alleen trainen geeft problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jopke50 View Post
    Hoi allemaal
    Ik heb een vraag: ik wil veel zwaarder gaan trainen maar durf niet omdat ik alleen train, ik heb in mijn omgeving nagevraagd of iemand wil meetrainen.
    Maar helaas ik sta er alleen voor en ben bang dat ik de laatste reps niet haal!
    herkennen jullie dit? of hebben jullie ook alleen getraind?
    Graag hoor ik van jullie thanx gr. joop
    Ik train thuis...alleen. Kan ook niet de laatste reps er uit persen met sommige oefeningen. Maar voor kracht is dat ook niet nodig. Ik heb juist een hekel aan spotters, helemaal als het mensen zijn die je niet kent.

Maar goed als je een Rack hebt met vangers kun je die zo instellen dat je met squat die laatste rep kan pogen. Gaat het mis dan vangen die dingen de barbel op. Met bench kun je het gewicht van je af rollen. Deed ik ook tot 110kg. Nu met me press rack gaat het niet omdat de stangen in de weg zitten grrrr. Dus moet je de vangers instellen. Die zitten dan of net te hoog zodat je de stang niet tot op de borst kan krijgen, of ze zitten te laag zodat je alsnog geplat wordt. Werkt dus voor geen meter.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Spreek gewoon eens een gozertje aan op de gym, maakt geen reet uit. Gewoon beginnen als je binnenkomt en hij is er weer hey jongen, keertje vragen hoe het is etc etc naam vragen en dan ben je op een gegeven moment gymmaatjes. Hele probleem opgelost.
      Zo heb ik ook mn trainingsmaat gevonden (die donkere jongen op mn filmpjes). We doen altijd zelfde gewichten (ik maak de schema's) en we kunnen lekker snel doorwisselen en elkaar helpen. Ook sluiten de tijden goed op elkaar aan.

Voordeel is dat je bij elke oefening waarbij je hulp nodig hebt, wel hulp kan krijgen meteen, maar aan de andere kant moet je wel oppassen dat je trainingsmaat niet teveel gaat lullen en je je setjes niet snel doet. Maarja ik onderbreek menig madderfackker om te zeggen dat ik nou toch echt mn set ga doen
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Gewoon ff iemand vragen, loopt ook vast wel personeel rond. =)

Comment

Originally posted by tums View Post
          Gewoon ff iemand vragen, loopt ook vast wel personeel rond. =)
          precies daar is het personeel voor om je te hepen dus die paar minuten dat jij aan het benchen bent kan je best zo'n mannetje vragen te helpen

ik spreek ook gewoon iemand erop aan of ie ffies kan helpen en meestal vraagt hij dezelfde dag of andere dag wel weer of jij het bij hem wil doen en zo maak je weer mooi contact.

ik vind het een heerlijke sport ook sociaal is makkelijk vind ik.
          Calisthenics / Street workout

Comment

geen betere motivatie, dan angst geplet te worden door een stang, om die laatste rep te doen
            (nu bench ik ook maar een lullige 60 kilo..dus is het gevaar net zo groog.)
            Bulking tot 100kg

Comment

je vraagt gwn iemand of ie kan helpen.. Of je vraagt t aan personeel..
              daar is t personeel toch ook voor!

volgens mij stond er in een paar nummers terug een soort schema voor mensen die alleen trainen... heb er vluchtig door heen gelezen ..dus weet niet of t wat was..

succes
              NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Comment

Originally posted by Brambo85 View Post
                je vraagt gwn iemand of ie kan helpen.. Of je vraagt t aan personeel..
                daar is t personeel toch ook voor!

volgens mij stond er in een paar nummers terug een soort schema voor mensen die alleen trainen... heb er vluchtig door heen gelezen ..dus weet niet of t wat was..

succes
                sorry was vergeten te vermelden dat het om een paar nummers terug in de M&F stond..
                NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                  Zo heb ik ook mn trainingsmaat gevonden (die donkere jongen op mn filmpjes). We doen altijd zelfde gewichten (ik maak de schema's) en we kunnen lekker snel doorwisselen en elkaar helpen. Ook sluiten de tijden goed op elkaar aan.

Voordeel is dat je bij elke oefening waarbij je hulp nodig hebt, wel hulp kan krijgen meteen, maar aan de andere kant moet je wel oppassen dat je trainingsmaat niet teveel gaat lullen en je je setjes niet snel doet. Maarja ik onderbreek menig madderfackker om te zeggen dat ik nou toch echt mn set ga doen
                  heeft jake onder de zonnenbank gelegen?

Comment

Haha jaah dat ook, maar mn vaste trainingsmaat is rico Jake wil niet op de camera
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Okay bedankt
                      Ik zal kijken of ik een spotter kan vinden, zo niet is het dan verstandig als ik niet zwaarder durf een lager gewicht te nemen en meer reps te gaan doen? of pomp ik dan alleen de spieren nog verder dat ze gaan verzuren?

Comment

Kerel waar maak je je druk om? Vandaag vraagt nog een gast bij me in de sportschool of ik even wil spotten bij hem. Denk je dat ik daar raar van heb staan kijken?

Volgende keer als het nodig is tik ik ook iemand even op de schouder hoor.. Moet kunnen toch..

Comment

Nee ik maak mij niet druk, maar de vraag is eigenlijk of je het zelfde resultaat haalt, i.p.v die oh zo belangrijke laatste rep, eventueel ook bereikt met minder gewicht en meer reps. dus net zolang dat je dat lichte gewicht niet meer kunt redden. Maar kost natuurlijk heel veel energie.

Comment

tegenwoordig weer meestal met.. maar zonder gaat ook best gebruik dan wat vaker een apparaat

Comment

Ik ben vaak genoeg gevraagd om te spotten en heb zelf ook vaak gevraagd... nooit een probleem geweest.

Ik durf zelfs te beweren dat als je geen spotter vraagt en je hebt problemen dat er iemand achter je staat voordat je het kan vragen. (de achterliggende theorie is dat iedereen elkaar bekijkt tot hoever je gaat en hoeveel reps en of iemand een oefening anders uitvoert etc etc...)
                              Helaas heb ik dat ook vaak moeten ondervinden. (bv de eerste keer los bankdrukken en dan de stang van 20 kilo niet meetellen in het gewicht)
                              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Hier deed de spotter normaal ook het gewicht er aan.. wel vervelend als hij dan een keer aan de ene kant een schijfje was vergeten.. echt verlept is dat. Tegenwoordig altijd dubbel check.:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X