Training van het Illustere Trio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

uit nood de DL en BP van DSO (lekker die afkortingen :P) maar ff op mijn tel gekeken. DL ziet er goed uit hey! Motiveert me om straks mijn PR weer aan te scherpen. Zonde dat de eerste fractie van de beweging er niet helemaal op staat.

BP vind ik toch de techniek iets minder, je lijkt namelijk de kracht al deels kwijt te zijn voordat de barbell helemaal beneden is. Maar misschien vergis ik me

Hoe gaat het overigens met de benchpress? Ook al filmpjes met pr's waar de spotter de barbell niet aanraakt? Wel cool die filmpjes

Comment

@ Kevf

Klopt als een bus. Je had helemaal gelijk voor wat betreft de benchpress.
      Ik had al een kleine workout voor borst afgerond voordat de heren binnen kwamen lopen. En bovendien is Falstyr geen ervaren spotter waardoor ik bij de 100 kg bandrukken de balans niet goed genoeg kon vinden en daarbij energie verspilt heb aan het gewiebel.
      Onder normale omstandigheden druk ik de 130 kg 4 x correct. Jammer dat ik dat niet kon laten filmen.
      Het bankdrukken gaat verder heel erg goed. De krachttoename staat helaas wel een poosje stil. Heb in November een keer getopt op 145 kg maar ben sindsdien even een tijdje gestopt met power kweken omdat ik mijn BF iets wil verlagen en wat aan mijn algehele conditie wil doen. Misschien dat ik zo rond de zomer weer verder ga met mijn bankdrukschema. Maar voorlopig nog niet!
      Bedankt voor het positieve commentaar!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Wat dat betreft echt complimenten voor je progressie. Ik kan me een tijd terug nog een reply van iemand herinneren op jouw bankdrukken 'waarom pak je niet meer dan 100kg?'

Comment

Ja dat lijkt al weer zo lang geleden....
          Maar Falstyr is ook behoorlijk sterk geworden. Dat was ook een hele aangename verrassing! Was een leuke training!

Comment

@ Kevf

Overigens was die deadlift wel een hele verrassing. Ik dacht echt dat ik 150 kg aan het liften was. Zegt ErikV ineens: "He! Er zitten aan iedere kant 3 schijven van 20 en 1 schijf van 10 kg...da's geen 150 maar 160 kg!"

Ik kijken...shit! Hij heeft gelijk! Hahahaha! Da's mooi meegenomen

Comment

Al die smoesjes

Tja...ik spot nooit en ik heb nooit een spotter. Dus dan heb ik er inderdaad weinig ervaring mee hehe.

Als ik kijk naar het tempo van de 100kg Bench had ik een derde rep er uit moeten kunnen persen, maar op dat moment voelde het tempo trager en zwaarder aan dan het schijnbaar was.

Gisteren deadlift...170kg. Kreeg hem maar tot net over de helft omhoog en moest hem toen weer neer leggen. Dus die zit er ook binnenkort aan te komen hehe.

Comment

Hmmmmpfff! Zet hem maar op film dan! Ik wil het zeker zien als je hem van de grond krijgt. En oja, probeer hem dit keer neer te ZETTEN ipv op de grond te laten flikkeren haha

Comment

Screw that. De neerwaartse beweging is not my concern. Mijn taak is het gewicht omhoog te krijgen. Hoe weer naar beneden gaat moet ie zelf weten

Comment

Wimp! Ik wil total control! Zowel op als neer ben ik de baas en niet dat gewicht!

Comment

• Niet om t een of ander DSO, maar er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een negatieve bench en een normale bench. Een bench waarbij een spotter eraan zit is sowieso geen volwaardige bench te noemen, zelfde verhaal voor de bench van falstyr. Ik bedoel het niet om af te zeiken, maar puur om verwarring te voorkomen.
                      Druk je de 1x130 wel zonder dat de spotter de stang aanraakt? Falstyr 1x110?
                      Wat ik zou doen is vooral meer benchen zonder dat de spotter eraan komt, het lijkt nu of de controle over de gewichten iets kwijt is.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

• Originally posted by adon1s View Post
                        Niet om t een of ander DSO, maar er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een negatieve bench en een normale bench. Een bench waarbij een spotter eraan zit is sowieso geen volwaardige bench te noemen, zelfde verhaal voor de bench van falstyr. Ik bedoel het niet om af te zeiken, maar puur om verwarring te voorkomen.
                        Druk je de 1x130 wel zonder dat de spotter de stang aanraakt? Falstyr 1x110?
                        Wat ik zou doen is vooral meer benchen zonder dat de spotter eraan komt, het lijkt nu of de controle over de gewichten iets kwijt is.
                        Op die fiets: nou om HEEL EERLIJK te zijn, ik heb nog nooit boven de 100 kg gebenched zonder spotter. Ik weet dus nie **************** mijn eigenlijke max is. Ik vermoed dat ik 120 kg 1x zonder spotter kan banken. Mijn reguliere bankdruksessies gebruik ik gewichten tussen de 80 en 110 kg bij reps tussen de 12 en 6. Deze training (die overigens al lang geleden is) waren topgewichten om te proberen.

Comment

• @ Adon1s

Overigens ben ik geen chemische bodybuilder. Ik heb geen ondersteuning van AS, dus ik heb er graag een spotter bij
                          Ik neem aan dat jij wel AS gebruikt? Als dat wel het geval is weet je dat je er sneller door herstelt dan naturals. Jij kunt sowieso meer aan dan ik.

Comment

• Als je top zonder spotter 120 is, dan is Nex- je al voorbij gegaan. Oh god, nee maar natuurlijk zit er een flink verschil tussen een naturel en een niet-naturel maar dat wil niet zeggen dat een gebruiker meer kan drukken.

Sneller herstellen en meer kracht is een feit.

Comment

• Originally posted by Nex- View Post
                              Oh god, nee maar natuurlijk zit er een flink verschil tussen een naturel en een niet-naturel maar dat wil niet zeggen dat een gebruiker meer kan drukken.
                              Sneller herstellen en meer kracht is een feit.
                              Jazeker. het wil wel zeggen dat je als AS gebruiker sneller naar hogere krachtniveau's kunt springen dan je kunt als natural. Ik doe er nu al een jaar over om kleine vooruitgangen te boeken. Vorig jaar rond deze tijd drukte ik MET SPOTTER 80 kg. Mijn maximum in April vorig jaar was 2x 90 kg met spotter vlak en 50 kg schuin met spotter. Met dumbells drukte ik met spotter 6 x 24 kg per hand.
                              Nu een jaar later (ook allemaal met spotter):

2 x 130 kg vlak
                              2x 115 kg schuin
                              6 x 40 kg dumbells schuin

Zonder spotter kan ik 6 x 100 kg bankdrukken en 6 x 90 kg schuin. Met 32 kg dumbells schuindrukken heb ik ook geen spotter nodig tot de 6 reps.

Al met al noem ik dit als natural een nette vooruitgang in 1 jaar tijd. So what dat ik spotters nodig heb? Ik schaam me er niks voor.

Comment

• Een spotter is er om je bar te vangen als het misgaat. Anders moet je een Shrugpartner vragen

Maar dan nog steeds respect hoor DSO! Zeker voor natural doe je het helemaal niet slecht (ik ben der nog niet in iedergeval ), misschien een keer proberen hoeveel je drukt zonder spotter, kan je ze allemaal ff laten zien dat je het wel kunt

Enige wat ik wel vind, als je spotter meehelpt een rep (of alle reps) dan pak je wel stuk minder borst omdat je het eerste stuk geholpen wordt door je shrugpartner en dus een mindere ROM hebt met je gekozen gewicht.

Hoe dan ook, blijkt hoop gewicht.

EDIT; met zo'n 1rm calc (die bij mij aardig kloppen) zou je 1x116 moeten kunnen drukken DSO dus misschien dat 1x120 zonder spotter er ook nog wel inzit
                                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X