Weight gainer een keer uitproberen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weight gainer een keer uitproberen

Zijn er mensen die in Enschede wonen en een weightgainer gebruiken? Zou ik van hen eens een paar scoops kunnen overkopen? Ik zou mijn vriend namelijk zo af en toe eens wat willen bijvoeren omdat hij wel erg makkelijk afvalt (medische oorzaken zijn al uitgesloten). Het punt is dat ik de meeste potten weightgainer best groot vind om even uit te proberen, ik ben er namelijk niet zeker van of mijn vriend ze wel lekker gaat vinden.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

De meeste soorten gainer moet je niet gebruiken beste Ellie.
    Neem een potje whey met een lekkere smaak en gooi in je shake een paar lepels brinta in en een lepel maizena en je hebt een goede gainer. Als je er wat suikers in wil hebben dan gooi je er ook nog een banaan in en een nog wat zwaardere gainer kan je maken met melk ipv water.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

hey ellie,

waarom een weightgainer in plaats van gewoon meer eten uit vast voedsel (extra brood, aantal extra eieren, extra melk, meer avondeten en dergelijke). Door vaker en meer te eten zou je op zich al een heel eind kunnen komen.

belangrijk is dat je de kcal inname over een langere tijd controleert. Sommige mensen hebben nou eenmaal een zeer snelle stofwisseling, en er zijn vele factoren die ervoor zorgen dat de een veel meer verbrand als de ander. MAAAR, iedereen zal aankomen bij een bepaald aantal kcal. bij de een is dit 2500 bij de ander pas 4500 kcal per dag. Het is dus belangrijk om de kcal inname over een langere periode en het gewicht (4 weken of meer) te controleren. Zo krijg je een beeld van de kcal inname, van het gewicht en de relatie tussen beiden. Als gewicht niet stijgt in 4 weken verhoog je de kcal met 500 en doe je hetzelfde nog eens. op deze manier kun je achterhalen waar deze grens ligt, en hoeveel jouw partner dus nodig heeft om aan te komen.
      ---------------------------

Goede weightgainers bestaan meestal uit een combinatie van 65-75% complexe koolhydraten en whey eiwitten. meestal meng je een hoeveelheid melk met een weightgainer. (de meeste gainers zijn echter troep. zit meer suiker in als wat anders).

je kan als je thuis een blender hebt heel makkelijk zelf je eigen weightgainer maken. Je pakt een 100g havermout (complex koolhydraat), een 30g whey (hoogwaardige eiwitten) en 500ml melk. dit doe je in de blender en je hebt je zelf gemaakte weightgainer. Voor de smaak is een banaan toevoegen overigens erg lekker.
      ----------------------

ondanks dat een weightgainer (zelfgemaakt of gekocht), veel calorien bevat. stilt deze wel gewoon de honger en behoefte naar eten. Als je de kcal inname niet controleert, zal een persoon automatisch minder gaan eten op andere momenten, of de weightgainer vervangt een andere maaltijd. omdat de weightgainer gewoon zorgt voor verzadiging, en de persoon in kwestie minder/geen honger heeft op andere momenten.

veel eten kun je echter leren. dat is een kwestie van veel doen
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Bedankt voor de uitgebreide uitleg heren Jammer dat weightgainers ook de trek goed stillen. Ik had begrepen dat vloeibaar voedsel minder snel verzadigde dan vast voedsel, omdat je hersenen pas later het signaal krijgen.

Dan gaan we het eens proberen op te bouwen met een bulkschema. Aan het advies van de diëtist hadden we namelijk helemaal niets (volle zuivel, meer suikers). Het was niet het idee om hem vol te gooien met troep. What's next? Advies om dagelijks een glas frituurvet te nemen?

Zal binnenkort eens een bulkschema gaan maken en dan rustig opbouwen met 200-300 cals per week. Even rustig laten wennen aan meer eten. Dat wordt meer koken voor mij in ieder geval, want hij is best gemakszuchtig qua voedsel. Als het maar snel klaar te maken is en gemakkelijk weg te stouwen.

Heb ook al eens voorzichtig geopperd dat hij ook wel eens in mijn homegym mag, maar daar moest hij nog maar even over nadenken.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X