Zit in een klein dipje + vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

op die manier door roteren raad ik niemand aan als ze net "beginnen". en als je het doet niet langer dan 6-8 weken en neem dan 7-9 dagen full rest na afloop. Werkte wonders bij mij op die manier.

Comment

idd..zo train ik ook.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        op die manier door roteren raad ik niemand aan als ze net "beginnen". en als je het doet niet langer dan 6-8 weken en neem dan 7-9 dagen full rest na afloop. Werkte wonders bij mij op die manier.
        Het 'niet aanraden' , bedoel je dat met betrekking tot het herstellen ?

Comment

Dave Tate is van Powerlifting naar bodybuilding gegaan. Hij is veel vet kwijt en daar onder zat behoorlijk veel spiermassa. Maar nu heeft hij nog meer spiermassa en traint met lichtere gewichten.
          Snap nooit dat mensen met die kerel aankomen zetten als bewijs dat powerlifters ook veel spiermassa hebben. Dave Tate was in zijn cut over gegaan op een bb schema (hypertrofie georiënteerd), en natuurlijk groei je dan als kool. Eerste keer weer een totaal ander type schema. Natuurlijk was hij al breed van zichzelf, maar Dave Tate aandragen als bewijs dat je van powerliften vrijwel zo breed wordt als van bb komt er bij mij niet in. Los daarvan is hij maar een persoon, en om nou een persoon te nemen als steekproef voor een hele grote groep, is wetenschappelijk gezien natuurlijk ook onzin.
          Daarnaast is een beetje realisme wel op zijn plaats: als je van powerliften net zo snel net zo breed werd als van bb, was er geen hond die ging bb'en.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zei nergens dat Tate zo breed als een BB'er was door te powerliften. Ik zei dat hij breed was door te powerliften. En dat hij nu nog breder is sinds hij begon te bodybuilden, maar niet meer zulke zwaren gewichten kan hanteren als een powerlifter.

En de reden dat je niet langer dan 6-8 weken op zo'n manier moet trainen is inderdaad herstel en kans op blessures/overtraining.

Comment

Ik zei nergens dat Tate zo breed als een BB'er was door te powerliften. Ik zei dat hij breed was door te powerliften. En dat hij nu nog breder is sinds hij begon te bodybuilden, maar niet meer zulke zwaren gewichten kan hanteren als een powerlifter.
              True, maar ik word daar nooit echt goed van, als mensen gaan beweren dat powerlifters gewoon echt breed zijn en dat Ronnie Coleman ook powerlifter was. Dan heb ik iets van: "waarom denk je precies dat hij is overgestapt naar bb schema's in plaats van pl schema's om zo groot te worden?".
              Beetje overtrokken reactie waarschijnlijk maar oké.

6-8 Weken overstap verhaal heeft weinig met blessures te maken, meer met de gewenning aan je schema. Is de gemiddelde tijd voordat mensen aan een schema wennen, maar heilig is die norm zeker niet. Zijn mensen die rustig 12 weken op hetzelfde schema kunnen blijven zitten en blijven gainen. Feitelijk gezien hoef je pas over te stappen als je huidige schema niet meer bijdraagt tot jouw doel, of dat in zo'n geringe mate doet dat er betere schema's zijn.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                6-8 Weken overstap verhaal heeft weinig met blessures te maken, meer met de gewenning aan je schema. Is de gemiddelde tijd voordat mensen aan een schema wennen, maar heilig is die norm zeker niet. Zijn mensen die rustig 12 weken op hetzelfde schema kunnen blijven zitten en blijven gainen. Feitelijk gezien hoef je pas over te stappen als je huidige schema niet meer bijdraagt tot jouw doel, of dat in zo'n geringe mate doet dat er betere schema's zijn.
                Toch neem ik het risico niet en neem een weekje rust na 6 tot 8 weken 5 tot 6 dagen per week intensief trainen. Merk ook dat ik na die tijd kracht verlies, dus ik hou vrolijk een rustweek
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ah rustweken neem ik zelf ook regelmatig hoor, het ging mij er alleen om dat het principe achter het rouleren van schema's niet te maken heeft met blessures.

sigpic

Comment

Variatie en gewenning is inderdaad ook een belangrijke factor om regelmatig van trainingsmethode te veranderen. Maar als je vaak en intensief traint gaat blessuregevoeligheid ook mee spelen. Zeker aangezien veel mensen de neiging hebben om maanden lang dezelfde trainingsmethode te blijven hanteren. Op den duur is het lichaam gewoon op en heeft het rust nodig. Geef je dit niet...tja ik kreeg last van me schouder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X