Meten is weten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ben het niet eens met Beheergroep...totaal niet eigenlijk.

Zelf meet ik om de 2 weken met een (myo)meetlint op 13 plekken me cm's op. Met een huidplooimeter bereken ik me vet%. En binnenkort ga ik er een orale thermometer tegen aan gooien om te kijken hoe me metabolisme werkt, want daar moet in mijn geval ook nog aan geschroefd gaan worden.

Ik ben het eens dat met de meting alleen dat je wat cijfertjes krijgt die verder niks bijzonders zeggen. Daarom moet je alle gegevens samenvoegen en analyseren eer je conclusies en duidelijke beelden kunt zien. En aan de hand van de gegevens kun je zien of je het voeding- en/of sport schema moet aanpassen mbt je doel.

Wat betreft 2% vet is totale onzin. Zelfs pro's zitten niet eens tijdens wedstrijden op 2% eerder rond de 3-4%. En dat hou je al niet langer dan een paar dagen vol ivm uitdroging. Onder de 8% is onzin om te gaan tenzij je op een podium wilt.

Mijn metingen zijn gedeeltelijk te vinden in me progressie topic elders.

Comment

Originally posted by erikv View Post
      Ben nu weer extra aan het eten..Merk dat ik sterf van de honger met dat tabata-experiment van mij..vandaag een paar sneeën brood meer meegenomen, (12..morgen maar 14 doen..) die dik belegd waren met vlees, kaas en pindakaas, banaantje extra derbij, extra portie havermout..en focking NOG honger!! Moet nie gekker worden..zat al boven de 5700 kcal met mijn \'normale\' bulkschema..ik bedoel maar!
      Hoe meer je gaat eten, hoe meer honger je krijgt je maag gaat immers uitzetten. Je kunt ook een honger-remmer gebruiken, Glucomanan-vezels nemen 200 x het eigen volume aan.

Comment

Of je dieet verder opsplitsen. In plaats van 6 maaltijden 8 of 10 kleinere maaltijdjes naar binnen werken.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

en veel drinken na de maaltijd
          Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

hhahahha raad het niemand aan om de 2% te gaan halen dan heb je een speciaale begeleider nodig die je helpt,die je een goed eetschema voor maakt,en het is alleen bedoelt voor bodybuilders,die op de voorbereiding ,op de podium gaan staan

Comment

Originally posted by beheergroep View Post
              hhahahha raad het niemand aan om de 2% te gaan halen dan heb je een speciaale begeleider nodig die je helpt,die je een goed eetschema voor maakt,en het is alleen bedoelt voor bodybuilders,die op de voorbereiding ,op de podium gaan staan
              Ja een begeleider die je reanimeert ja. 2% Is onhaalbaar.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

indd maar even een vraagje een huidplooi meting meet die ook het vet om je organen?

Comment

Nee, die meet de huid.
                  Je organen zitten wat dieper....

Comment

oke maar ik heb gehoort dat electronische meting je organen meet:S dan zou 4,2 % wel kunnen dus??
                    en over mijn gehele lichaam 13%

Comment

electronische meting meet de weerstand over je lijf. Ene kant pulsje uit, andere kant restant pulsje in..4,2 klinkt bekend Ik heb een electronische en een huidplooimeting tegelijk laten uitvoeren, scheelde ongeveer 3 procent dat de elec minder aangaf..bij mij dan. Verschil zal bij iedereen anders zijn. Kwestie van meten=weten
                      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

ja denk indd dat het verschil wel hoger is bij mij 9% zelfs

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X