Welke shake?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke shake?

Hallo iedereen

ik had graag wat meer info gekregen ivm welke shake het best bij mij zou passen. Ik weet dat er namelijk duizenden verschillende soorten en merken bestaan, dus vind ik het moeilijk om een te kiezen.
    Ik train nu ongeveer twee maanden, en ben sinds vorige week overgeschakeld op een training- en voedingsschema. Ik liet mijn voedingsschema opstellen door een extern persoon, deze raadde mij Sci-MX Lean Grow MRF aan. Ik moet hiervan drie dosissen drinken elke dag, maar weet eigenlijk niet echt waarvoor het dient. Hij probeerde het uit te leggen, maar verstond er eigenlijk niet zoveel van (proteinen, eiwitten, ..), wat ik eigenlijk wel jammer vind.
    Ik leerde de laatste twee maanden veel bij over fitness (mede dankzij deze site, waarvoor dank), maar over al die shakes weet ik dus eigenlijk nog niks.
    Ik zal anders even zeggen wat mijn doel is, op basis daarvan kan iemand van jullie misschien een voorstel doen welke shake het best bij mij past?
    Ik train 5 dagen per week, elke dag 45min cardio (op de loopband, 20min voor mn training en 25min erna) en de woensdag enkel cardio (geen training). Mijn doel is dus vooral om vet te verliezen, maar ook tergelijkertijd om spiermassa bij te komen. Het is voor mij niet zozeer belangrijk dat de weegschaal minder aangeeft, eerder dat ik een visueel verschil merk aan mijn uiterlijk.
    Ik krijg de laatste tijd steeds meer complimentjes over mijn gewichtsverlies, wat een extra boost geeft tijdens het trainen.
    Ik zie ook dat er op dit forum een persoon zit die zo'n website heeft over al deze shakes, dus ik hoop dat vooral de mensen die er iets van kennen mij info geven. Het is niet de bedoeling dat iedereen zijn shake opnoemt met de voor- en nadelen ervan.

Alvast vriendelijk bedankt!

je hebt maar 1 soort shake je hebt geen shake die zo zeer verschillende effecten weergeeft.
    je moet goed kijken naar de voedingssamenstelling.
    eiwit kan je dan nemen, en heel arm aan vet en KH.

Whey shake dus

wat ik gebruik en tevreden over ben is protein perfection mix,, van body en fitsshop

Comment

Dus volgens jouw zijn die duizenden soorten potten die ze verkopen allemaal dezelfde? En wat betekent 'whey' ? Want ik heb hier zo'n pot naast staan en er staat nergens 'whey' op hoor.

Comment

je hebt verschillende soorten en merken.

Die jij noemde, de Sci-MX Lean Grow MRF die wil je eigenlijk niet hebben.

Nutritional Breakdown for: Sci-MX Lean Grow Extreme 4kg
        53g Protein – A blend of protein sources consisting mainly of whey protein isolate and • micellar casein, but also including whey protein concentrate, egg albumen powder, calcium • caseinate and soy protein isolate • 32g Carbohydrates - Slow burning complex carbohydrates from a proven natural corn • source (and not sucrose) ensuring a sustained energy supply without encouraging fat • storage • Vitamins and Minerals - Complete vitamin and mineral package providing essential micro-• nutrients • BCAA enriched amino package – providing branched chain amino acids as well as all other • essential & non-essential muscle building amino-acids • An impressive 13g of L-Glutamine for enhanced muscle growth, repair, and recovery (See • Sci-MX's L-Glutamine powder for more information) • 3g MCT – body fat reducing essential fats, also providing additional high energy calories • and ensuring minimal muscle catabolism • Opti-Zyme™ - Sci-MX’s unique digestive enzyme formulation increases protein absorption • and causes a slower, sustained release into the system • Safe and approved sweetener (sucralose) • Sucrose free and contains no artificial colourants or chemical preservatives

Ingredients: Sci-MX Lean Grow Extreme 4kg
        Whey protein isolate and concentrate, calcium caseinate, soy protein, maltodextrin, fructose, MCT (medium chain triglycerides), starch, stabilizer: cellulose gum, cocoa powder (in chocolate only), l-glutamine, calcium phosphate, sodium chloride, flavouring, vitamin Blend (A, C, E, D3, B1, B2, niacin, pantothenic acid, B6, biotin, Folic Acid, B12), taurine, leucine, iso-leucine, valine, sweetener (sucralose)

In elke shake zou dus 32 gram suiker zitten(tekst in rood), van welke -maltodextrine of fructose- het meeste staat er helaas niet bij. Maar als je vet wil kwijtraken zou ik er geen 3 per dag van nemen, maar alleen 1 shake een uurtje voor het trainen en verder niet.

Er zit overigens ook whey in deze shake(tekst in blauw).

Als je gunstig effect wil op vetpercentage verlagen dan neem je liever whey en/of casseïne.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ok, met jouw uitleg ben ik toch al heus wat meer!
          Maar ik moet maar de helft nemen van de normale hoeveelheid, dus heb ik ook de helft suikers dan binnen?
          Ik zal dan slechts 1 meer drinken per dag want heb deze nu gekocht, het was 50euro dus ja het zou anders weggesmeten geld zijn he..
          Zou je dan eventueel andere voorstellen hebben van shakes die beter zouden zijn voor mij?

Comment

Ik gebruik zelf de isolaat van mijn sponsor: Nutri Dynamics | 100% Whey Isolate en ik heb deze geprobeerd en ben er zeer positief over: Nutri Dynamics | Dieet Pro
            Verkoop website: www.bodymass.nl

De dieet pro voor het slapen gaan nemen en de isolaat direct na de training.

Je hebt dan wel totaal 3 potten in huis, maar je doet er dan ook 3 x langer met elke pot omdat je maar 1 shake neemt per pot per dag ipv 3 shakes uit dezelfde pot.

Comment

@ Marnop
              Randje wegens sponsor zijn van je, dus mogelijk gekleurd beeld. Denk echter wel dat je eerlijk genoeg bent om het in ieder geval niet aan te prijzen als het echte meuk was, dus ik laat hem gaan, maar houd het in de gaten, dit is niet het supplier board.

@ Topic
              Kies een whey met een goede smaak. De verschillen in kwaliteit zijn minimaal. Soms neem ik eens een dure voor de afwisseling, maar de prijs/kwaliteit raakt gauw zoek, gezien de resultaten echt niet drastisch anders zullen zijn met een andere whey. Eventueel kun je een hydrolisaat voor na de training nemen (wel relatief duur, en qua smaak geen ster), en voor op niet-trainingsdagen een blend.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

En wat is dat juist? Hydrolisaat en blend? Dat van marnop ziet er wel nog interessant uit maar kan idd een vertekend beeld geven wegens zijn sponsering. Graag nog meerdere reacties van mensen die er echt iets van kennen voordat ik ga beslissen..

Comment

Misschien kan je dit topic doorlezen: http://forum.bodynet.nl/supplementen...nederland.html
                  Deze whey moet ook een erg goede en lekkere zijn: Whey Protein (1000 gram) Laagste prijs! - nutrition4you Dit is een mix van concentraat en isolaat.

Die ik gebruik(van sponsor) zijn niet allemaal gelijk de lekkerste hoor, sommige moet je echt flink aan wennen.

Comment

Ja ik heb ook eens een PB gestuurd naar de eigenaar van die site, zodat hij ook eens z'n voorstellen kan doen. Nog ff wachten tegen dat hij antwoordt he. Alvast bedankt voor je hulp!

Comment

Edit: reclame maken mag in het daarvoor bestemde subforum- GI
                      Last edited by GeneralIx; 13-10-2011, 12:11.
                      BODYENFITSHOP.NL - sinds 1995 een vertrouwd adres voor vele sporters in Nederland en België!

Uniek in Nederland: voor 22.00 uur besteld, de volgende dag in huis!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X