Water drinken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Water drinken

Ik vroeg me dus wat af met betrekking tot water drinken.
    Als je aan een (streng) dieet zit moet je min. 2 tot 3 L water drinken per dag.

Maar laatst zag ik een opmerking van Posseltje dat je lichaam normaal 300 centiliter per uur kan opnemen dat wil dus zeggen dat je 2 L water over 7 uur moet verspreiden.

Klopt dat?
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Je moet niet enkel in een 'streng' dieet 2 a 3 liter per dag drinken. Dit zou je eigenlijk altijd moeten doen

Tenzij je in een wedstrijdvoorbereiding zit, maar dat denk ik niet

Gewoon drinken vind ik genoeg, luisteren naar je lichaam
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

betreft opname heeft met je buik te maken water word pas opgenomen in je darm .. drink dus liever met sporten een groot glas in een keer dan steeds nipjes uit de bidon. hierdoor word er in ene keer water doorgelaten vanuit je maag naar je darm.

Comment

Oke maar dat beantwoord mijn vraag nog niet helemaal. of begrijp ik het nou verkeerd? als je dus een flinke slok water drinkt bv. 200 CL word dat pas opgenomen door je darmen. en als je dus erge dorst hebt kan die dat in een keer opnemen? en als je geen dorst hebt neemt hij niks op en laat het zo gaan of begrijp ik het verkeerd?

Comment

half half het is beetje gaar terug te vinden op internet met ontzettende lappen tekst. ben ff te brak om het uit te zoeken. als je zoekt op maximale wateropname vant lichaam krijg je wat resultaten (duh) sommige gaan over hardlopers. maar stukje van opname komt overeen omdat het gewoon over het menselijk lichaam blijft gaan.

Comment

Oke zal morgen (vandaag) eens kijken het is al weer bijna half 2 en moet er over 6 uur weer uit maja bedankt voor de hulp alvast

Comment

Het verspreid drinken is voornamelijk voor een gelijkmatige zuivering en hydratatie van het lichaam, zo worden de afvalstoffen netjes afgevoerd.

Overigens ligt de grens voor watervergiftiging op 5 tot 6 liter. 2 tot 3 liter is genoeg.
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Het is lastig om te weten hoeveel je moet drinken. Er is niks wat echt een leidraad is. En zoals we weten op je lichaam kun je ook niet vertrouwen. Ik richt op 1gallon = 3,7l water per dag. Dat is per uur een bepaalde hoeveelheid drinken en desnoods giet ik alles in 1 keer naar binnen aan het eind van dat uur hehe. Maar eerlijk gezegd kom ik de meeste dagen niet voorbij de 2,5l

Je moet wel veel naar de plee. Kan de timer er praktisch op gelijk zetten. Qua vocht houdt je minder vast, afvalstoffen worden meer dan voldoende afgevoerd uit het lichaam. Zolang je geen 5-6l gaat drinken raken je nieren ook niet overbelast of krijg je te maken met vergiftiging.

Comment

Dus er is niet echt een richtlijn dat je lichaam 300CL aan kan per uur. Meer zoiets als hij het nodig heeft gebruikt hij het en anders lozen.
                  Ik ga ook geregeld naar de wc 4 keer per uur ofzo soms. maar dat is alleen als ik veel water drink achter elkaar. Daarom opende ik deze discussie ook omdat dat blijkbaar niet helpt zoveel in 1 keer.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                    Ik ga ook geregeld naar de wc 4 keer per uur ofzo soms.
                    Ook niet echt gezond wel? Of je hebt een erg kleine blaas, of er zit een bepaalde ontsteking/ ziekte waar je niet van weet (of niet wilt weten).
                    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                      Ook niet echt gezond wel? Of je hebt een erg kleine blaas, of er zit een bepaalde ontsteking/ ziekte waar je niet van weet (of niet wilt weten).
                      Dat is alleen als ik echt anderhalve liter in 20 minuten ofzo drink .
                      Denk niet dat het wat anders is (hoop ik).

Comment

Euhm, waarom zou je anderhalve liter in 20 minuten of zo drinken?

Als je serieus heel vaak moet plassen, ook als je 'normale' hoeveelheden drinkt, dan zou ik toch maar een keertje een bezoekje aan de huisarts brengen...
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Doe ik praktisch ook nooit.
                          Maar hebben jullie echt een vaste hoeveelheid water die jullie per uur drinken?

Comment

Doe ik praktisch ook nooit.
                            Maar hebben jullie echt een vaste hoeveelheid water die jullie per uur drinken?
                            2 flessen per dag. Om 13:00 moet de eerste leeg zijn. 11:00 moet die op de helft zijn. Zo niet even door zuipen.

Comment

Dat is alleen als ik echt anderhalve liter in 20 minuten ofzo drink .
                              Denk niet dat het wat anders is (hoop ik).
                              Je weet dat grote hoeveelheden water (2, 3L) water achter elkaar drinken niet risicovrij is?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X