lukt zou je ze moeten nemen via sups.
      Maar omdat het gewoon normale voedingselementen zijn kan het dus automatisch ook geen kwaad om ze langere tijd te gebruiken, het is alleen een nogal dure hobby en lang niet altijd nodig.

Comment

crea is 6 weken gebruik prima

de rest zou je kunnen gebruiken als je er behoefte aan hebt
        Who's the Chef

Comment

Gainers kun je na verloop van tijd vet van worden als je deze teveel neemt
          Hangt gewoon van je totale kcal inname af...

Comment

tis bij weightgainers toch ook de bedoeling dat je zwarder word
            on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
              tis bij weightgainers toch ook de bedoeling dat je zwarder word
              daar heb je helemaal gelijk in maar jtis niet de bedoeling dat je bagger vet wordt.
              Who's the Chef

Comment

Ja, oke klopt ze zeggen ook altijd dat je er spier mee gaint en niet zo zeer vet ( staat bij die reclames enzo ervan geloof der nix van hoor, als je meer kalorieen neemt gain je nou eenmaal wat meer vet dan dat je voor minder gaat ) Ik wist niet dat je met vet echt bedoelde veel vet is volgens mij ook niet zo en dat je wat vet erbij krijg is nou eenmal zo daarvoor de cut niet waar..
                on the road to get huge

Comment

Weightgainers vind ik niet direct nodig. Alleen als je heel hoog in je kcal moet zitten, en het niet meer aangegeten krijgt,
                  Voor een ecto vind ik het wel een goede oplossing omdat deze heel moeilijk gewicht aankomen..

gRtz.
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

weightgainers zijn gewoon overrated , 200 Gram Pasta komt op hetzelfde neer.

Alleen denken mensen dat ze brutal gains zullen maken van die weight gainer. (of er moddervet van zullen worden)

Comment

in een gainer zitten ook andere belangrijke ingredienten die je uit je pasta waarschijnlijk niet haalt
                      Who's the Chef

Comment

Als je doelt op de suikers heb je gelijk , maar in pasta zitten er ook suikers.

Je hebt ook gainers zonder die snelle suikers.

Punt is dat ik die subs gewoon beschouw als voeding.

Comment

Is ook zo, in een weightgainer zit helemaal niets wat je niet gewoon uit voeding kunt halen. Het is alleen maar makkelijker.
                          Een weightgainer kan een nuttige toevoeging zijn in bepaalde situaties als je het met vast voedsel niet redt, maar zoals al heel vaak gezegd heeft een weightgainer op zichzelf geen enkele toegevoegde waarde.

Comment

in een gainer zit ook een verhouding van eiwitten en vitamine en KH's
                            Who's the Chef

Comment

Ja, en welke onderdelen die je net noemt zitten niet in vast voedsel dan?
                              Nogmaals, het kan zeker zijn nut hebben maar het heeft op zichzelf geen toegevoegde waarde, alles valt of staat met je volledige voedingsschema.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X