Rust.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ouders van tegenwoordig durven geen nee meer te zeggen. Dat is volgens mij het grote probleem.

Comment

niemand weet tegenwoordig meer wat ze uberhaupt nodig hebben, wat ze kunnen eten en wat ze liever moeten laten liggen of niet zo vaak moeten eten.

Je hebt verschillende type mensen.
      De mensen die zeggen ik eet veel maar kom niet aan, terwijl ze gewoon te weinig eten. zo onderschatten de voedingswaarden van het eten

je hebt mensen die de perfekte balans hebben en gewoon op gewicht blijven.
      af en toe snacken, maar ze weten ( per toeval ) wat ze moeten eten.

dan heb je nog mensen die het helemaal slecht inschatten, die niet bewust zijn hoeveel waar in zit, wat goed en wat slecht is. dit zijn meestal de dikke mensen.

En natuurlijk hebben we ons nog, mensen die weten wat ze eten en dus alles onder controle hebben.

tis natuurlijk niet helemaal juist van mij om zo de groepen op te stellen.
      Er zijn ook gewoon mensen die veel eten, maar niet aan kunnen komen en dikke mensen die gewoon snel dik worden.

Maar ik vind het eigenlijk raar dat mensen zich niet een keer in voeding verdiepen en zomaar alles naar binnnen stoppen.
      Het kan aan mij liggen maar je wordt medere malen per dag met voeding geconfronteerd, dus vind ik dat iedereen eigenlijk een basis kennis moet hebben. Nou hoeft het niet met schema en alles, maar weet wat je eet, dat is mijn motto.

Comment

Onwetendheid troef, gevoed door de huidige trend bij ouders:

Zat laatst bij de v&d op het terras, zie ik ouders gewoon kinderen yogho geven met de fles. Kind was naar mijn inzien net een paar maanden oud. Gegarandeerd dat dat kind én moddervet wordt, én geen gezond eten meer lust, én ook nog eens suikerziekte gaat ontwikkelen op jonge leeftijd.

Waarom? Overal staat het erop: 0% vet

Ouders worden dood gegooid met reclames over hoe gezond die producten wel niet zijn, zelfs lolly's met 0 % vet! De grootste onzin heb je tegenwoordig. Idd; Cola light: 0 % vet, 0% suikers. Maar een rotzooi dat et is! Sorbitol..wahoo.
        'Gezonde salade' van de Mc: In de dressing die ze erbij mikken zit meer rotzooi dan in een complete Big Mac. Zoek maar op op de w33bs.

Verder is het nog eens zo dat veel ouders van tegenwoordig geen tijd meer hebben en némen om te kijken wat ergens inzit: Grote letters vallen op, en ze zijn bereid meer geld neer te tellen voor iets waar 0 % vet opstaat. Lekker makkelijk toch?!

Ik weet zeker dat de ouders van het aankomende zielepietje bij de v&d het goed bedoelde: Het is lekker, plús er staat op dat het gezond zou moeten zijn..wat kan dat dan kwaad?

Maar als je naast je veel te drukke baan en veel te drukke sociale leven óok nog eens tijd moet maken voor dat fashion-item genaamd kidz, Ga je automatisch voor de gemakkelijke weg. Ook is dat achteraf gezien de slechtste.

Haastige spoed is zelden goed.
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ik blijf erbij dat HCFS de grootste boosdoener is.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
            haha over die dikke kinderen van nu, komt leuk verhaaltje:
            op school hebben we dus ook steeds meer dikke kinderen op school 4de enkele 3de iets meer 2de weer iets meer en in de 1ste gewoon best veel.
            maar paar in de 1ste en 2de zijn beetje gansters en veel te lange kleding aan (van broers van 3meter groot denk ik soms) en die deden dus stoer tegen mij.
            dus ik dacht echt hoe durf je.
            dus ik vroeg wat hun vet% was en dat vonden ze niet echt gepast dus deden nog stoerder.
            dus vroeg ik hoeveel hamburgers er in elke vet-rol zaten en werden ze best wel boos en gingen ze mij bedrijgen dus ik vroeg wat wil je doen? komen jullie mij omzingelen met jullie vetrollen en dan mij knel zetten ermee?
            en toen moest er 1tje huilen en mocht ik 1dagje nablijven
            en ook 1meisje van mijn leeftijd ook heel stoer enzo en zegt ja ik eet amper wat en ik snap niet hoe het kan dat ik zo dik ben.
            komt het 1ste pauze ja ik heb nog nix gegeten. begint ze lekker met cola en chips en zegt ze ja maar dit is niet veel en ik heb nog niks gegeten enz enz.
            dus ik zo kon je beter 1heel brood eten vanochtent met pindakaas.
            zij zo neeee helemaal niet daar wordt je dik van en ik eet geen brood.

ok was weer leuk over dikke kinderen slap lullen

@de sterkste ophaler precies lamme takken. breezers drinken op hun 12de en dronken zijn op hun 13de gaat goed in NL
            wordt tegenwoordig vaak hier gevraagt kan je sigaretten voor mij halen of drank vraag ik hoe oud zijn jullie? meestal dan 12 13 14
            Maak ik me toch ff de bedenking dat ook in de taal er niet echt op vooruit gaat

Enkele voorbeelden hierboven; gansters, omzingelen, vanochtent,...
            Last edited by python; 15-06-2008, 22:41.
            Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Comment

Originally posted by python View Post
              Maak ik me toch ff de bedenking dat ook in de taal er niet echt op vooruit gaat

Enkele voorbeelden hierboven; gansters, omzingelen, vanochtent,...
              In jouw tekst zitten ook wel wat voorbeelden: "ff" en "je maakt je niet de bedenking", je bedenkt je iets. Het stukje "dat ook in de taal er niet echt op vooruit gaat" loopt ook niet echt lekker.
              Elke zin eindigt op een punt, en die vergeet je bij de eerste zin al. Je puntkomma zou een dubbele punt moeten zijn, en er moet een persoonsvorm in het stukje voor je dubbele punt. Quotes moeten tussen aanhalingstekens, en er moet geen komma en dan het beletselteken, alleen het beletselteken volstaat.
              Klinkt natuurlijk zeikerig, maar mijn punt is dat je geen mensen moet gaan afzeiken op tikfouten, zeker niet als je in je stukje waarin je aanmerkingen plaatst meer fouten maakt dan dat je aanmerkingen had.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en het was ook niet de bedoeling om als een taalpurist over te komen.
                Het was er naar mijn mening gewoon een beetje over.
                Hoe dan ook, als je liever hebt dat ik m'n mond hou, dan doe ik dat toch gewoon want daar dient een forum toch voor 8-)

Comment

En er dan nog eventjes snel aan toevoegen dat in het Nederlands aan Belgische zijde het wel degelijk juist is.
                  "Je maakt je de bedenking" klopt,
                  "je iets bedenken" slaat gewoon nergens op.
                  Tussen haakjes, "Elke zin eindigt op een punt, en die vergeet je bij de eerste zin al", dit kan taalkundig ook niet.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                    Onwetendheid troef, gevoed door de huidige trend bij ouders:

Zat laatst bij de v&d op het terras, zie ik ouders gewoon kinderen yogho geven met de fles. Kind was naar mijn inzien net een paar maanden oud. Gegarandeerd dat dat kind én moddervet wordt, én geen gezond eten meer lust, én ook nog eens suikerziekte gaat ontwikkelen op jonge leeftijd.

Waarom? Overal staat het erop: 0% vet

Ouders worden dood gegooid met reclames over hoe gezond die producten wel niet zijn, zelfs lolly's met 0 % vet! De grootste onzin heb je tegenwoordig. Idd; Cola light: 0 % vet, 0% suikers. Maar een rotzooi dat et is! Sorbitol..wahoo.
                    'Gezonde salade' van de Mc: In de dressing die ze erbij mikken zit meer rotzooi dan in een complete Big Mac. Zoek maar op op de w33bs.

Verder is het nog eens zo dat veel ouders van tegenwoordig geen tijd meer hebben en némen om te kijken wat ergens inzit: Grote letters vallen op, en ze zijn bereid meer geld neer te tellen voor iets waar 0 % vet opstaat. Lekker makkelijk toch?!

Ik weet zeker dat de ouders van het aankomende zielepietje bij de v&d het goed bedoelde: Het is lekker, plús er staat op dat het gezond zou moeten zijn..wat kan dat dan kwaad?

Maar als je naast je veel te drukke baan en veel te drukke sociale leven óok nog eens tijd moet maken voor dat fashion-item genaamd kidz, Ga je automatisch voor de gemakkelijke weg. Ook is dat achteraf gezien de slechtste.

Haastige spoed is zelden goed.
                    ik hoor tegenwoordig ook vaker van mensen dat het hun niet uit maakt.
                    Ik eet als ik honger heb, waarom ontbijt als je pas 8 uur later honger hebt.

Waarom gezond gaan eten, want dan leef je niet.
                    ik eet ongezond, maar voel me goed, dus waarom gezond eten.

Mensen denken gewoon niet na, mensen denken als iets niet meteen een gevolg heeft, dan kan het geen kwaad.

Ik vind trouwens wel dat je af en toe eens iets ongezonds mag hebben, maar er zijn mensen die systematisch ongezond eten. Met de moto, zolang het maar lekker en snel gaat.

En dan gaan mensen zich af vragen waaorm iedereen toch dikker word.

Ik heb ook een vriend, die niet ontbijt. en pas 8 uur later eet.
                    Hij eet dan avond eten en s' avonds nog een zak chips ofzo.
                    Hij is zo een mannetje van, ik lust niks. Groente is groente en dat lust ik niet, ik lust alleen hamburger en al dat andere ongezond vlees.

Hij zegt wel dat hij zich goed voelt, maar ik ben zeker dat hij hier later echt last van gaat krijgen.
                    Komt hij opeens met een argument aan zetten. Kijk hier een artikel, daar is uit een onderzoek gebleken dat dikke mensen langer leven dan dunner.
                    Maar als ik het nader had doorgelezen, kwam ik erachter dat er het volgende instond. Namelijk dat ze tegenwoordig langer leven dan de dunner mensen onder ons, omdat de men tegenwoordig instaat is door alle medisch nieuwe heden, de mensen langer aan het leven te houden.

hij is niet dik, maar dat kan ook niet als je zo weinig eet.
                    Hij zegt verder nog, wat is ongezond? Niks is ongezond, overal zitten dingen in die het lichaam gebruikt. Het is niet ongezond, anders zou je er dood aan gaan.

Waarom ik dit allemaal vertel, ik heb zo een gevoel dat hij netzo denkt als een overgroot deel van de mensen.

Mensen doe er zo makkelijk over.
                    Maar net wat ik zei, het is wel iets wat je iedere dag doet, dat eten.
                    Het is niet zomaar iets, het is de bezigheid die je lichaam aan het werk houd, die de bouwstoffen geeft om te herstellen en om gezond te blijven en daar kun je geen slechte kcal gebruiken.

Comment

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en het was ook niet de bedoeling om als een taalpurist over te komen.
                      Het was er naar mijn mening gewoon een beetje over.
                      Hoe dan ook, als je liever hebt dat ik m'n mond hou, dan doe ik dat toch gewoon want daar dient een forum toch voor 8-)
                      Punt op het einde van de zin en komma voor "want".
                      Hou zelf ook niet van msn taal op fora, dus ik snap je punt wel, maar als iemand jou verbetert op iets, en het vervolgens zelf ook verkeerd doet, komt dat niet over. Vandaar dat ik zo reageerde.
                      Wil dus niet dat je je mond houdt, maar probeer geen mensen te corrigeren als je zelf dezelfde fouten maakt. In het echte leven kun je elkaar dan helpen, maar over het internet ben je dan gewoon een keyboardwarrior. Dit alles wil dus niet zeggen dat je het fout hebt (je verbetert terecht), maar mensen worden er alleen chagrijnig van, en daarom zou ik het afraden tot je zelf die fouten niet meer maakt.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

GeneralIx,

je hebt gelijk laten we deze gekkie discussie maar afsluiten.
                        Je weet hoe dan ook dat ik teveel respect voor jouw heb om echt tegen je in te gaan.

Ik kan me gewoon enorm ergeren aan DT-fouten, fouten inzake lange 'ij' en korte 'ei',... you know what I mean.

Misschien moet ik maar eens naar bed gaan ;-)

Comment

En er dan nog eventjes snel aan toevoegen dat in het Nederlands aan Belgische zijde het wel degelijk juist is.
                          "Je maakt je de bedenking" klopt,
                          "je iets bedenken" slaat gewoon nergens op.
                          Tussen haakjes, "Elke zin eindigt op een punt, en die vergeet je bij de eerste zin al", dit kan taalkundig ook niet.
                          Ai ai. Mis en mis. Belgisch Nederlands is een vorm van dialect, geen ABN. En daarom kan het wellicht wel gebruikelijk zijn, maar het is niet minder fout. Je mag het woordje "en" na een komma zetten, maar strict noodzakelijk is het niet. De uitdrukking is "ik bedenk me iets", niet "ik maak me de bedenking". Waar je vandaan haalt dat het nergens op slaat is me een raadsel.

Edit: zal ook stoppen met de discussie, en ik snap je echt. Vind het ook geen wonder dat de taal zo teloorgaat met alle anglicismen, germanismen etc. etc. Heb er ook een hekel aan, en daarom zul je ook nog wel vaker wat posts van me vinden die mensen erop attenderen dat hun posts in geval van blijvend gebrekkig Nederlands verwijderd zullen worden.
                          Last edited by GeneralIx; 15-06-2008, 23:14.

sigpic

Comment

Hèhè, ik wil niet verder discussiëren maar nu ben ik wel nieuwsgierig.
                            Vinden jullie het Vlaamse, om het ding zijn juiste naam te geven, dan een dialect van het Hollands :-p ???

Comment

Hèhè, ik wil niet verder discussiëren maar nu ben ik wel nieuwsgierig.
                              Vinden jullie het Vlaamse, om het ding zijn juiste naam te geven, dan een dialect van het Hollands :-p ???
                              Ik zal het je zelfs sterker vertellen, dat is het. Het Vlaams is geen aparte taal hé. Vandaar ook dat veel Vlaamse teksten worden geredigeerd door Nederlanders.

sigpic

Comment

Hmm, ik zie het eerder als een volgende stap in de evolutie.
                                Wij leren jullie hoe je zachter moet praten.
                                Veel Nederlanders vinden onze taal veel aangenamer, al zullen ze dat hier nooit toegeven ;-)

Hoe dan ook, ik ben een voorstander van een aanhechting van Vlaanderen aan Nederland, zodat we 1 groot Nederlandstalig land hebben, dus dan leren we gewoon het hele land hoe ze mooier kunnen praten

Goed, nu eventjes aan onze 'rust' gaan werken om weer on topic te komen.

Sweet dreams allemaal en maak jullie niet druk om Roemenië, oranje is de volgende Europese kampioen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X